Search Engine Optimization یا سئو چیست؟مهم ترین نکات 2023
نوشته شده توسط : نت ویر

 Search Engine Optimization یا سئو چیست؟مهم ترین نکات 2023

 

احتمالا شما با تایپ کردن عبارت‌هایی مثل سئو چیست؟ ، همه چیز در مورد SEO” و یا سئوی وبسایت یعنی چه؟ به این صفحه یا مقاله دسترسی پیدا کرده‌اید. در واقع همین سرچ کردن در موتورهای جستجو یا جستجو در گوگل، باعث می‌شود که شما جواب بسیاری از سوالات روزمره خود را پیدا کنید. فرآیندی که دسترسی شما را به این پاسخ‌ها را فراهم می‌کند، یک روش برای بهینه‌سازی داده‌ها است که در ادامه روند کاری آن را بررسی می‌کنیم.

سئو چیست؟

 

سئو فرآیند بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت یا یک صفحه‌ی تحت وب است. SEO به جای ترافیک مستقیم یا ترافیک پولی، ترافیک رایگان را که با نام ترافیک طبیعی یا ارگانیک (Organic traffic) هم شناخته می‌شود، رقم می‌زند. ترافیک ارگانیک از بخش‌های مختلف جستجو بدست می‌آید. ممکن است کاربر یک تصویر، ویدئو، مقاله و یا عنوان خبری را جستجو کند و به صفحه وبسایت شما برسد. رتبه‌ی هر وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو مهم است. در حقیقت همین رتبه‌ی بالا باعث می‌شود که کاربر از محصول یا خدمات موجود بر روی سایت استفاده کند یا فروش اتفاق بیوفتد. پس رقابت شدیدی بین وب‌سایت‌های مختلف وجود دارد و همگی می‌خواهند به هدف خود یعنی “رتبه یک گوگل شدن” برسند. با همه‌ی این توضیحات، ضروری است که در مورد روند این فرآیند حیاتی بیشتر بدانیم.

SEO مخفف چه عبارتی است؟

 

SEO مخفف شده عبارت Search Engine Optimization بوده و بزرگترین ماموریت کاری ادمین یک وب‌سایت و تیم محتوای آن است. سئو اصطلاحی برای تمامی اقدام‌های مربوط به بهبود رتبه یک وب‌سایت است. قرار است این اقدامات باعث بیشتر دیده شدن وب‌سایت در سرچ‌های ارگانیک شوند.

 


بیشتر بدانیدچرا سئو اهمیت دارد؟


مراحل اصلی انجام سئو (SEO) به صورت هدفمند

 

• کیفیت ترافیک: مخاطب هدف خود را بسنجید. یکی از بزرگترین اشتباهات در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ، جذب مخاطب غیرهدف به سمت محصول یا خدمات است. سعی کنید محتوا و تبلیغات وب‌سایت خود را در معرض دید مخاطبی قرار دهید که به آن نیاز یا علاقه دارد.
• مقدار ترافیک: بعد از اینکه مطمئن شدید مخاطبان هدف شما از صفحه بازدید می‌کنند و از طریق SERPS به وب‌سایت شما دسترسی دارند، باید روی افزایش ترافیک وب‌سایت تمرکز کنید.
• نتایج سرچ ارگانیک: ترافیکی که از طریق SERPS دریافت می‌کنید و بدون صرف هزینه برای تبلیغات بدست آورده‌اید را بررسی کنید و سعی کنید این نوع ترافیک را به طور آگاهانه افزایش بدهید.
به یاد داشته باشید: سئو در واقع پاسخ دادن به سوالات مشتریان و کاربران است. قبل از اینکه از خود آن‌ها مستقیما چیزی بپرسید. در واقع باید درک کافی از کلماتی که مخاطب امکان دارد جستجو کند داشته باشید و بدانید چه نوع محتوایی را دوست دارد. اینکه بدانیم کاربر با چه هدفی سرچ می‌کند، باعث می‌شود سریعتر نیازش رفع و به مخاطب بالقوه ما تبدیل شود.

فاکتورهای لازم برای موفق شدن SEO سایت

حرف اول و آخر SEO را کیفیت محتوای ارائه شده می‌زند. اینکه شما یک محتوای باکیفیت را در وب‌سایت خود آپلود کنید، یعنی مطالب و هدف شما جلوی چشم مخاطب قرار گرفته است. مردم امروزه بسیار هوشمند هستند و به سرعت تفاوت بین محتوای یونیک و کاربردی با مطالب کپی شده را متوجه می‌شوند. پس محتوای یونیک و اختصاصی برای صفحه‌ی خود تهیه کنید.

بعد از آن، اگر اصول سئو مانند کلمات کلیدی، برچسب‌های عنوان، توضیحات متا و لینک‌های داخلی و خارجی را به درستی انجام داده باشید، با سرعت زیادی در صفحه اول موتور جستجو قرار خواهید گرفت. به طور کلی باید برای داشتن یک سئوی موفق، باید فاکتورهای زیر را در نظر گرفته و هر مورد را با دقت اجرا کنید.

1. استراتژی‌های محتوا
2. لینک سازی
3. انتخاب کلمات کلیدی
4. طراحی وب‌سایت
5. یکپارچه‌سازی شبکه‌های اجتماعی
6. پردازش بازخوردهای سایت و محتواها

 


بیشتر بدانید: هزینه سئو چقدر است؟


ویژگی‌های یک استراتژی قوی و موفق در سئو

 

برای بهینه‌سازی یک سایت، باید فاکتورهای رتبه‌بندی را در سه زمینه‌ی زیر تقویت کنید:

1. راه‌اندازی فنی وب‌سایت

برای اینکه وب‌سایت شما مورد سنجش رتبه‌بندی قرار بگیرد، ابتدا باید یک موتور جستجو صفحات شما را در وب پیدا کند. بعد آن‌ها را اسکن کند تا بفهمد چه موضوعی دارند و چه کلمات کلیدی در آن‌ها استفاده شده است. در نهایت هم آن‌ها را به فهرست خود اضافه کند. بر این اساس وب‌سایت شما وارد الگورتیمی می‌شود که در سرچ کاربران دیده می‌شود.

شاید فکر کنید حالا که صفحه وب‌سایت خودم را می‌توانم ببینم، پس برای گوگل هم قابل رویت است. اما این طور نیست. شما وب‌سایت خودتان را در قالب مجموعه‌ای از گرافیک‌ها، رنگ‌ها، متن و لینک‌های آن می‌بینید. ولی برای گوگل فقط متن صفحات مهم است.

 





:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: