پنالتی گوگل چیست؟ بررسی انواع گوگل پنالتی
نوشته شده توسط : نت ویر

پنالتی گوگل چیست؟ بررسی انواع گوگل پنالتی

 

پنالتی گوگل  (Google penalty) اثر منفی است که به دلایل مختلفی رشد و پیشروی یک وب‌سایت را کند و یا حتی متوقف می‌کند. جریمه یا گوگل پنالتی زمانی اتفاق می‌افتد که استراتژی وب‌سایت با آپدیت‌های الگوریتم گوگل و به طور کلی قوانین اصلی فعالیت در موتورهای جستجو سازگار نباشد.

پنالتی گوگل چیست؟

 

قبلا هم گفته بودیم به کارگیری تکنیک‌هایی که برخلاف قوانین و الگوریتم گوگل هستند را اصطلاحا سئو کلاه سیاه می‌نامیم. به طور مفصل هم بررسی کردیم که چه کارهایی را نباید انجام دهید تا درگیر پنالتی‌های گوگل نشوید. منظور از جریمه همان پنالتی بود. در این بخش هم به طور خلاصه در مورد نکات کلی سئو کلاه سیاه صحبت می‌کنیم. در واقع برای اینکه انواع پنالتی‌ها را بشناسید باید استراتژی سئو خود را بررسی کنید.

پنالتی‌های گوگل چطور با اسپم‌ها مبارزه می‌کنند؟

 

گوگل ماموریت دارد که بهترین نتایج را به کاربرانش ارائه دهد. دستورالعمل‌ها و الگوریتم‌ها هم کیفیت این نتایج را تعیین می‌کنند و نشان می‌دهند که چه انتظاراتی از صفحات هر سایت دارند. هر نوع تلاش و استراتژی برای دستکاری کردن عوامل رتبه‌بندی یا سواستفاده از الگوریتم‌های کیفی گوگل، اسپم شناخته می‌شود.

گوگل هر روز حدود 40 میلیارد صفحه اسپم را شناسایی می‌کند. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم برای اینکه از درگیری با پنالتی‌های اسپم جلوگیری کنید، راهکارهای مبارزه با این شرایط را مورد بررسی قرار دهیم.

گوگل سیستم‌هایی دارد که می‌توانند اسپم‌ها را در مرحله کرول کردن شناسایی کنند. در نتیجه، تعداد زیادی از صفحاتی که به عنوان اسپم در نظر گرفته می‌شوند، حتی به SERP هم نمی‌رسند. محتوای موجود در فهرست اسپم‌های کرولرها، مجدد بررسی می‌شوند.  چنین محتواهای بی‌کیفیتی را شاید بتوانید در نتایج جستجو پیدا کنید، اما رتبه‌بندی آن در صفحه SERP بسیار پایین خواهد بود.

خود گوگل اعلام کرده است که این سیستم‌های خودکار با هوش مصنوعی خود صفحات را در برابر 99% از اسپم‌ها محافظت می‌کنند. 1% باقی‌مانده مربوط به اقدامات دستی است که در موارد خاص وارد بازی می‌شوند. گوگل یک ارتش بزرگ و آموزش‌دیده از بازبین‌های انسانی دارد که می‌توانند اقدامات دستی روی وب‌سایت‌ها اعمال کنند. در سال 2020، این ارتش 2.9 میلیون پیام مربوط به اقدامات دستی اسپم را برای ادمین‌ها و صاحبان سایت‌ها در گوگل سرچ کنسول ارسال کردند.

چه عاملی باعث تشدید پنالتی‌های حال حاضر می‌شود؟

 

متاسفانه، هیچ اطلاعاتی در مورد سهم جریمه‌های مختلف از طرف گوگل وجود ندارد، پس ما هم در کمپین‌های وب‌مستر و توییتر کمی جستجو کردیم و متداول‌ترین اقدامات دستی که مدیران سایت در حال حاضر به آن‌ها اهمیت می‌دهند را پیدا کردیم. طبق نتایج بدست آمده، مشخص شد که این عوامل کاملا مربوط به تلاش‌ ادمین‌ها برای دستکاری و دور زدن قوانین Google است. این مسئله شاید تصادفی باشد، اما این جریمه‌ها در لیست مجازات دستی هم در کنار هم قرار دارند.

بیشتر بخوانید: مزرعه لینک چیست؟

عوامل دریافت پنالتی دستی عبارتند از:

  • لینک‌های غیرطبیعی به سایت شما
  • لینک‌های غیرطبیعی از سایت شما
  • محتوای ضعیف که ارزش افزوده کمی دارند یا اصلا ارزشی ندارند.

یکی از کارشناسان گوگل عنوان کرده است که:

” من می‌توانم کاملا شفاف بگویم که تقریبا انواع گوگل پنالتی در حال حاضر بیشتر برای صفحاتی صادر می‌شوند که بیش از اندازه تلاش می‌کنند گوگل را دستکاری کنند. پنج یا شش سال پیش این جریمه‌ها برای سایت‌هایی صادر می‌شد که کارشناسان سئو ضعیفی استخدام کرده بودند یا از تکنیک‌های کلاه سیاه استفاده می‌کردند تا لینک‌های غیرطبیعی بسازند. به این ترتیب، اگر پنالتی مربوط به لینک دریافت می‌کنید، احتمالا مستحق آن بوده‌اید.”

از کجا بفهمیم سایت ما پنالتی گرفته است یا نه؟

 

برای اینکه مطمئن شوید که سایت شما پنالتی گوگل دریافت کرده است یا نه ، چک کنید ببینید که شامل موارد زیر نباشد:

  1. نرم‌افزارهای جاسوسی (Spyware) ، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم (Adware) یا ویروس‌ها
  2. لینک یا متن‌های مخفی
  3. Cloaking (نمایش نسخه متفاوتی از یک صفحه وب به روبات‌های گوگل)
  4. Deceptive redirects (وقتی کاربر به طور خودکار و بدون کلیک کردن روی چیزی به صفحه دیگری منتقل می‌شود.)
  5. بارگذاری صفحاتی که کلمه کلیدی آن‌ها با محتوا و قوانین تطابق ندارد.
  6. پر کردن کلمات کلیدی
  7. وجود مقدار قابل توجهی محتوای تکراری

“هر کدام از این اقدام‌ها مستحق مجازات شدن از سمت گوگل هستند. بنابراین اگر در استراتژی شما وجود دارند، آن‌ها را حذف کرده و با تکنیک‌های کلاه سفید جایگزین کنید.”


بیشتر بدانیدالگوریتم پاندا چیست؟


چند نوع پنالتی گوگل وجود دارد؟

 

همانطور که گفته شد، پنالتی‌های گوگل برای مجازات وب‌سایت‌هایی است که دستورالعمل‌های وب مستر خود را نقض می‌کنند. یک پنالتی می‌تواند سطوح مختلفی را شامل شود که هر کدام به طور متفاوتی روی وب‌سایت شما تاثیر داشته باشند. یعنی بین جریمه‌ای که برای زیاد بودن یا نامرتبط بودن کلمه کلیدی، نقض قوانین URL یا دایرکتوری تعیین می‌شود، تفاوت‌هایی وجود دارد و به نسبت با شرایط مختلفی جایگاه شما تغییر می‌کند.

این نوع پنالتی‌ها شما را از دایره رقابت حذف نمی‌کنند اما نوع دیگری از پنالتی وجود دارد که  روی حذف کل وب‌سایت از Google-Index تمرکز دارد. این پنالتی با عنوان Delisting شناخته می‌شود. جدا از همه‌ی این‌ها، پنالتی‌ها به دو دسته‌ی کلی دستی و الگوریتمی تقسیم می‌شوند.

 





:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: