مدیر سئو(SEO Manager) کیست و چه وظایفی دارد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

مدیر سئو(SEO Manager) کیست و چه وظایفی دارد؟

 

کسانی که دوست دارند درآمد خوبی از سئو داشته باشند و البته به این حوزه از دیجیتال مارکتینگ هم علاقه دارند، حتما باید در مورد مدیر سئو بیشتر بدانند. اگر یک نگاه ساده به روش‌های بازاریابی بیاندازیم می‌بینیم که بازاریابی و تبلیغات از فضای سنتی خارج شده است و در حال پیشروی در پلتفرم‌های دیجیتال هستند. خب در این شرایط نیاز به چه پوزیشن شغلی زیاد می‌شود؟ مسلما هر شغلی که به دیجیتال مارکتینگ مربوط باشد و  البته به حوزه سئو هم وصل شود، نیاز اصلی این بازار خواهد بود.

مدیریت SEO هم یکی از همین پوزیشن‌های شغلی عالی است که می‌توانید از طریق آن درآمد دائمی و خوبی داشته باشید. در واقع مدیر SEO کسی است که با کمک جستجوی ارگانیک، ترافیک و خلاقیت خود درآمد بیشتری برای یک کسب و کار آنلاین ایجاد می‌کند.

 

اگر می‌خواهید به یک مدیر سئو تبدیل شوید، باید مهارت‌هایی که باعث موفق شدن شما می‌شوند را بشناسید و آن‌ها را یادبگیرید. برای این کار ما وظایف یک مدیر موفق سئو را بررسی خواهیم کرد. این وظایف در قالب نکات کوتاه اما جامع گفته خواهند شد ، چون در آینده قرار است جزئیات هر بخش را به طور مفصل بررسی کنیم.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

مدیر سئو به چه کسی گفته می‌شود؟

 

مدیران سئو با شرکت‌هایی کار می‌کنند که سعی دارند جایگاه خودشان را در بین صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشند. مدیر سئو وظیفه دارد که به این شرکت‌ها کمک کند کلمات کلیدی و استراتژی سئو مناسبی برای تطبیق‌پذیری با الگوریتم‌های گوگل را به کار بگیرند. در واقع قرار است این فرد باعث تسریع مراحل دیده شدن یک کسب و کار آنلاین توسط مشتری‌ها شود.

مدیران SEO همیشه با یک تیم دیجیتال مارکتینگ ارتباط دارند و از طریق آن‌ها می‌توانند محتوای آنلاین یک شرکت و استراتژی‌های بازاریابی را کنترل کنند. این همکاری مسلما به کسب رتبه بهتر و افزایش فروش آنلاین منجر خواهد شد.

 یکی از ویژگی‌های بارز این افراد، داشتن آگاهی و علم استفاده از ابزارهای تحلیل اطلاعات است. همچنین آن‌ها درک عمیقی از دستورالعمل‌های موتورهای جستجوی مختلف دارند و می‌دانند صفحات و اقدامات سئو سایت از چه فیتلرهایی رد می‌شوند.

مدیر SEO دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

 

مدیر SEO مسئولیت‌های متفاوتی در مورد فعالیت‌های آنلاین یک کسب و کار دارند. این فرد حتی روی دیجیتال مدیا هم تسلط دارد و مدام روی اقدامات آنلاین یک شرکت نظارت دارد تا در نهایت به ترافیک، فروش و به صورت کلی هدف تعیین شده دست پیدا کند. برای اینکه بیشتر با مسئولیت‌های مدیران بهینه‌سازی موتورهای جستجو آشنا شوید، ما برخی از مهم‌ترین وظایف آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

کیورد ریسرچ

 

کلماتی که محتوای شما بر اساس آن‌ها بهینه می‌شوند، نقش مهمی در سئو و نمایش محتوا دارند. برای اینکه بتوانید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود پیدا کنید، باید از فرآیند کیورد ریسرچ استفاده کنید. کیورد ریسرچ کمک می‌کند شما بهترین موضوعات، عنوان‌ها و همچنین پاسخ‌ها را برای رقابت در نتایج جستجو انتخاب کنید.

خب با این اوصاف، طبیعی است اگر بگوییم کیورد ریسرچ یکی از مهمترین وظایف مدیر سئو است. یک مدیر حرفه‌ای سئو، به خوبی ابزارهای کیورد ریسرچ را می‌شناسد و همیشه روی نکات انتخاب کلمات کلیدی درست و موثر تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: کیورد ریسرچ چیست؟

آنالیز بازار

 

مدیران SEO متخصصان آنالیز بازار هستند و می‌دانند مشتریان دقیقا برای پیدا کردن جواب کدام سوال خود از موتور جستجو استفاده می‌کنند. آن‌ها همیشه راهی برای دسترسی و ارتباط با مخاطبان خود پیدا کرده و یا حتی می‌سازند. آن‌ها از دانش و مهارت آنالیز بازار برای دستیابی به مشتریان آنلاین استفاده می‌کنند و در اصل پرتاب کننده کسب و کار شما به بالاترین نقطه فروش هستند. قدرت پیش‌بینی بازار و تجارت در یک صنعت خاص هم از دیگر ویژگی‌های فردی است که تحلیل بازار و شرایط را به خوبی انجام می‌دهد.

مدیریت محتوای سایت

 

یک مدیر SEO در ابتدایی‌ترین قدم‌های خود باید زمان زیادی را صرف کار روی سایت شرکت کند. این زمان صرف آپدیت محتواها و استفاده درست از کلمات کلیدی برای بدون نقص پیش رفتن استراتژی می‌شود. یک مدیر حرفه‌ای سئو برای آنالیز شرایط سایت و محتواهای ارائه شده زمان زیادی صرف می‌کند و مدام در حال انجام تحقیق روی وب‌سایت‌هایی است که عملکرد خوبی دارند. این کار باعث می‌شود یک الگوی مطمئن برای برنامه‌ریزی و اجرای تکنیک‌های مختلف داشته باشد.

مدیریت جامعه آماری آنلاین

 

برای اینکه تحلیل بازار به خوبی انجام شود، باید جامعه آنلاین کسب و کار خود را هم مورد بررسی قرار دهید. بیزنس‌هایی که تسلط کافی روی آمار جامعه آنلاین خود دارند و می‌توانند به خوبی آن را مدیریت کنند، اغلب دید مثبتی در بازدهی صرف منابع و همچنین نرخ بازگشت سرمایه خود می‌بینند.

در واقع جامعه آماری آنلاین همان مخاطبان و مشتریان شما هستند. هر چه ارتباط محکم‌تری و مداومی بین شما و مشتریان شما وجود داشته باشد، ترافیک بیشتری جذب کسب و کار شما خواهد شد. یک مدیر سئو موفق کسی است که به خوبی می‌داند چطور باید از طریق همین ارتباطات ترافیک آنلاین سایت را افزایش داد و باعث جهش نرخ فروش یک کسب و کار شد. تمام استراتژی‌های کلاه سفید سئو اگر به همراه خلاقیت و هوشمندی یک فرد یا تیم آگاه به کار گرفته شوند، می‌توانند شما را به عنوان مرجع صنعت مورد نظر معرفی کنند.

مدیریت پروژه‌های دیجیتال مارکتینگ

 

مدیران سئو نظارت مستقیم روی دیجیتال مارکتینگ دارند پس باید زمان زیادی را صرف مدیریت پروژه‌های تیمی این بخش کنند. دیدگاه و پیش‌بینی‌های این فرد مسیر پروژه‌های مارکتینگ را مشخص می‌کند و از طریق همین مسیر استراتژی افزایش ترافیک ارگانیک و غیر ارگانیک سایت هم تعیین می‌شود.

” برای موفقیت در هر بیزنسی، باید مدیر هر بخش بینش حرفه‌ای و شفافی در فرآیند کار خود داشته باشد و بتواند این بینش را به اعضای تیم هم منتقل کند تا بازدهی عملکرد آن‌ها افزایش پیدا کند.”

 





:: بازدید از این مطلب : 590
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: