مراحل اولیه برای تنظیم تقویم محتوایی متناسب با سئو
نوشته شده توسط : نت ویر

ایجاد فهرستی از موضوعات

 

بی اهمیت به نظر می رسد، اما ایجاد اولین لیست از موضوعات به شما کمک می‌کند تا درک کنید که می‌خواهید در مورد چه چیزی در وبلاگ خود صحبت کنید و از اصل موضوع فاصله نگیرید.

“اولین قانونی که باید رعایت کنید این است: برای دیگران بنویسید نه برای خودتان!”

بنابراین، به دنبال موضوعات جالب باشید و سعی کنید بفهمید مخاطبان شما اغلب چه تحقیقاتی انجام می‌دهند و از چه کلمات کلیدی برای جستجوهای خود استفاده می‌کنند. برای انجام این کار، می‌توانید از Google Trends یا AnswerThePublic استفاده کنید.

بررسی رقبا

تجزیه و تحلیل رقبا و درک اینکه آن‌ها چه کسانی هستند و برای چه موضوعات یا کلمه‌های کلیدی محتوا منتشر می‌کنند، به شما کمک می‌کند بفهمید چه کاری را به خوبی انجام می‌دهید و در انجام چه کاری اشتباه پیش می‌روید.

منظورمان این نیست که باید از آن‌ها تقلید یا کار آن‌ها را کپی کنید! تلاش برای درک اینکه در چه موضوعاتی رقبای شما موردتوجه کاربران بوده‌اند، همچنین به شما امکان را می‌دهد تحلیل دقیق‌تری از علایق و نیازهای مخاطبان هدف انجام دهید و سپس مناسب‌ترین استراتژی را برای تنظیم تقویم محتوایی به کار ببرید.

کیورد ریسرچ

برای ایجاد یک تقویم محتوایی سئو کاربردی و موثر، انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی امری ضروری است و حتما باید انجام شود.

برخلاف تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی، برای ایجاد تقویم محتوا برای وبلاگ باید مطالعه دقیقی روی کلمات کلیدی داشته باشید. به یاد داشته باشیم که هدف وبلاگ افزایش ترافیک و رتبه صفحات در نتایج موتورهای جستجو است. بنابراین ایجاد این تقویم، بدون داشتن مجموعه کلمات کلیدی مناسب، عملا بی فایده است.

بیشتر بخوانیدکیورد ریسرچ چیست؟

روش تنظیم تقویم محتوایی

حال که مراحل اولیه را انجام دادید، می‌توانید شروع به تنظیم تقویم محتوایی خود کنید. اگر می‌خواهید وبلاگی ایجاد کنید که نتیجه‌ای داشته باشد، مواردی که خواهیم گفت مهم‌ترین مراحلی هستند که باید انجام دهید. پس بیایید به صورت گام به گام ببینیم که چگونه یک تقویم محتوا برای وبلاگ ایجاد کنیم.

ایجاد فایل اکسل یا گوگل شیت

برای ایجاد یک تقویم محتوایی سئو برای وبلاگ، ابزارهای زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کند، اما می‌توانید به سادگی از یک گوگل شیت یا یک برگه اکسل شروع کنید. ساختار کلی تقویم محتوا معمولا یکسان است، اما بخش‌هایی از آن باید کاملا مطابق با نیازهای مختلف شخصی‌سازی شود.

 

تعیین تعداد مقالات ماهانه

اول از همه، ضروری است که تعداد مقالات ماهانه مورد نیاز وبلاگ خود را تعیین کنید. این کار را می‌توان از طریق یک استراتژی بازاریابی و سئوی مناسب انجام داد.

ایجاد ستون‌های مختلف در فایل اکسل

پس از تعیین تعداد مقالات ماهانه، ستون‌هایی برای وارد کردن اطلاعات مربوطه ایجاد کنید. به عنوان مثال ستون‌های ایجادشده می‌تواند شامل مواردی چون موضوع، کلمات کلیدی، کلمه کلیدی اصلی، عنوان مقاله، تاریخ انتشار مقاله، یادداشت و … باشد. اطلاعاتی که در این قسمت‌ها وارد می‌کنید باید با توجه به تحقیقات و اقدامات اولیه‌ای باشد که در بالا به آن پرداختیم.

از ویژگی‌های مثبت تقویم محتوایی این است که نشان‌دهنده ابزاری است که دائما به‌روز می‌شود و می‌توانید به تدریج اطلاعاتی را اضافه کنید که ممکن است حتی در سال‌های آینده نیز مفید باشد. به عنوان مثال می‌توانید ستون دیگری برای لینک مقاله منتشر شده‌ای که نوشته اید اضافه کنید.

نتیجه‌گیری

به پایان مقاله تقویم محتوایی رسیدیم و اکنون شما اهمیت این ابزار را برای بازاریابی محتوا درک کرده‌اید. کاری که باید انجام دهید شروع به تنظیم این سند برای سایت و محتواهایتان است تا بهترین نتیجه را بگیرید. مسلما شما می‌خواهید صاحب یک وبلاگ پرطرفدار باشید و در این مورد می‌خواهیم آخرین توصیه را به شما بکنیم: بهتر است مقاله‌های کمتری در ماه بنویسید، اما کیفیت کار حفظ شده و به طور منظم منتشر شوند. قطعا نباید یک تقویم محتوا با عناوین زیاد تهیه کنید  و سپس قادر به رعایت موارد مشخص شده نباشید یا دارای مجموعه‌ زیادی محتوا با کیفیت پایین باشید.

نکته آخر این است که هرکسی وبلاگ دارد و با تولید محتوا سر و کار دارد، به سندی نیاز دارد که به راحتی قابل‌درک باشد و فورا بتوان با آن ارتباط برقرار کرد. به خصوص اگر وبلاگ شخصی نباشد و افراد دیگری مسئول نوشتن مقالات و تولید محتوا برای سایت باشند، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟





:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: