سه نکته کلیدی در الگوریتم پاندا چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

سه نکته کلیدی در الگوریتم پاندا:

  1. بک‌لینک‌ها واجبند:

حیاتی‌ترین بخش استراتژی سئو، ساختن حداقل یک بک‌لینک عالی برای محتوا است. پاندا هم نقش مهمی در این فرآیند ایفا می‌کند. در واقع صفحاتی را که تعداد زیادی منابع خارجی به آن‌ها لینک شده‌اند را به صفحاتی که محتوای مرتبط و با کیفیت دارند، ترجیح می‌دهد. بک‌لینک‌های مثبت و مرتبط ثابت می‌کنند که وب‌سایت شما یک منبع معتبر است و ارزش بیشتری در دید مخاطب پیدا خواهید کرد. پاندا شدیدا روی لینک‌های اسپم حساسیت دارد، بنابراین سعی کنید اصلا از اسپم‌ها استفاده نکنید.

  1. نظرات کاربران را می‌خواند:

این الگوریتم بخش نظرات کاربران را بررسی می‌کند. سعی کنید به کاربران و مشتریان خود این فرصت را بدهید تا عملکرد و کیفیت محصول و خدمات شما را ارزیابی کنند. یکی از قالب‌هایی که گوگل به سرعت آن‌ها را تشخیص می‌دهد، قالب ارزش‌دهی 5 ستاره است. با کمک این قالب موتور جستجو می‌تواند کیفیت خدمات شما و از آن مهمتر تجربه کاربری شما را تشخیص دهد.

  1. لینک‌های خارجی برای دامنه به عنوان مرجع لازم است:

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به موتورهای جستجو و Google Panda ثابت کنید اطلاعات قابل اعتمادی را با کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار داده‌اید، ارجاع دادن به منابع شناخته شده و معتبر است. گوگل تلاش شما برای نشر دادن اطلاعات درست و دقیق را از این طریق می‌بیند و صد در صد آن را تحسین می‌کند. پاداش فعالیت درست شما هم افزایش میزان بازدید و رتبه گرفتن خواهد بود.

چطور بفهمیم الگوریتم پاندا روی وب‌سایت ما تاثیر منفی گذاشته است یا نه؟

 

یکی از علائم فعالیت پاندا، افت ناگهانی ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما است. شاید هم رتبه شما در بین سرچ‌های گوگل افت داشته باشد. اگر تیم سئو شما دائما در حال آنالیز صفحات باشند، متوجه می‌شوند که در چه بازه زمانی این اتفاقات رخ داده است. اگر این بازه کوتاه باشد، به احتمال زیاد الگوریتم پاندا به شما ضربه زده است. فقط به خاطر داشته باشید که عوامل زیادی روی ترافیک و رتبه وب‌سایت تاثیرگذارند و باید همه جوانب را در نظر بگیرید.

روش ریکاوری وب‌سایت از الگوریتم پاندا

 

پاندا، آپدیتی است که ریکاوری از آن کار دشواری خواهد بود. اما از آنجایی که کیفیت وب‌سایت و محتوا روی الگوریتم پاندا اثرگذاری زیادی دارد، می‌توان امیدوار بود که با انجام یک سری اقدامات اصلاحی، ریکاوری انجام شود. این اقدامات عبارتند از:

  1. کنار گذاشتن روش افزایش بازدید از طریق ایجاد مزرعه محتوا
  2. بازنگری از جنبه‌هایی مانند نسبت تعداد آگهی به محتوا یا لینک به محتوا، به صورتی که صفحات وب‌سایت غالبا بر پایه تبلیغات و یا لینک‌های اسپم نباشند.
  3. بازنگری محتوا از جنبه‌های کیفیت، مفید بودن، مرتبط بودن، قابل استناد بودن و اعتبار
  4. چک کردن تطبیق‌پذیری محتوا و درخواست کاربران
  5. حذف و یا ویرایش محتواهای تکراری

آیا الگوریتم پاندا گوگل در حال حاضر هم موثر است؟

 

تاثیر الگوریتم پاندا روی سئو سایت تا به امروز و در سال 2023 ادامه دارد. این الگوریتم در طی گذشت سال‌های اخیر، فقط درگیر سه تغییر بزرگ و اساسی شده است. این سه تغییر را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • E-A-T: مخفف تخصص، اقتدار و اعتماد است. E-A-T به دنبال مزرعه محتوا است. گوگل همیشه می‌خواهد سایت‌هایی که محتوای باکیفیتی دارند و کارشناسان متخصص آن را تایید می‌کنند، پاداش دهد. دستورالعمل‌هایی مثل E-A-T که به عنوان دستورالعمل ارزیابی کیفیت هم شناخته می‌شود، راهنمای نهایی برای مزرعه حیوانات نبودن سایت شما هستند. در واقع این راهنما، بار کیفیت محتوا را از دوش پاندا algorithm برداشته است.
  • بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا، تا قبل از به وجود آمدن پاندا، واقعا اصطلاح کاربردی و به درد بخوری نبود. اگر در google Trends عبارت content marketing را سرچ کنید، به راحتی متوجه می‌شوید که قبل از سال 2011 این اصطلاح تقریبا در دیجیتال مارکتینگ استفاده نمی‌شد. در سال 1996 این مفهوم به وجود آمد و می‌توانیم بگوییم قدمت آن به اندازه قدمت بازاریابی است اما بازاریابی محتوایی که تخصصی و موثر باشد، بعد به وجود آمدن الگوریتم پاندا گوگل معنا پیدا کرد.

 

  • متمایز باش یا بمیر: شاید بزرگترین درسی که الگوریتم پاندا به سئوکاران داده باشد این باشد که هرگز تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهند. این توصیه فقط مربوط به گوگل نیست. یعنی شما باید در تمام بخش‌های تجارت خود طراحی ویژه‌ای برای دور شدن از ریسک‌ها داشته باشید. سرمایه‌گذاری متمرکز روی یک بخش، یک قمار است.

هرگز خودتان را در اختیار هیچ کانال یا پلتفرمی قرار ندهید. چون نمی‌توانید روی شخص سوم تسلط و کنترلی داشته باشید. اگر یک تغییر الگوریتم بتواند کل شرکت شما را یک شبه از بین ببرد، ریسک بزرگ و خطرناکی را به جان می‌خرید.

نتیجه

 

الگوریتم پاندا می‌تواند هم در نقش جایزه عمل کند و هم جریمه. وب‌سایت‌هایی که محتوای باکیفیت منتشر می‌کنند و به طور هوشمندانه‌ای آنالیز قدم‌های بعدی خود را انجام می‌دهند، با قوانین و سیاست‌های موتورهای جستجو هم مطابقت دارند، پس این آپدیت کمک می‌کند رقبای ضعیف آن‌ها حذف شوند و رتبه‌ی بالاتری کسب کنند. در واقع از رقابت ناعادلانه و بی‌کیفیت جلوگیری می‌کند.

از طرفی هم، افرادی که محتواهای بی‌کیفیت و ضعیف تولید می‌کنند و نسبت به سیاست‌های گوگل پایبند نیستند، مستحق جریمه هستند و خب این جریمه را پاندا algorithm به آن‌ها تقدیم خواهد کرد.

“یادتان باشد محتوای باکیفیت، همیشه و همیشه نتیجه گرفتن شما را تضمین می‌کند و کلید اثربخشی در فضای وب برای مدت زمان طولانی است. شما با یک محتوای خوب، شبیه فشنگ در دراز مدت از کسانی که با کمک مزرعه محتوا رشد کرده‌اند عبور می‌کنید.”

بیشتر بدانید: الگوریتم پنگوئن چیست؟





:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: