تاثیر الگوریتم May Core 2022 روی سئو سایت
نوشته شده توسط : نت ویر

تاثیر الگوریتم May Core 2022 روی سئو سایت

 

گوگل برای بهتر شدن تجربه کاربری و افزایش دقت هوش مصنوعی خود، الگوریتم اصلی خود را به مرور زمان آپدیت می‌کند. این الگوریتم با نام الگوریتم Core شناخته می‌شود و تمام الگوریتم‌های دیگر برای بهبود این نمونه اصلی ایجاد شده‌اند. ما در این مقاله آخرین نسخه از این الگوریتم را که با نام الگوریتم May Core 2022 معرفی شده است، بررسی خواهیم کرد. در واقع اثرگذاری آن روی سئو سایت را آنالیز خواهیم کرد و در مورد نکات مختلف آن صحبت می‌‌کنیم.

درست یک روز بعد از اینکه گوگل در می سال 2022 الگوریتم May Core 2022 را معرفی کرد، تیم ما متوجه تغییرات و نوسانات زیادی در رتبه‌بندی صفحات اغلب پروژه‌ها شد. این نوسانات انفجاری تنها یک روز طول کشید و بعد از آن شرایط بهبود پیدا کرد. البته کاملا پیش‌بینی کرده بودیم که این نوسانات رخ خواهند داد، چون قبلا هم شاهد چنین تغییراتی در زمان آپدیت Core 2021 که ماه ژانویه انجام شد و همچنین آپدیت بعدی که در ماه نوامبر همان سال اجرا شد بودیم.

به نظر می‌رسد که گوگل واکنش‌های سریعتری نسبت به آپدیت‌های قبلی دارد. یعنی با سرعت بهتری شرایط رتبه‌بندی را متعادل می‌کند. در آپدیت‌های قبلی، دوره نوسانات شدید رتبه بین 3 الی 4 روز و یا حتی بیشتر هم طول می‌کشید. با تمام این تفاسیر بیایید نگاهی به تاثیر اولیه آپدیت و نقش آن در روند کار برندگان و بازندگان رقابت گوگل را بیاندازیم.

الگوریتم May Core 2022 تا چه اندازه قدرتمند بود؟

پاسخ به این سوال برای متخصصان سئو کمی پیچیده است چون نمی‌توانیم ادعا کنیم همه چیز را در مورد الگوریتم‌های گوگل و ترکیب آن‌ها با هم میدانیم. زمانی که به نقاط اوج نوسانات رتبه نگاه می‌کنیم، به نظر می‌رسد که آپدیت ماه می 2022 به اندازه آپدیت نوامبر 2021 قدرتمند بوده است.

بیشتر بدانید: مشاوره سئو

پیک نوسانات متعلق به آپدیت ماه می است و تقریبا به طور انحصاری بالای 9.10  در بین تمامی ستون‌ها است. تفاوت بین آپدیت 2021 و 2022 در مورد حوزه کاری املاک و مستغلات بسیار قابل توجه و بیشتر از دیگر ستون‌ها است.

به طور کلی، میانگین اوج نوسانات عدد 9.4 برای دسکتاپ و موبایل بود. این لول مشابه لول آپدیت Core  نوامبر سال 2021 است که میانگین پیک نوسانات آن هم برای موبایل و هم دسکتاپ، عدد 9.3 بود.

تا اینجای کار به نظر می‌رسد که این تغییر الگوریتم زیاد هم با تغییرات سال 2021 متفاوت نبوده است اما اگر کمی ریز بینانه‌تر بررسی کنیم، تفاوت‌های اصلی آن‌ها مشخص می‌شوند.

وقتی به میانگین تغییر نوسانات نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که الگوریتم Core  نوامبر 2021 تاثیرگذاری بیشتری داشته است. در واقع این تغییرات به طور عمده روی پایه نوسانات انجام شده است و مربوط به آمارهای قبل از اجرای آپدیت بوده. بیایید این تغییرات را کمی بررسی کنیم.

  • الگوریتم هسته‌ای گوگل که در نوامبر 2021 اجرا شد، سطح نوسانات رتبه را از 5.6 به 9.3 برای دسکتاپ افزایش داد. اما در مورد آپدیت 2022، لول نوسانات بیشتر از نوسانات پایه بود. سطح قبل از پیاده سازی الگوریتم جدید در دسکتاپ 6.4 بود که خب بعد از آپدیت، به 9.4 هم رسید.
  • با اینکه بالاترین لول نوسانات در طول اجرای هر دو ورژن کاملا مشابه بود، اما آن‌ها باید در طول اجرای ورژن 2021 بالاتر می‌رفتند. مقداری از نوسانات قبل از شروع آپدیت ماه می از قبل وجود داشت، بنابراین به نظر نمی‌رسد که رتبه‌بندی صفحات به اندازه نوامبر 2021 دچار تغییر شده باشد.

نکاتی در مورد الگوریتم May Core 2022 گوگل

بیایید کمی در مورد تاثیرات الگوریتم Core 2022 بر برندینگ و بازاریابی محتوا صحبت کنیم.

  1. توصیه خود گوگل در مورد الگوریتم اصلی

گوگل یک رفتار معمول دارد: هیچ بازخورد خاصی حتی توصیه پیشگیرانه، در مورد اینکه بازاریابان محتوا و مدیران سایت باید در برابر آپدیت May Core 2022 چطور باید رفتار کنند، ارائه نمی‌دهد.

در واقع گوگل سعی کرد به بسیاری از افراد بگوید که:

” به خاطر یک تغییر ناگهانی رتبه سعی نکنید چیزهای اشتباه را اصلاح کنید.”

در واقع اصلا شاید برای برخی از افراد چیزی برای اصلاح وجود نداشته باشد. اما مطمئنا باید برای مقابله با نوسانات رتبه، یک سری ورودی‌ها و دستورالعمل‌های عملی از گوگل وجود داشته باشد. نه؟

خب در واقع پاسخ به این سوال را نمی‌توانیم قطعی بله تلقی کنیم. می‌توانیم بگوییم پاسخ به نوعی بله است.

هر زمان که گوگل آپدیت الگوریتم Core را به صورت علنی معرفی می‌کند، به یک سری اسناد برای بهترین روش‌های رتبه‌بندی اشاره می‌کند که از سال 2019 هم تغییر نکرده است.

در این دستورالعمل گوگل توضیح می‌دهد که بازاریابان محتوا و متخصصان سئو می‌توانند انرژی خود را پس از گذشت یک روز از آپدیت روی ارائه بهترین محتوای ممکن بگذارند. این تنها راه برای گرفتن یک رتبه مناسب در سیستم جدید رتبه‌بندی گوگل است.

یعنی در محتوای خود موارد زیر را ارائه دهید:

  • اطلاعات اصلی، گزارش معتبر، تحقیق یا آنالیز
  • توضیح اساسی، کامل و جامع در مورد موضوع
  • آنالیز روشنگر یا اطلاعات جالبی که فراتر از دیدگاه اصلی و معمول باشد

به عنوان یک قاعده کلی، اگر رتبه سایت شما افزایش پیدا کرده باشدف احتمالا محتوای شما قبلا هم لایق رتبه بالا بوده و نکات بالا را شامل شده است. اگر هم رتبه شما کاهش پیدا کرده است، باید سعی کنید محتوای خود را بهبود ببخشید و نکات جذابی به آن اضافه کنید.

بیشتر بدانید: خدمات تخصصی سئو





:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: