نشتي يابي جكوزي
نوشته شده توسط : نت ویر

براي نشتي يابي جكوزي بصورت زير عمل مي كنيم :

ابتدا لوله هاي كف تانك جكوزي را تست مي كنيم . پمپ تصفيه آب و جت را خاموش كرده و شيرهاي مكش و دهش پمپ ها را كامل مي بنديم . توجه داشته باشيد كه شيرها كاملا آب بند باشند در غير اينصورت نشتي آب مشخص نميشود. در صورتيكه شيرها آب بند نبودند ميتوان پمپ را از طريق مهره ماسوره ها از مدار جدا و درپوش ميكنيم .

حال توسط شلنگ آب مدار را پر ميكنيم تا جايي كه آب به كف تانك ( دريچه هاي مكش و دهش ) برسد و قابل رويت باشد .

اجازه مي دهيم ۲۴ ساعت بگذرد . در صورتيكه پس از طي زمان آب كاهش پيدا كرده بود مشخص ميشود كه نشتي از كف وجود داشته و مي بايست مسير لوله كشي تخريب و نشتي پيدا و رفع شود . در صورتيكه در مسير لوله كشي رطوبت در كف يا ديوار مشاهده شود ميتوان احتمال وقوع نشتي را از آنجا داد .

گام بعد تست تانك جكوزي مي باشد . در صورتيكه از كف هيچگونه نشتي مشاهده نشد حال تمام سرجت ها را درپوش وتانك را كاملا آب ميكنيم .

در صورت وجود نشتي مي بايست كاشي ها ومواد آب بند اطراف سرجت به ابعاد ۱۰ سانتي متر تخريب و مجدد اين كار انجام شود . شايد نشتي از اطراف سرجت ها باشد . درصورتيكه پس از پر كردن تانك نشتي مجددا مشاهده شد اين باركل كاشي ها ومواد آب بند تانك تخريب و مجدد بازسازي ميشود

گام بعد تست مدار جت جكوزي مي باشد . سرجت هاي تانك جكوزي را كه بسته به تعداد نفرات ميباشد را درپوش ميكنيم ودو عدد از آنها را باز مي گذاريم

حالا آب را از طريق يكي از سرجت هاي باز توسط شلنگ در مدار تاسيسات جكوزي تزريق مي كنيم تا زمانيكه آب از سرجت ديگر بيرون ريزد . حال آن سرجت را درپوش كرده و دستگاه تست فشار را به سرجت باقيمانده متصل ميكنيم . حال فشار داخل مدار را به ۶ تا ۸ بار ميرسانيم و اجازه ميدهيم تا ۲۴ ساعت بگذرد . در صورتيكه افت فشار داشتيم مي بايست تك تك سرجت ها را تا انشعاب از رينگ ( سه راهي رينگ و سرجت ) تخريب كنيم تا از عدم وجود نشتي مطمئن شويم .

بعضا اتصال سرجت به رينگ دچار نشتي ميشود.

در صورتيكه افت بار مشاهده شد ولي نشتي در سه راهي ها وجود نداشت ممكن است اتصال رينگ به لوله هاي دهش جت پمپ نشتي داشته باشند .

پس از آن نوبت تست شلنگ هاي هوا مي باشد . براي اينكار به تمام شلنگ هاي هوا يك رابط وصل كرده وبا دستگاه فشار شلنگ هاي هوا را تست ميكنيم. در صورت مشاهده نشتي مي بايست مسير آن شلنگ تا اتصال به سر جت چك و نشتي گيري شود .

در پايان نيز پس از تست كامل مجدد جكوزي با مواد آب بند ، آب بندي و كاشي كاري مي كنيم.





:: بازدید از این مطلب : 1164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: