به روز ترین معایب سئو
نوشته شده توسط : نت ویر

به روز ترین معایب سئو

1. سئو زمان‌بر است.

چه بخواهید باور کنید و چه نکنید، سئو یک پروسه‌ی زمان‌بر است. شاخ و برگ‌های زیادی دارد و دقت بالایی را می‌طلبد. بازار سئو بسیار رقابتی است پس مدام باید در حال رقابت و تلاش باشید. تولید محتوای با کیفیت و لینک‌سازی درست و عالی زمان‌بر است. طول می‌کشد تا وب‌سایت شما به صفحه اول سرچ موتورهای جستجو راه پیدا کند. اما اگر فرآیند به درستی انجام شود، غیرممکن نیست.

“اصلا در این فضا به دنبال رشد انفجاری ترافیک در مدت زمان کوتاه نباشید.”

2. رقابت شما در فضای اینترنت است

فضای رقابتی اینترنت بسیار بیشتر از حد تصور گستردگی دارد. خلاقیت و مهارت افراد از سراسر دنیا در این فضا قابل مشاهده است. خیلی وقت‌ها شما رقبای خود را نمی‌شناسید و نمی‌دانید چه طرز تفکری در حوزه بازاریابی دارند و قدم بعدی آن‌ها چیست. نمی‌دانید استراتژی رقابتی مناسب در زمان‌های مختلف دقیقا کدامند. هه این موارد باعث می‌شود خیلی از افراد به فعالیت این فضا به چشم یک ریسک بزرگ در تجارت خود نگاه کنند. اما در واقعیت تنها کاری که باید بکنید این است که در این مسیر از حرفه‌ای‌ها کمک بگیرید و دانش خودتان را آپدیت کنید.

3. سئو به نگهداری و آپدیت مداوم نیاز دارد

یکی از معایب سئو از دید صاحبان کسب و کار، نگهداری و آپدیت همیشگی محتواها است. یعنی شما باید علاوه‌بر تولید محتواهای به‌روز و جدید، بقیه المان‌های سئو را هم بررسی کنید. اگر لازم بود تغییرات استاندارد و درستی روی آن‌ها اعمال کنید.

به جز این، شما باید محتواهای گذشته‌ی خود را هم آپدیت کنید تا مطابق نیاز روز مخاطب باشد. شاید مدیریت چنین شرایطی دشوار به نظر برسد، اما وظیفه کارشناس محتتوا هم دقیقا همین است و برای همین کار آموزش‌های لازم را می‌بیند.

4. هزینه خدمات سئو بالا است

ما در بخش مزایای سئو بررسی کردیم که هزینه پرداختی در بلند مدت کاهش پیدا می‌کند، اما به طور کلی هزینه تولید محتوای حرفه‌ای برای هر نوع پلتفرمی بالا است. محتوای بی‌کیفیت هم که گل به خودی محسوب می‌شود و هزینه‌های اندک را هم به باد می‌دهد. بنابراین باید در این فرآیند زمان‌بر، به فکر سرمایه‌گذاری و پرداخت هزینه هم باشید.

اصولا تیم‌های حرفه‌ای پکیج‌هایی از خدمات سئو را آماده می‌کنند که باعث می‌شود هزینه‌های پرداختی شما در همکاری بلند مدت کاهش پیدا کند. اما در هر صورت بخش‌های مختلف خدمات سئو نیازمند صرف هزینه هستند. در این مورد برای درک بهتر موضوع توصیه می‌کنیم مقاله‌ی ” هزینه خدمات سئو” را مطالعه کنید.

5. اگر سئو اشتباه انجام شود جریمه می‌شوید

زمانی این مورد جزو معایب سئو محسوب می‌شود که بدون مهارت کافی و شناخت الگوریتم‌های موتورهای جستجو سئو انجام دهید. در توضیحات سئو کلاه سیاه گفتیم که گوگل توجه ویژه‌ای به رضایت و آسایش کاربران دارد. اگر به هر نحوی الگوریتم گوگل را دور بزنید و یا محتوای بی‌کیفیت در اختیار مخاطب قرار دهید، از چرخه رقابت حذف می‌شوید و تمام زمان، هزینه و تلاش‌های شما از دست خواهد رفت.

رتبه شما با هر بار جریمه شدن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که تاکید داریم چه برای استفاده از خدمات سئو و چه آموزش دیدن در این حوزه، از افراد حرفه‌ای و با تجربه کمک بگیرید. هرکارشناس سئو باید اخبار و اعلان‌های موتورهای جستجو را مدام بررسی کند تا تغییرات لازم برای رشد و ترقی وب‌سایت اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: پنالتی گوگل چیست؟ 

6. قابل پیش‌بینی نیست.‏

شاید یکی از مطرح‌ترین گزینه‌ها در لیست مزایا و معایب سئو، قابل پیش‌بینی نبودن آن است. ‏شما می‌توانید در یک روز 1000 الی 2000 بازدید کننده داشته باشید، اما ممکن است این ‏آمار به روزی 0-2 بازدیدکننده هم کاهش پیدا کند. این مسئله شامل جزئیات زیادی در مورد ‏نحوه عملکرد ابزارها و استراتژی شما است. ‏

7. برای انجام سئو به یک متخصص سئو نیاز دارید.

سئو را می‌توانید خودتان هم با یادگیری نکات مختلف انجام دهید، اما در فضایی که میلیون‌ها ‏کسب و کار از متخصص واقعی و تجربیات او استفاده می‌کنند، آزمون و خطا کردن شما کار ‏مفیدی نخواهد بود و فقط پروسه رشد صفحات سایت را طولانی‌تر می‌کند.‏

8. قول کسب رتبه پایدار به کسی داده نمی‌شود.‏

وب‌سایت شما ممکن است یک روز رتبه شگفت‌انگیزی داشته باشد و در صفحه اول رتبه‌بندی ‏شود و روز بعد توسط رقبای شما پایین کشیده شود. هیچ رتبه‌بندی ثابتی وجود ندارد. رقبای ‏شما ممکن است کار بهتری ارائه دهند و جایگاه شما را تصاحب کنند. در اصل همه ما در سئو ‏برای همین مسئله و شرکت در این رقابت فعالیت می‌کنیم.‏

9. سئو بعد از تبلیغات ‏SERP‏ رتبه‌بندی می‌شود.‏

قبلا در مورد ‏SEM‏ به طور مفصل صحبت کرده‌ایم ولی به طور خلاصه باید بگوییم که گوگل ‏برای صفحاتی که بابت دیده شدن هزینه می‌کنند، ارزش ویژه‌ای قائل می‌شود. یعنی اگر صفحه ‏شما یک سئو متوسط رو به بالا داشته باشد و برای آن به ‏Google Ads‏ تبلیغات بدهید، به ‏احتمال 99% شما جزو 3 رتبه اول صفحه یک ‏SERP‏ خواهید بود.‏

10. ممکن است روی ‏SEO‏ کنترل کامل نداشته باشید.‏

الگوریتم‌های موتورهای جستجو به طور روزانه تغییر می‌کنند. همراه شدن با آن‌ها و ‏بهینه‌سازی وب‌سایت مطابق این تغییرات ممکن است کار خسته‌کننده‌ای باشد. ولی اگر قبول ‏کنید که نمی‌توانید روی همه چیز سئو تسلط داشته باشید، می‌توانید پا به این عرصه بگذارید.‏

بیشتر بدانید: مشاور سئو حرفه ای





:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: