کپی رایتینگ چیست؟| تاثیر copy wriying بر روی افزایش فروش
نوشته شده توسط : نت ویر

کپی رایتینگ چیست؟| تاثیر copy wriying بر روی افزایش فروش

 

مسلما هم به عنوان یک متخصص سئو و هم به عنوان صاحب یک کسب و کار الکترونیکی، مشتاق هستید تا تعامل بیشتری با مخاطبان هدف خود داشته باشید. برای اینکه بتوانید به طور حرفه‌ای در این بخش فعالیت کنید، باید تسلط کافی روی کپی رایتینگ داشته باشید. به همین دلیل لازم دانستیم تا این مبحث را بررسی کنیم تا بیشتر با نکات آن آشنایی پیدا کنید.

کپی رایتینگ چیست؟

 

کپی رایتینگ به ساخت و ایجاد محتوای متقاعد کننده برای فروش‌ بیش‌تر و بازاریابی با استفاده از کلمات نامیده می‌شود. ایجاد وب‌سایت‌، ایمیل، کاتالوگ، لینک  نمونه‌هایی از این حرفه است. به کسی که این وظیفه را در حوزه دیجیتال مارکتینگ برعهده دارد، کپی رایتر گفته می‌شود. در واقع این فرد وظیفه دارد تا با بازی کلمات مخاطب را علاقمند به خواندن ادامه وب‌سایت کند و از این طریق به هدف خود برسد.

وظیفه کپی رایتر چیست؟

 

کپی رایتر با استفاده از خلاقیت و درایت خود باید محتوایی تولید کند که خواننده را جذب کند. جذب خواننده باید به نحوی باشد که فرد را متقاعد به خرید یک محصول یا استفاده از خدمات کند و رقابت اصلی در تولید محتوایی است که کیفیت بالایی داشته باشد.

بهترین محتوایی که کپی رایتر می‌تواند تولید کند، محتوایی است که شما را به خنده یا گریه وادار کند و به صورت کلی احساسات شما را برانگیخته کند. به طور حتم با محتواهایی که جنبه فان دارند یا آسان در خواندن هستند، مواجه شدید و ترغیب شما برای خواندن ادامه متن بیش‌تر از محتواهای خشک بوده است. به طور کلی کپی رایتر باید برای تبلیغات و بازاریابی، برای هر نوع مخاطب و صنفی یک محتوا واضح و مختصر تهیه کند.

کپی رایتر می‌تواند در آژانس‌های بازاریابی، رونامه‌ها و مجلات برای قسمت بازاریابی و فروش، استخدام شود. مراکز دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات و جلب مشتری هم نیازمند یک کپی رایتر حرفه‌ای هستند.

بیشتر بخوانیدهمه چیز در مورد استراتژی محتوا

استراتژی‌های کپی رایتینگ

 

داشتن مهارت نوشتاری خوب در ابتدای کار ضروری است؛ اما کافی نیست. برای اینکه بتوانید خواننده وب‌سایت خود را به مشتری تبدیل کنید باید با 3 تکنیک آشنایی داشته باشید.

این 3 تکنیک پایه و اساسی بازاریابی محتوا ( چه متن و چه ویدئو و تصویر) است که کپی رایتر لازم است رعایت کند.

1) باید محتوا شما در ابتدای کار نظر خوانند را  جلب کند.

2) باید ارتباط خوبی با برند تبلیغ‌کننده داشته باشید.

3) اصلی‌ترین تکنیک، ایجاد انگیزه در مشتری برای خرید محصولات است.

علاوه بر این 3 تکنیک اساسی باید استراتژی‌های مرتبط با Copy writing را رعایت کنید. در ادامه این استراتژی‌ها ذکر شده است.

تحقیق و Research

یک محتوای به صورت تصادفی به یک محتوای خوب تبدیل نمی‌شود و فقط زمانی می‌توان آن را یک محتوای عالی نامید که تمام نیازهای خواننده را برطرف کند. تنها در صورتی می‌توانید یک محتوای سرگرم‌کننده یا آموزشی تولید کنید که قبل از دست به قلم شدن، تحقیق و سرچ کافی در آن زمینه انجام داده باشید.

هدف

برای انتشار پست‎ها در وب‌سایت باید یک نظم خاصی داشته باشید. در انتشار مقالات خود در وب‌سایت به صورت استراتژیک عمل کنید مثلا در رویدادهای مهم مانند تعطیلات یا سالگردها سعی کنید مقالاتی را منتشر کنید که مرتبط باشند. به صورت کلی در انتشار مقاله بر روی سایت به صورت هدفمند اقدام کنید.

انحصاری بودن

اگر مقالات وب‌سایت شما در آدرس‌های دیگر به راحتی یافت می‌شود، محتوا شما ارزش چندانی ندارد و توجه مخاطبان را جلب نخواهد کرد. یکی از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت در کپی رایتینگ، انحصاری بودن محتوایی است که تولید می‌کنید.

 

برای خاص بودن مقالات منتشره بر روی وب‌سایت، خلاقیت خود را افزایش دهید و مطمئن شوید محتوایی که تولید می‌کنید، منحصر به فرد است. محتوایی ارزشمند است که بتواند اطلاعات جدیدی را به خواننده القا کند و تطابق زیادی با شخصیت مخاطب داشته باشد.

بهینه‌سازی

باید بتوانید ارتباط بین کپی رایتینگ و سئو را به خوبی درک کنید.علم سئو کمک می‌کند تا وب‌سایت شما در جست‌وجوی گوگل در رتبه‌بندی بالایی قرار می‌دهد و شما این اطمینان خاطر را دارید که محتوای شما حتما دیده خواهد شد.

تجزیه و تحلیل

کار شما پس از اتمام انتشار مقاله در وب‌سایت به اتمام نمی‌رسد و باید بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.

در ابتدا به دقت بررسی کنید که آیا محتوای شما رضایت بخش بوده و آیا توانسته نظر خواننده را جذب کند. تاکتیک‌های که استفاده کرده‌اید را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و موانعی که باید از آن اجتناب شود را شناسایی کنید.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟





:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: