تکنیک های سئو کلاه سیاه چیست
نوشته شده توسط : نت ویر

  Content Scraping

Content Scraping زمانی اتفاق می‌افتد که یک کاربر RSS feed شما را دریافت کرده و آن را مجدد در وب‌سایت خود منتشر می‌کند. این روش، مخصوص اسپم بلاگ‌هایی است که به سرعت ایجاد می‌شوند و هدف آن‌ها رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی خاص است. گوگل چنین محتوایی را قطعا جریمه می‌کند، پس نباید از آن به عنوان یک راهکار مطمئن برای رشد صفحه استفاده کرد. توجه داشته باشید که هیچ مانعی برای قرار دادن یک محتوا در دو مکان وجود ندارد. البته برای این کار لازم است تا از یک تگ متعارف برای اعتبار دادن به محتوای اصلی استفاده کنید تا درگیر کپی رایت نشوید.

Doorway Pages

صفحه درگاه، صفحه‌ای است که شما را به صفحه‌ی دیگری هدایت می‌کند. Doorway Page یک صفحه جعلی است که کاربر هرگز آن را نمی‌بیند. این صفحه فقط برای Crawlerهای موتورهای جستجو ایجاد می‌شود تا آن‌ها را فریب دهد و رتبه سایت بالا برود.

آی فریم‌های نامرئی

یک آی فریم مثل پنجره‌ای به سمت یک وب‌سایت دیگر است. صفحه‌ای که به مخاطب نشان داده می‌شود، در واقع در سایتی که باز کرده است نمایش داده نمی‌شود و از جای دیگری به این صفحه منتقل شده است. این روش از SEO کلاه سیاه اغلب برای زمانی که کاربر قصد دانلود یک نرم‌افزار را دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: مقاله سئو شده چیست؟

 

خرید لینک

وجود یک لینک باکیفیت و مرتبط می‌تواند ترافیک سالم و هدفمندی به دامنه شما هدایت شود و در عین حال به الگوریتم‌های گوگل هم نشان دهد که شما یک منبع قابل اعتماد هستید.

حتی یک بک‌لینک خوب می‌تواند به گوگل کمک کند سایت شما را به خوبی ترسیم کند و تمام قسمت‌های سایت را درک کند. در این شرایط، تمام فعالیت‌های شما به سریعترین شکل ممکن بازبینی می‌شوند و شانس کسب رتبه اول به شدت افزایش پیدا می‌کند.

اما خرید لینک کاملا برخلاف دستورالعمل‌های گوگل وب‌مستر است و طبق گفته‌های خود گوگل، کاربردی و مورد تایید نخواهند بود. ممکن است درگیر پنالتی خودکار و یا حتی دستی شوید که متاسفانه روی صفحات خاص و یا بدتر از آن روی کل سایت شما تاثیرگذار خواهد بود.

“گوگل لینک‌هایی که خریداری می‌شوند را به راحتی از لینک‌های ساده تشخیص می‌دهد.

بیشتر بدانید: ریدایرکت چیست؟

 

لینک پنهان

 

برخی افراد تصور می‌کنند که اگر لینکی را در متن سایت خود مخفی کنند یا رنگ آن را به همان رنگ پس‌زمینه تغییر دهند، گوگ متوجه وجود آن لینک نمی‌شود. اما خبر بد این است که گوگل نه تنها متوجه وجود چنین لینکی می‌شود، بلکه شما را به خاطر تلاش برای دور زدن سیستم الگوریتمی آن هم جریمه می‌کند.

چه دلیلی دارد که بخواهید لینکی را پنهان کنید؟ اگر لینک به سایت و صفحه شما نامربوط است که خب وجود تعدادی لینک نامربوط به هر طریقی باعث می‌شود شما مجدد از غافله رقابت جا بمانید. به این ترتیب ترافیک کمتری هم از سمت مخاطبان خود دریافت می‌کنید و کم کم ارتباطات خود را هم از دست می‌دهید.

اگر هم لینک به صفحه شما مربوط است، چرا باید پنهان شود؟ از آن در جای مناسب و در بهترین شکل استفاده کنید تا اعتبار صفحات شما بیشتر شود.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

آیا تکنیک‌های سئو کلاه سیاه هنوز هم کاربردی هستند؟

پاسخ به این سوال هم ساده و هم پیچیده است. بهتر است بگوییم بستگی دارد، اما در اکثر موارد، نه. سئو کلاه سیاه بیشتر از اینکه به شما کمک کند، آسیب می‌رساند.

همیشه یادتان باشد که الگوریتم‌های گوگل بسیار قدرتمند هستند و ابزارهای داخلی آن کمک می‌کنند تا خیلی سریع مواردی مثل محتوای بی‌کیفیت، اسپم کلمات کلیدی و اسپم لینک‌ها شناسایی شوند. احتمال اینکه بعد از استفاده از این تکنیک‌ها جریمه شوید خیلی خیلی بالا است.

این ترفندها بیشتر زمانی کاربرد دارند که می‌خواهید برای مدت کوتاهی صفحه شما رشد موقت داشته باشد. در واقع انگار با این کار برای پیاده کردن استراتژی جدید زمان می‌خرید. اما ریسک چنین فعالیتی بسیار زیاد است. چون گوگل دیر یا زود، ماهیت اقدامات شما را تشخیص می‌دهد و در صورت نقض قوانین، محدودیت‌ها و جریمه‌های خودکار یا دستی روی وب‌سایت شما اعمال می‌شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: