نحوه محاسبه نرخ کلیک با استفاده از فرمول ساده
نوشته شده توسط : نت ویر

نحوه محاسبه نرخ کلیک

محاسبه نرخ کلیک بسیار فرمول ساده‌ای دارد.

 

کافی است تعداد کلیک‌های مخاطب را تقسیم بر تعداد کل بازدیدها کنید و عدد بدست آمده را در 100 ضرب کنید. نتیجه این محاسبات درصد کلیک صفحه یا تبلیغ شما خواهد بود.

محاسبه دستی این عدد در دنیای الگوریتمی امروز جایی ندارد، چون سیستم‌ها و ابزارهایی وجود دارند که CTR یک صفحه یا لینک را به صورت خودکار محاسبه می‌کنند.

محاسبه CTR صفحه نتایج سرچ برای یک صفحه خاص بدین صورت است که سئو باید داده‌های مورد نیاز خود را Google Search Console دریافت کند و بر اساس آن‌ها درصد کلیک را محاسبه کند.

برای اندازه‌گیری عملکرد یک تبلیغ  برای هر کلمه کلیدی پیشنهادی هم می‌توانید اطلاعات مورد نظر را از داشبورد Google Ads دریافت کنید.

بیشتر بدانید: دانلود رایگان دوره سئو

اهمیت CTR برای صفحات وب

هر چه نرخ کلیک وب‌سایت بیشتر باشد، ترافیک آن هم بیشتر خواهد بود. اینکه این درصد را برای صفحات خود کنترل کنید بسیار مهم است. حتی اگر نیاز بود، باید بتوانید قطعات مختلف صفحات خود را تقویت کنید که این نرخ بیشتر هم بشود. چه مزایایی با کار روی پروژه افزایش تعداد کلیک برای کسب و کار شما ایجاد می‌شود؟

رقابت موثر در SERP

اینکه صفحه وب شما با یک بخش ساختاریافته و مناسب داشته باشد، شانس بیشتر دیده شدن در صفحه نتایج را دارد و حتی ممکن است کلیک‌های بسیار بیشتری هم دریافت کند.

دریافت رتبه بالاتر

CTR جزو عوامل رفتاری است که هر دو گزینه تعامل و علاقه کاربران را ارزیابی می‌کند. نکته جالب این داستان در این است که اثرگذاری درصد کلیک روی رتبه‌بندی و موفقیت تبلیغات بسیار واضح است اما موتورهای جستجو چیز زیادی در مورد تاثیر آن بر رتبه‌بندی ارگانیک بیان نمی‌کنند.

عوامل کاربر محور زیادی هستند که اثرگذاری آن‌ها مورد بررسی رسمی قرار می‌گیرد، مثل Google page experience. اما هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه دقیق تاثیرگذاری نرخ کلیک روی موتورهای جستجو وجود ندارد. اما ما با توجه به اینکه 5 صفحه اول وب حدود 70 درصد کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، می‌گوییم که نرخ کلیک به صورت بالقوه می‌تواند یک سیگنال رتبه‌بندی مثبت باشد.

چطور CTR را افزایش دهیم؟

راهکارهایی برای تقویت این نرخ وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. در ادامه ما این راهکارها و اقدامات را به طور خلاصه بررسی خواهیم کرد.

1. سئو عنوان و توضیحات متا

ما در مقاله سئو عنوان کاملا به این مسئله پرداخته‌ایم، اما برای اینکه خلاصه‌ای از مطلب را به طور مفید ارائه دهیم، باید بگوییم که این اطلاعات شکل ظاهری یک صفحه وب را در SERP نشان می‌دهند. در حال حاضر موتورهای جستجو تمایل دارند برای هر سرچ توضیحات جداگانه‌ای به مخاطب نشان دهند.

همین نکته نشان می‌دهد که نمی‌توانیم متا تگ‌ها را به طور جداگانه عامل رتبه‌بندی ببینیم. اما اگر امکانی وجود داشته باشد که جلوی تغییر تگ عنوان صفحات را بگیریم، قطعا رتبه بهتری کسب خواهیم کرد.

هم در عنوان و هم در توضیحات متا، باید کلمه کلیدی اصلی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین طول استاندارد هر دو مورد را باید رعایت کنید. عنوان باید حداکثر 60 کاراکتر و توضیحات متا باید 160 الی 200 کاراکتر داشته باشد.

2. جلب توجه محتوا

برای اینکه مخاطب جذب صفحه شما شود، باید اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهید و مهمترین عبارات را برجسته کنید. برای این کار هم باید از کلمات و اعدادی که مثل آهنربا مخاطب را جذب می‌کنند استفاده کنید. این کلمات در تبلیغات اغلب نشان دهنده سود بیشتر هستند. برای وبلاگ هم باید توجه داشته باشید که کاربران اغلب به دنبال لیست، آمار و توضیحات کلیدی هستند. به عنوان مثال کسی که به دنبال خرید لپ‌تاپ برای کارهای گرافیک دیزاین است، احتمالا عبارت ” بهترین لپ‌تاپ‌های گرافیکی” را سرچ می‌کند.

ما در مقاله “کپی رایتینگ” در مورد مهارت‌های نوشتن یک محتوای جذاب مفصل صحبت کرده‌‌ایم. توصیه می‌کنیم حتما این بخش را مطالعه کنید.

3.  بیان تازگی و ترند بودن موضوع

اغلب زمانی که نتایج سرچ را می‌بینید، تاریخ انتشار محتوا هم مشخص است. برای همین مهم است که محتوای شما همیشه به‌روز باشد و البته این به‌روز بودن را در عنوان خود نشان دهید تا مخاطب بداند قرار است آخرین اطلاعات را دریافت کند. این مسئله باعث می‌شود هم تعداد کلیک بیشتری دریافت کنید و هم رتبه بهتری دریافت کسب نمایید.

مطالعه بیشتر: مشاوره آنلاین سئو





:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: