استفاده از PBN چه خطراتی دارد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

خطرات استفاده از PBN

استفاده از PBN دستورالعمل‌های گوگل وب مستر را نقض می‌کند و این یعنی خطرات و تهدیدهایی برای سایت‌هایی که از این سیستم استفاده می‌کنند وجود دارد. این خطرات عبارتند از:

  • لینک‌های شبکه وبلاگ را می‌توان نادیده گرفت

گوگل لینک‌هایی که مشکوک به نظر می‌رسند را نادیده می‌گیرد. اگر متوجه شود که لینک شما یک لینک ساختگی است، الگوریتم آن‌ها را به طور کامل نادیده خواهد گرفت. خوشبختانه با این کار شما درگیر پنالتی نمی‌شوید چون با نادیده گرفتن لینک، هیچ تاثیر مثبت و منفی روی رتبه‌بندی شما وارد نمی‌شود.

ممکن است در حالت عادی این مسئله خیلی هم بد به نظر نرسد اما یادتان باشد که ساخت PBN زمان‌بر و پرهزینه است. اگر گوگل آن‌ها را نادیده بگیرد، تمام وقت، پول و تلاشی که برای ساخت آن صرف کرده‌اید، هدر می‌رود.

بیشتر بدانید: پنالتی گوگل چیست؟

 

  • لینک‌های این سیستم می‌توانند باعث ایجاد جریمه شوند

همانطور که گفتیم گوگل معمولا لینک ‌های غیر طبیعی را نادیده می‌گیرد و خیلی جدی با این مسائل برخورد نمی‌کند. اما گاهی اوقات گوگل برای سایت‌هایی که به طور مداوم تلاش می‌کنند سیستم رتبه‌بندی را دستکاری کنند، مجازات تعیین می‌کند. این جریمه به دو صورت قابل اجرا است:

  1. صدور جریمه دستی
  2. با نادیده گرفتن ناگهانی لینک‌های PBN

اگر یکی از این جریمه‌ها را دریافت کنید، یک پیام هشدار در گوگل سرچ کنسول با مضمون ” Unnatural links to your site” دریافت خواهید کرد. در نتیجه کل سایت یا بخشی از آن با کاهش رتبه مواجه می‌شود و در بعضی موارد حتی ممکن است به طور کامل از لیست رتبه‌بندی خارج شود.

 تنها راه برای معکوس کردن نتیجه، این است که نمایه بک‌لینک خود را اصلاح کنید و برای گوگل یک درخواست بازنگری ارسال کنید. با تمام این اقدامات، فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که گوگل به شما فرصت دوباره می‌دهد.

به علاوه، الگوریتم‌های گوگل رفته رفته هوشمندتر می‌شوند. این احتمال وجود دارد که روزی به طور ناگهانی امتیاز غیرمنصفانه‌ای که با PBN بدست آورده‌اید را از دست بدهید. با تمام این تفاسیر شاید بخواهید از این تکنیک استفاده کنید. بنابراین وظیفه داریم بهترین روش‌های استفاده از شبکه وبلاگ شخصی را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین روش‌های استفاده از PBNها

 

مجدد تکرار می‌کنیم : به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم از این روش استفاده کنید. استفاده از این سیستم بسیار پرخطر و غیراخلاقی است. البته پر هزینه هم خواهد بود.

به علاوه، اگر تسلط کافی روی راهکارهای پنهان کردن ردپا و نشانه‌های لینک سازی خود ندارید، توصیه می‌کنیم به هیچ وجه این کار را انجام ندهید تا ضرر هم دریافت نکنید. با در نظر گرفتن تمام موارد گفته شده، بیایید چند توصیه برای استفاده درست از این تکنیک را بررسی کنیم.

  1. دقیق عمل کنید.

اگر قصد دارید با یک آژانس لینک‌بیلدینگ کار کنید، حتما تجربه و شرایط آن را با دقت بررسی کنید. برخی از شرکت‌ها سعی می‌کنند لینک‌های PBN را به شما بفروشند و تاکید دارند که این لینک‌ها واقعی و طبیعی هستند. در واقع ادعا می‌کنند که لینک‌ها با روش سئو کلاه سفید ساخته شده‌اند.

بیشتر بدانید: سئو کلاه سفید چیست؟

  • لینک‌‌های PBN را غیرفعال کنید.

اگر احساس می‌کنید بعضی از بک‌لینک‌هایی که به دامنه شما وارد شده‌اند از نوع PBN هستند، می‌توانید با کمک ابزار Disavow به گوگل اعلام کنید که این لینک‌ها را نادیده بگیرد.

با این حال، فقط سعی کنید خیلی با احتیاط در این مورد اقدام کنید چون انجام اشتباه آن باعث می‌شود موقعیت‌های رتبه‌بندی ارگانیک شما هم آسیب ببینند. ما توصیه نمی‌کنیم لینک‌های مشکوک را به عنوان لینک PBN رد کنید، مگر اینکه :

” پیام Unnatural link را در گوگل سرچ کنسول دریافت کنید.”

در این صورت شما مطمئن هستید که یک لینک از طرف شبکه وبلاگ خصوصی دریافت کرده‌اید و با قربانی کردن ترافیک کوتاه مدت، جلوی ایجاد ضررهای بزرگتر را خواهید گرفت و اجازه نمی‌دهید تلاش‌هایتان درگیر آپدیت‌ها و الگوریتم‌های گوگل شوند.

نکته بسیار مهم: رد کردن لینک PBN هم باعث افت ترافیک می‌شود. یعنی بعد از اینکه این لینک‌ها را گزارش دادید، طبیعی است که ببینید صفحات شما ترافیک کمتری دریافت کنند.

  • لینک‌های تعاملی را جایگزین کنید.

لینک‌های تعاملی بسیار امن‌تر از لینک‌های شبکه وبلاگ خصوصی هستند. در این روش شما محتوای مفید و با ارزش برای لینک دادن تولید می‌کنید. بعد به دنبال سایت‌هایی می‌گردید که ممکن است بخواهند به محتوای شما لینک دهند. در ادامه این مرحله، باید به این سایت‌ها درخواست تعامل دهید.

شاید این کار سخت به نظر برسد، اما تقریبا تنها راه ایجاد بک‌لینک‌های باکیفیت و کلاه سفید است.

نکته آخر:

PBN روش امنی برای لینک‌سازی نیست. زحماتی که برای داشتن یک سئو حرفه‌ای می‌کشید، نباید با چنین ریسکی از بین برود. اگر تمام قسمت‌های سئو را به خوبی و درستی انجام دهید، الگوریتم‌ها و دستورالعمل‌های گوگل به شما کمک می‌کنند رتبه بهتری در SERP کسب کنید و با مرور زمان و بدون نیاز به هیچ تکنیک عجیب و خطرناکی می‌توانید رشد صفحات سایت خود را مشاهده کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: