بک‌لینک چیست؟ بررسی اهمیت بک‌لینک در سئو سایت
نوشته شده توسط : نت ویر

بک‌لینک چیست؟ بررسی اهمیت بک‌لینک در سئو سایت

 

تمام کسانی که وب‌سایت راه‌اندازی کرده‌اند یا به عنوان کارشناس یا متخصص SEO مشغول به کار هستند، یک هدف مشترک دارند: ” کسب رتبه‌ی بالا در صفحه سرچ گوگل”. داشتن سایتی که رتبه خوبی داشته باشد، راهی قدرتمند برای جذب مشتری و فروش محصولات و خدمات است. برای دستیابی به چنین بازار هدفی، تنها چیزی که نیاز دارید، تولید محتوای با کیفیت و ساخت تعدادی بک‌لینک‌ قوی است. بک‌لینک چیست؟ ما در ادامه به طور اختصاصی در مورد نکات مثبت Backlink و اهمیت آن در سئو صحبت خواهیم کرد.

بک‌لینک چیست؟

بک‌لینک چیست اولین سوالی است که در سئو خارجی باید به آن پاسخ دهیم. بک‌لینک، به لینک‌هایی گفته می‌شود که یک وب‌سایت خارجی را به وب‌سایت شما متصل می‌کنند. این لینک‌ها از آن جهت اهمیت دارند که باعث می‌شوند موتورهای جستجو سایت شما را معتبر و دارای اهمیت بشمارند. در واقع بک‌لینک‌ها از نظر موتورهای جستجو یکی از  شاخصه‌های محتوای باکیفیت هستند.

” صفحاتی که Backlinkهای بیشتری داشته باشد، در SERP هم رتبه‌ی بالاتری خواهد داشت. در مخاطبان بیشتری به وب‌سایت شما جذب می‌شوند و فروش افزایش می‌یابد.”

شرکت Moz SEO با هزاران متخصص مارکتینگ مصاحبه کرد و از آن‌ها پرسیده شد که چه عواملی بیشتر روی رتبه‌بندی گوگل تاثیر می‌گذارد؟ همه‌ی این متخصصان گفتند بک‌لینک مهمترین فاکتور است. در واقع با کمک  بک‌لینک است که یک وب‌سایت را به وب‌سایت دیگر پیوند می‌دهد. گوگل به این پیوند به چشم رای نگاه می‌کند. هر چه لینک‌های وب‌سایت شما بیشتر باشد، رتبه صفحات شما بالاتر خواهد بود.

 

اهمیت بک‌لینک در استراتژی سئو

بک‌لینک رکن اساسی و حیاتی سئو است. اینکه وب‌سایت شما بک‌لینک‌های معتبر کسب کند، در نظر گوگل یک سیگنال موثر و مهم برای رتبه‌بندی محتوای شما خواهد بود. پس بسیار مهم است که همه چیز را در مورد آن‌ها بدانید. به طور کلی تاثیرات آن در استراتژی سئو عبارتند از:

  • باعث می‌شوند تا رتبه بهتری در موتورهای جست و جو داشته باشیم .
  • باعث افزایش سرعت ایندکس شدن صفحه سایت شما می‌شوند .
  • اعتبار وب‌سایت شما را افزایش می‌دهند.
  • برای صفحات شما ترافیک ارجاعی ایجاد می‌کنند.

بیشتر بدانید: بهینه سازی سایت چیست؟

اهمیت دریافت Backlinkهای با کیفیت

 

تا اینجا، بک‌لینک چیست و اهمیت آن را بررسی کردیم. الان زمان بررسی کیفیت بک‌لینک‌ها است. اعتماد و رضایت کاربران، عامل بزرگی در رتبه‌بندی است. اگر یک وب‌سایت با کیفیت و معتبر که شهرت خوبی هم دارد، به سایت شما لینک شود، شما عملا یک رای اعتماد بزرگ را بدست آورده‌اید. اگر این لینک‌ها از طریق اسپم‌ها ایجاد شوند، قطعا به جای رشد، درجا می‌زنید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به توصیه‌ی شخصی که برای او احترام قائل هستید، به فرد دیگری که تا به حال او را ندیده‌ایم اعتماد کنید. در واقع الگوریتم گوگل و بک‌لینک‌سازی هم چنین شرایطی را ایجاد می‌کنند. این اعتماد به شکل PageRank است که یکی از الگوریتم‌های سنجش کیفیت و کمیت بک‌لینک‌ها شناخته می‌شود. با کمک این الگوریتم اهمیت و اعتبار کلی یک صفحه ارزیابی می‌شود.

اگر وب‌سایت شما از وب‌سایت‌های باکیفیتی که مرتبط با صنعت شما هستند، بک‌لینک دریافت می‌کند، احتمالا سینگال‌های بسیار قوی به گوگل از صفحه شما می‌رسد و سایت شما  به زودی به عنوان یک مرجع شناخته خواهد شد.

گوگل همیشه در حال بررسی بک‌لینک‌هایی است که شما دریافت می‌کنید. در واقع بررسی می‌کند که در طی یک زمان مشخص چه تعدادی لینک دریافت کرده‌اید. چون لینک‌سازی شما باید طبیعی و بدون پرداخت هزینه به سایت‌های دیگر باشد. الگوریتم‌های گوگل دوست ندارند شما بابت لینک‌بیلدینگ خارجی هزینه کنید. یکی از روش‌های اشتباه در این مورد، استفاده از مزارع لینک سازی است که می‌توانید برای مطالعه بیشتر مقاله مزرعه لینک چیست را مطالعه کنید. این مزارع اصولا ایجاد می‌شوند که در ازای پول، به سایت‌های مختلف لینک خارجی بفروشند.

الگوریتم‌های گوگل دوست ندارند شما بابت لینک بیلدینگ خارجی هزینه کنید. همچنین گوگل توجه ویژه‌ای روی اعتبار دامنه دارد. اعتبار دامنه نشان می‌دهد که وب‌سایت مورد نظر تا چه اندازه معتبر است. تصور کنید تعداد زیادی لینک خارجی دریافت می‌کنید و این بک‌لینک‌ها از سمت سایت‌های معتبری هستند که اعتبار دامنه (Domain Authority) بالایی دارند.

چیزی که باید در مورد اعتبار دامنه در بخش backlink چیست بدانید این است که مقیاس سنجش آن 0 تا 100 است. نمونه یک DA نمره 100، خود سایت گوگل، یوتیوب و فیس‌بوک است. اگر موارد بالا را رعایت کنید، به سرعت می‌توانید رتبه خود را افزایش دهید و رشد رتبه صفحات شما صعودی خواهد بود.

بیشتر بدانید: خدمات سئو تضمینی





:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: