نکاتی در مورد الگوریتم May Core 2022 گوگل
نوشته شده توسط : نت ویر

نکاتی در مورد الگوریتم May Core 2022 گوگل

بیایید کمی در مورد تاثیرات الگوریتم Core 2022 بر برندینگ و بازاریابی محتوا صحبت کنیم.

  1. توصیه خود گوگل در مورد الگوریتم اصلی

گوگل یک رفتار معمول دارد: هیچ بازخورد خاصی حتی توصیه پیشگیرانه، در مورد اینکه بازاریابان محتوا و مدیران سایت باید در برابر آپدیت May Core 2022 چطور باید رفتار کنند، ارائه نمی‌دهد.

در واقع گوگل سعی کرد به بسیاری از افراد بگوید که:

” به خاطر یک تغییر ناگهانی رتبه سعی نکنید چیزهای اشتباه را اصلاح کنید.”

در واقع اصلا شاید برای برخی از افراد چیزی برای اصلاح وجود نداشته باشد. اما مطمئنا باید برای مقابله با نوسانات رتبه، یک سری ورودی‌ها و دستورالعمل‌های عملی از گوگل وجود داشته باشد. نه؟

خب در واقع پاسخ به این سوال را نمی‌توانیم قطعی بله تلقی کنیم. می‌توانیم بگوییم پاسخ به نوعی بله است.

هر زمان که گوگل آپدیت الگوریتم Core را به صورت علنی معرفی می‌کند، به یک سری اسناد برای بهترین روش‌های رتبه‌بندی اشاره می‌کند که از سال 2019 هم تغییر نکرده است.

در این دستورالعمل گوگل توضیح می‌دهد که بازاریابان محتوا و متخصصان سئو می‌توانند انرژی خود را پس از گذشت یک روز از آپدیت روی ارائه بهترین محتوای ممکن بگذارند. این تنها راه برای گرفتن یک رتبه مناسب در سیستم جدید رتبه‌بندی گوگل است.

یعنی در محتوای خود موارد زیر را ارائه دهید:

  • اطلاعات اصلی، گزارش معتبر، تحقیق یا آنالیز
  • توضیح اساسی، کامل و جامع در مورد موضوع
  • آنالیز روشنگر یا اطلاعات جالبی که فراتر از دیدگاه اصلی و معمول باشد

به عنوان یک قاعده کلی، اگر رتبه سایت شما افزایش پیدا کرده باشدف احتمالا محتوای شما قبلا هم لایق رتبه بالا بوده و نکات بالا را شامل شده است. اگر هم رتبه شما کاهش پیدا کرده است، باید سعی کنید محتوای خود را بهبود ببخشید و نکات جذابی به آن اضافه کنید.

بیشتر بدانید: مشاور سئو

2. تمرکز بر E-A-T

E-A-T مربوط به غذا نیست. این یک کد به خصوص در بین متخصصان سئو برای توصیف بهترین روش‌های بهینه‌سازی محتوا و کسب رتبه  خوب در موتور جستجو است. ما قبلا به طور مفصل در این مورد در مقاله E-A-T چیست صحبت کرده‌ایم و می‌توانید با جزئیات بیشتری مطلب را دنبال کنید اما نکات مهم این بخش را همین جا با شما به اشتراک می‌گذاریم.

E-A-T مخفف کلمات Expertise، Authority و Trust است. یعنی

  • آیا محتوای شما نشان دهنده تخصص در زمینه فعالیت شما است؟
  • آیا محتوای شما موقعیت معتبری دارد؟
  • آیا باعث می‌شود خوانندگان شما را قابل اعتماد در نظر بگیرند؟

هدف شما باید به عنوان یک بازاریاب سایت، مسئول پیدا کردن سرنخ‌های آنلاین و فروش دیجیتال باشد و باید بتوانید به تمام این سوالات پاسخ ((بله)) بدهید تا کار خود را به خوبی انجام دهید.

هیچ عامل رتبه‌بندی مشخصی در الگوریتم May Core 2022 وجود ندارد که مستقیما E-A-T را نشان دهد، اما گوگل در سال 2019 تایید کرد که چندین فاکتور رتبه‌بندی وجود دارند که شامل این الگوریتم می‌شوند. حتی گوگل به صراحت متخصصان سئو را تشویق می‌کند که به الگوریتم E-A-T توجه داشته باشند و مطابق آن عمل کنند.

بنابراین می‌توانیم با خیال راحت رابطه بین الگوریتم Core و محتوایی که تحت تاثیر الگوریتم E-A-T قرار می‌گیرد را تصور کنیم.

ویل جیمز، بازاریاب محتوا می‌گوید:

” برخی از قربانیان آپدیت الگوریتم May Core 2022 ، به دلیل نداشتن E-A-T جایگاه خود را در موتورهای جستجو از دست داده‌اند.”

از آنجایی که این آپدیت به رتبه‌بندی سایت‌های عمومی بیشتر از سایت‌های تخصصی که دامنه موضوعات محدودتری دارند آسیب می‌رساند، توصیه می‌کنیم سایت‌های عمومی کمی تخصصی‌تر روی موضوعات کار کنند و به سمت تخصصی شدن پیش بروند.

3. نوسانات رتبه وب‌سایت‌ها بعد از آپدیت شدن الگوریتم May Core 2022 بسیار معمول و رایج است.

اگر رتبه‌بندی وب‌سایت شما بعد از آپدیت Core  در ماه می سال 2022 افت داشته است، نگران نباشید. تنها نیست و سایت‌های بسیاری درگیر این مسئله شده‌اند.  بعد از گذشت یک روز از آپدیت شدن این الگوریتم، اصلا غیر عادی نیست که رتبه‌های شما بی‌ثبات باشند، چون گوگل آپدیت‌های خود را به تدریج ارائه می‌دهد و تمام این مشکلات به مرور حل می‌شوند.

به همین دلیل است که این آپدیت‌ها همیشه چند روز و یا چند هفته طول می‌کشد تا به روال عادی و استیبل خود برسند.

سخن آخر

آنچه در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم، آمارها و تجربیات بدست آمده از سمت متخصصان سئو و برنامه‌نویسان بوده است. نکته‌ای که باید بخاطر داشت این است که هیچ فردی نمی‌تواند ادعا کند تمامی بخش‌ها و استراتژی عملکردی الگوریتم‌های گوگل و حتی الگوریتم May Core 2022 و ورژن‌های قبل و بعد از آن را می‌شناسد و نکات مربوط به این سیستم را می‌داند. ما فقط بر اساس آمارها و آنالیزهای موجود می‌توانیم فرضیات خودمان را در این مورد عنوان کنیم و کسب تجربه کنیم.

در واقع مسیر فعالیت در سئو شامل چک لیست سئو داخلی، خارجی، تکنیکال، کیورد ریسرچ و غیره است که کامل روند کار مشخص است و قسمت‌های مربوط به الگوریتم‌هاست که لازمه رشد سریع در رتبه‌بندی، استفاده از تکنیک‌های کلاه سفید و قانونی سئو است. باقی نکات را باید با تجربه کردن و آنالیزهای مداوم بدست آورد. البته قشنگی سئو در جهان به همین آزمون و خطاهای پیوسته و قدرتمند است.

مطالعه بیشتر: دوره حضوری سئو





:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: