سئو منفی چیست و چرا باید مراقب سئو منفی در وب سایت خود باشیم
نوشته شده توسط : نت ویر

سئو منفی چیست و چرا باید مراقب سئو منفی در وب سایت خود باشیم

 

همه‌ی کارهای لازم برای افزایش رتبه سایت در SERP انجام داده‌اید، تکنیک کلاه سیاهی به کار نبرده‌اید و بهترین محتوای ممکن را به اشتراک گذاشته‌اید، اما با کاهش ترافیک و رتبه مواجه شده‌اید؛ همه‌ی این‌ها نشان‌دهنده درگیر شدن شما با سئو منفی هستند.

متاسفانه در هر نوعی از بازاریابی که پا بگذارید، می‌توانید با رقبایی که صرفا به دنبال جاه‌طلبی هستند و دیگران را با روش‌های غیراخلاقی زیر پا می‌گذارند مواجه شوید. سئو و دیجیتال مارکتینگ هم از این قاعده مستثنی نیستند. ما در این مقاله قرار است در مورد SEO منفی، نحوه عملکرد آن و اقدامات لازم برای محافظت در مقابل آن صحبت کنیم.

همین که مشغول مطالعه این مقاله هستید، نشان می‌دهد که می‌دانید بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO چیست و چرا در دیجیتال مارکتینگ تا این اندازه اهمیت دارد. اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری بدست آورید، می‌توانید دو مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید. در این مقالات ما به طور خلاصه و مفید، در مورد سئو و دلایل اهمیت آن در بازاریابی نوین صحبت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: دوره سئو و بینه سازی سایت

سئو نیاز اصلی یک کسب و کار موفق در عصر دیجیتال است، چون فقط از این طریق می‌توانیم مطمئن باشیم مشتریان به محصولات، خدمات و محتوای ما دسترسی پیدا می‌کنند. اما جنبه سئو هم جنبه تاریکی دارد که اگر با آن آشنا نباشید ممکن است ضررهای زیادی به کسب و کار شما وارد کند.

” سئو منفی، یک تکنیک تهاجمی است که دیجیتال مارکترهای کله خراب از آن برای تخریب سیستم کاری رقبای خود استفاده می‌کنند.”

سئو منفی چیست؟

ما از سئو استاندارد برای اینکه اعتبار سایت بیشتر شود و رتبه بهتری دریافت کند استفاده می‌کنیم. در واقع منظور ما از سایت، همان دامنه خاصی است که هر کسب و کار برای فعالیت در فضای وب آن را ایجاد می‌کند.

سئو استاندارد با هدف افزایش اعتبار و کسب رتبه عالی یک دامنه خاص انجام می‌شود.

در حالت کلی، استراتژی‌های SEO شامل تولید محتوا، کیورد ریسرچ، بازاریابی از طریق سوشال مدیا و ایجاد بک‌لینک است. اگر این مراحل به درستی و با دقت انجام شوند، دامنه هدف رتبه بالاتری در SERP بدست می‌آورد و به طبع ترافیک بیشتری هم کسب می‌کند. افزایش ترافیک در اکثر مواقع باعث بهتر شدن نرخ تبدیل و قدرتمندتر شدن برند می‌شود.

بیشتر بخوانید: چرا سئو اهمیت دارد؟

سئو منفی، دقیقا نقطه مقابل این سیستم است. negative SEO شامل تکنیک‌ها و استراتژی‌های مخربی است که باعث کاهش رتبه، ترافیک و اعتبار یک دامنه یا شرکت می‌شوند. دامنه‌ای که اقدام به تخریب سایت شما می‌کند اغلب متعلق به رقیب شما است، اما ممکن است برخی از ارائه دهندگان خدمات سئو کلاه سیاه هم در ازای دریافت هزینه اقدام به انجام چنین کاری کنند.

1  نوع تکنیک SEO منفی

رقبای شما در حالت عادی و در اکثر موارد، به سایت شما دسترسی ندارند. پس حملات سئو منفی آن‌ها بیشتر روی استراتژی‌های خارجی تمرکز دارند. مثلا سعی می‌کنند بک‌لینک‌های اسپم به سایت شما هدایت کنند یا محتوای شما را کپی کنند.

در حملات تهاجمی‌تر هم ممکن است سعی کنند وب‌سایت شما را هک کنند و محتوای شما را مستقیما تغییر دهند تا از نظر گوگل اسپم شناخته شوند و حتی پنالتی دریافت کنید. ما در این بخش رایج‌ترین تکنیک‌های خارجی و داخلی را بررسی می‌کنیم تا بدانید سایت شما چرا عقب‌گرد می‌کنند.

1. هک مستقیم وب‌سایت

هک وب‌سایت یکی از تکنیک‌های سئو منفی است

هک وب‌سایت بسیار سخت و پرهزینه است ولی خب برخی از این روش برای آسیب رساندن به کسب و کار رقیب استفاده می‌کنند و هر کاری که برای کاهش رتبه صفحات از دستشان برمی‌آید را انجام می‌دهند.

برای بهبود سئو، باید همیشه تغییرات مثبت در محتوا و سایت ایجاد کنید، تا صفحات شما برای موتورهای جستجو خوانا و جذاب‌تر شوند. پس بهترین و ساده‌ترین روش برای آسیب رساندن به سئوی سایت رقیب ایجاد تغییرات منفی در سئو صفحات است.

یک هکر از سئو منفی استفاده می‌کند تا قبل از اینکه شما متوجه تغییرات شوید، آسیب‌های جدی به سایت شما وارد شود. می‌توانند فایل robots.txt شما را طوری تغییر دهند که ربات‌های کرولر گوگل به طور کلی سایت شما را نادیده بگیرند.

حتی می‌توانند محتوای شما را طوری تغییر دهند که رتبه گوگل شما تا حد زیادی کاهش پیدا کند یا لینک‌های مخرب داخلی در صفحات ایجاد کنند تا کرولرها نتوانند به هدف اصلی سرچ برسند.

برای مطالعه بیشتر: بهترین شرکت سئو





:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: