همه چیز در مورد (PBN) شبکه وبلاگ خصوصی
نوشته شده توسط : نت ویر

همه چیز در مورد (PBN) شبکه وبلاگ خصوصی

 

شبکه وبلاگ خصوصی یا Private Blog Networks شبکه‌ای از وب‌سایت‌ها است که صرفا برای لینک دادن به سایت‌های دیگر و بهبود نرخ سرچ ارگانیک آن‌ها ساخته شده‌اند. ایده پشت طراحی این وبلاگ‌ها افزایش ارزش لینک به سایت اصلی است. در واقع این شبکه به عنوان تغذیه کننده باعث افزایش اعتبار و در نتیجه قدرت رتبه‌بندی سایت اصلی می‌شود.

استفاده از PBNها، یک نوع دستکاری و دور زدن الگوریتم محسوب می‌شود. طبیعی است که گوگل چنین اقدامی را به رسمیت نشناسد و آن را به عنوان یک طرح لینک‌سازی در نظر بگیرد. در واقع این روش، یکی از تکنیک‌های کلاه سیاه سئو است.

بیشتر بدانید: سئو کلاه سیاه چیست؟

PBNها چطور کار می‌کنند؟

 

بک‌لینک، لینکی است که از سایت‌های دیگر به سایت شما وارد می‌شود. یعنی سایت‌های دیگر صفحات یا محتواهای شما را تایید کرده و برای اعتبار دادن به مطالب خود، صفحات شما را مرجع معرفی می‌کنند. لینک‌هایی که به طور طبیعی و کاملا معتبر به سایت شما برگشت داده می‌شوند، لینک‌های ارزشمندی هستند و گوگل برای سایت‌هایی که چنین لینک‌هایی دریافت می‌کنند، ارزش بیشتری قائل می‌شود.

بیشتر بدانید: کاربرد بک‌لینک در سئو

اما PBNها ایجاد می‌شوند تا به وب‌سایت‌های دیگر به طور غیرطبیعی اعتبار ببخشند. در واقع شبکه وبلاگ خصوصی در ازای دریافت پول، به صفحات دیگر رای اعتماد مصنوعی یا بهتر است بگوییم غیر طبیعی می‌فروشد. هدف از ایجاد این شبکه هم دور زدن گوگل و افزایش رتبه صفحات در SERP است.

واقعیت ماجرا در فضای فعالیت وب این است که گوگل هزینه زیادی را صرف مبارزه با لینک‌های غیرطبیعی کرده و مدام هوش مصنوعی و الگوریتم‌های خود را آپدیت می‌کند.  با این حال، شواهد نشان می‌دهند که در مورد بعضی از وب‌سایت‌ها، استفاده از PBN مشکلی برای سایت به وجود نمی‎‌آورد و حتی باعث بهبود رتبه برخی از صفحات هم شده است.

“مهمترین ماموریت سازندگان شبکه وبلاگ خصوصی، از بین بردن ردپا و نشانه‌های ساختگی بودن لینک‌ها است. “

چرا افراد از Private Blog Networks استفاده می‌کنند؟

 

ساختن PBN پرخطر، پر هزینه و البته زمان‌بر است. اما دو دلیل مهم وجود دارد که این ترفند برای دریافت بک‌لینک هنوز هم استفاده می‌شود:

  1. فرآیند لینک‌بیلدینگ، فرآیند سختی است.

در یک دنیای کاملا ایده‌آل، همه می‌توانند با کمک تکنیک‌های کلاه سفید مثل تعامل با بلاگرها، بک‌لینک‌های ارگانیک کسب کند. اما متاسفانه، این تکنیک‌ها همیشه آن طور که ما می‌خواهیم نتیجه نمی‌دهند.

مهم هم نیست که چقدر تلاش می‌کنید و تا چه اندازه محتوای عالی و قابل استنادی ایجاد می‌کنید. در هر صورت باید به صاحبان وب‌سایت‌های دیگر اعتماد کنید و نمی‌توانید روی لینک آن‌ها حساب کنید. در واقع نتیجه اصلا تضمین شده نیست.

حتی ممکن است روزها را صرف راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی و ارسال کردن صدها ایمیل کنید، اما همچنان موفق به دریافت بک‌لینک‌های جدید نشوید.

  • انکر تکست‌ها را می‌توان دستکاری کرد.

دلیل دیگری که مردم از PBN استفاده می‌کنند این است که می‌توانند انکر تکست‌های بک‌لینک خود را کنترل کنند. از این جهت این موضوع بسیار مهم است که خود انکر تکست به گوگل کمک می‌کند تا کرولرهای بدانند صفحه مورد نظر در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند.  در واقع با این کار گوگل به راحتی می‌تواند تشخیص دهد که این صفحه برای تطبیق‌پذیری با کدام کلمات کلیدی مناسب است.

مثلا در نظر بگیرید که گوگل می‌خواهد صفحات را برای کلمه کلیدی ” بهترین پودر قهوه ترک” رتبه‌بندی کند. به نظر شما کدام نمونه از بین انکر تکست‌های زیر موثرتر خواهد بود؟

  1. بزرگترین فروشنده قهوه ترک در ایران
  2. اینجا کلیک کنید
  3. بزرگترین مرکز مشاوره روانشناسی ایران

مسلما گزینه اول پاسخ درست سوال ما است. این پاسخ به گوگل می‌گوید که موضوع صفحه لینک شده پودر قهوه ترک است. گزینه دوم اصلا هیچ اشاره‌ای به موضوع سایت ندارد و سومی آنقدر بی‌ربط است که به احتمال زیاد گوگل لینک آن را نادیده بگیرد.

به همین دلیل هم بسیاری از متخصصان سئو برای دریافت لینک‌هایی با انکر تکست غنی درخواست می‌دهند. این متخصصان، به طور ویژه روی تاثیر عبارت جستجوی هدف برای کسب رتبه بالاتر در گوگل تمرکز دارند. معمولا کنترل انکرتکست لینک از طریق دسترسی غیرممکن است و کاملا تحت نظر مالک سایت است. اما با کمک شبکه وبلاگ خصوصی امکان‌پذیر است.

 





:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: