نرخ کلیک چیست؟ همه چیز در مورد CTR سایت در سئو
نوشته شده توسط : نت ویر

نرخ کلیک چیست؟ همه چیز در مورد CTR سایت در سئو

 

ما بارها در مورد سئو و اهمیت آن برای تجارت الکترونیک صحبت کرده‌ایم. حتی نحوه عملکرد الگوریتم‌ها را هم مورد بررسی قرار دادیم اما برای اینکه مخاطبان ما بتوانند اطلاعات دقیق‌تری از علم سئو داشته باشند، همیشه سعی کردیم که خیلی جزئی‌تر مطالب را بررسی کنیم. این بار نوبت به CTR یا همان نرخ کلیک رسیده است.

برای شروع، بدانید که موتورهای جستجو اعتبار ویژه‌ای برای صفحات وبی که CTR بالایی دارند در نظر می‌گیرند. چرا؟ چون در شرایطی که پرداختی با کمک کلیک انجام شود، هر چی تعداد کلیک‌ها بیشتر باشند، موتورهای جستجو هم درآمد بیشتری خواهند داشت. نرخ کلیک‌های سایت برای کسی که درخواست را تبلیغ داده‌اند هم بسیار مهم است.

کاربران زمانی از گوگل استفاده می‌کنند که سوالی برایشان پیش آمده باشد و نیاز دارند تا پاسخ خود را خیلی سریع پیدا کنند. یعنی کاربر به خوبی میداند که چه می‌خواهد.

حالا تصور کنید که یک آگهی جستجوی پولی و مرتبط با موضوع سرچ مخاطب ایجاد کرده‌اید و کاربر آن را می‌بیند. خب قطعا روی آن کلیک خواهد کرد و پاسخ سوال خود را دریافت می‌کند. ما قرار است این بخش از سئو و فرآیند جذب ترافیک برای وب‌سایت را بررسی کنیم.

بیشتر بدانید: خدمات سئو آموزشی

نرخ کلیک چیست؟

 

CTR مخفف عبارت Click-Through Rate است و معیاری است که با آن می‌توانیم با کمک آن نسبت کاربرانی که روی لینک کلیک می‌کنند به تعداد کل افرادی که لینک را دیده‌اند را اندازه‌گیری کنیم. در سئو از این نرخ برای آنالیز اینکه چند نفر روی صفحه یا لینک در SERP کلیک می‌کنیم.

مثلا اگر تبلیغ PPC شما 2000 بازدید و 2 کلیک داشته باشد، یعنی CTR شما 1.0% است. این عدد نشان می‌دهد که مخاطبان چقدر آگهی شما را با موضوع سرچ خود مرتبط می‌دانند.

” CTR بالا، یعنی کاربران تبلیغ شما را با موضوع سرچ  خود بسیار مرتبط می‌دانند.”

“CTR پایین، تبلیغ شما از نظر کاربران ارتباط زیادی با موضوع ندارد.”

هدف نهایی هر کمپین PPC این است که کاربران واجد شرایط به سایت شما جذب شوند و اقدام دلخواه شما را انجام دهند ( مثلا خرید کنند، فرم اطلاعات یا تماس پر کنند و یا حتی یک فایل یا برگه مشخص را دانلود کنند). پس CTR اولین قدم برای بهبود ارتباط تبلیغ شما و انجام اقدام دلخواه است.

منظور از CTR خوب، چیست؟

 

نرخ کلیک خوب، برای هر کسب و کار و سیستمی متفاوت است. این نرخ به عواملی مثل

  • حوزه کاری شما
  • کلمات کلیدی پیشنهادی و بهینه شده شما
  • کمپین‌های فردی و PPC

بستگی دارد.

نرخ کلیک دو رقمی برای کلماتی مانند نام برند، چیز غیر معمولی نیست. خیلی از افراد ممکن است با سرچ کردن نام برند و محصول شما، به صفحات شما دسترسی پیدا کنند.

از طرف دیگر، اینکه این نرخ برای کلمات کلیدی گسترده و غیر برند کمتر از 1% باشد هم نگران کننده نیست.

برای مطالعه بیشتر: خدمات مشاوره سئو





:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: