دلایل تغییر و عوض شدن تگ عنوان چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

دلایل تغییر و عوض شدن تگ عنوان چیست؟

 

مسلما اگر در حوزه تولید محتوا یا سئو کار کرده باشید، با مشکل عوض شدن تگ صفحات خود روبرو شده‌اید. شما سعی می‌کنید توضیحات متای خاصی را بنویسید تا در نتایج سرچ گوگل مخاطب آن را ببیند و مطمئن شود که محتوای صفحه شما با آنچه که سرچ کرده است مطابقت دارد.

این توضیحات کاربر را به خود قلاب کند و سریعا برای شما ترافیک بگیرد. اما بارها پیش آمده است که گوگل این تگ‌ها را بنا بر صلاح‌دید خود تغییر داده است. شاید تا به امروز نمی‌دانستید اما گوگل علاوه بر توضیحات متا، می‌تواند تگ عنوان شما را هم تغییر دهد.

مقاله مرتبطتاثیر عنوان در سئو

ما در این بخش قرار است دلایل تغییر تگ عنوان را با هم بررسی کنیم و یادبگیریم چطور می‌توانیم تگ مناسبی بنویسیم که درگیر تغییرات گوگل نشود. در واقع می‌خواهیم احتمال تغییر برچسب عنوان را به حداقل ممکن برسانیم.

عوض شدن تگ واقعا اتفاق می‌افتد؟

 

برایان لافرانس، در سال 2014 روی 111000 نتیجه سرچ و تگ عنوان مطالعه کرد. در این مطالعه برایان تگ‌های عنوانی که ادمین‌های سایت تعیین کرده بودند را با آنچه که در نتایج SERP به نمایش درآمده مقایسه کرد. نتیجه آن به شرح زیر است:

  • 38.6 درصد از تگ‌ها تغییری نکرده بودند. یعنی هیچ تفاوتی بین برچسبی که از قبل مشخص شده بود و آنچه که در نتایج سرچ دیده می‌شد، وجود نداشت.
  • 36 درصد آن‌ها کمی تغییر کرده بودند. برخی از عناوین در گوگل به صورت کوتاه نمایش داده شده بودند یا در برخی موارد نام وب‌سایت یا نام شهری که کسب و کار آنلاین در آن قرار داشت در کنار برچسب اضافه شده بود.
  • 25.4 درصد از عناوین هم به طور کامل تغییر کرده بودند. این عناوین در زمان نمایش در لیست SERP حاوی کلمات کاملا متفاوتی بودند.در برخی از آن‌ها هم ترتیب کلمات تغییر کرده بود.

بنابراین، بله، عوض شدن تگ واقعا اتفاق می‌افتد و اصلا اتفاق غیرمعمولی نیست. به طور میانگین از هر 20 عنوان، 5 عنوان متفاوت از چیزی است که ادمین صفحات آن را تعیین کرده است و 15 عنوان باقی‌مانده هم همچنان با کمی تغییر به کاربران نمایش داده می‌شوند.

چرا گوگل باعث عوض شدن تگ می‌شود؟

 

طبق تحقیقاتی که کارشناسان سئو انجام داده‌اند، مشخص شد که اکثر تگ‌های تغییر یافته، طولانی بودند و در نتایج سرچ گوگل قابلیت نمایش کامل نداشتند. برچسب‌هایی هم که دست نخورده نمایش داده شدند، اغلب کوتاه و واضح بودند و نیازی نبود برای ساده شدن نمایش آن‌ها گوگل دست به کاری بزند.

” پس گوگل تگ‌هایی که بسیار طولانی باشند را به احتمال زیاد تغییر خواهد داد.”

البته در نمونه‌هایی که نام تگ به طور کامل تغییر کرده بودند، طول عنوان چندان هم تاثیرگذار نبود. اغلب این تغییرات به دلیل عدم مطابقت عنوان و محتوا به وجود آمده بودند. حتی گوگل هم در این مورد به صراحت گفته است که تطابق محتوا و تگ عنوان بسیار مهم است:

“هدف تگ و عنوان این است که به بهترین شکل ممکن نتیجه را به کاربر نشان دهد و توصیف‌کننده و توضیح‌دهنده تطابق محتوا با درخواست کاربر باشد.”

گوگل حتما باید مطمئن شود که تمام محتوای شما با چیزی که کاربر به دنبال آن است مطابقت دارد. این حساسیت اول روی عنوان و توضیحات متا اعمال می‌شود و بعد سایر اطلاعات را در بر می‌گیرد. اگر عنوانی که نوشته‌اید به اندازه کافی توصیف کننده محتوای شما نباشد، گوگل با برنامه‌ریزی درست این تگ را تغییر می‌دهد و نمونه‌ای را که احساس کند با محتوا ارتباط بیشتری دارد نمایش خواهد داد.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟





:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: