سئو کلاه سیاه چیست؟ نبایدهای سئو Black hat seo که باید بدانید!
نوشته شده توسط : نت ویر

سئو کلاه سیاه چیست؟ نبایدهای سئو Black hat seo که باید بدانید!

 

تا الآن در مورد کارهایی که باعث رشد و رتبه گرفتن وب‌سایت ما می‌شدند صحبت کرده‌ایم. در بین استراتژی‌های سئو، بعضی مفید و کارآمد هستند، بعضی دیگر هم تاثیر مخرب روی سایت ما دارند. تکنیک‌های مفید را با عنوان سئو کلاه سفید معرفی کردیم و مفصل در مورد آن صحبت کردیم. نقطه مقابل بهینه‌سازی کلاه سفید، سئو کلاه سیاه است که در این بخش به بررسی آن می‌پردازیم.

سئو کلاه سیاه چیست؟

 

سئو کلاه سیاه تاکتیک‌هایی هستند که برای نقض قوانین موتورهای جستجو استفاده می‌شوند. هدف این تاکتیک‌ها ایجاد تغییر در رتبه‌بندی صفحات است. تکنیک‌های SEO کلاه سیاه الگوریتم‌های موتورهای جستجو را دور می‌زنند تا صفحات وب‌سایت در SERP رتبه بالاتری کسب کنند.

موتورهای جستجو، مانند گوگل و Bing به خوبی تشخیص می‌دهند که چه روشی با شرایط آن‌ها متناقض است. حتی نسبت به نتایج و جریمه‌های نقض قوانین هم بسیار جدی و شفاف هستند. استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه به جریمه شدن وب‌سایت شما از طریق الگوریتم یا گزارش دستی منجر می‌شود. پس طبیعی است که رتبه‌ی شما کاهش پیدا کند و ترافیک ارگانیک زیادی را از دست بدهید.

مقایسه سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

 

همانطور که گفتیم سئو کلاه سیاه بر خلاف دستورالعمل‌های موتورهای جستجو است و روش درستی برای کسب رتبه نیست. در مقابل آن هم سئو کلاه سفید قرار دارد که خب شامل تمام تکنیک‌هایی می‌شود که مطابق با الگوریتم‌ها و دستورالعمل‌های گوگل هستند. در این نوع سئو، تمرکز اصلی روی ایجاد محتوای باکیفیت و تجربه کاربری (UX) مناسب است.

در این بخش قرار است توضیح دهیم که تکنیک‌های SEO کلاه سیاه شامل چه مواردی می‌شوند. با دانستن این موارد می‌توانید به سرعت تشخیص دهید که کدام بخش برای استراتژی شما مشکل‌ساز خواهد شد.

معرفی تکنیک‌ها SEO کلاه سیاه

 

پیاده کردن تکنیک‌هایی که در این بخش بررسی می‌کنیم، باعث سقوط رتبه شما در گوگل می‌شود و باید از انجام آن‌ها خودداری کنید. ما صرفا این نکات را بررسی می‌کنیم تا عملکردهای مثبت و منفی سئو خود را بهتر بشناسید و بدانید چرا نمودار رشد شما متوقف شده است.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

 

. Keyword Stuffing

Keyword Stuffing راهی برای بالا بردن رتبه صفحه با استفاده از پرکردن همه کلمات کلیدی در محتوا است. محتوا نویس در این شرایط صرفا کلمات کلیدی انتخابی را در متن می‌گنجاند. اهمیتی به خوانا بودن متن نمی‌دهد. هیچ مخاطبی نمی‌تواند این نوع محتوا را بخواند. پس گوگل هم آن را تائید نمی‌کند. گوگل به طور کلی طرفدار ارتباط و تعامل با کاربر است. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط یا تعداد زیادی از کلمات کلیدی، احتمال جریمه شدن را افزایش می‌دهد.

 به طور کلی محتوای بد و نامناسب

 

محتوای بد ارزشی برای بازدیدکنندگان ندارد و فقط سابقه‌ی سئو وب‌سایت شما را خراب می‌کند. منظور از محتوای بد، محتوای کپی شده از سایت‌های دیگر است. در گذشته گوگل نمی‌توانست این مورد را تشخیص دهد، اما در حال حاضر الگوریتم آن به راحتی محتوای بی‌کیفیت و کپی شده را تشخیص می‌دهد و بر اساس همین فاکتور رتبه‌ی صفحه شما را کاهش خواهد داد.

. Comment Spam

اگر وبلاگی دارید که آپشن نظرات آن فعال است، قطعا با کامنت اسپم‌ها درگیر شده‌اید. معمولا این کامنت‌ها با لینک‌های اسپم و به صورت خودکار ایجاد می‌شوند. این مدل کامنت حتی به چشم گوگل هم نمی‌آید، پس اصلا منطقی نیست که از چنین روشی استفاده کنید. به جای این روش از سئو کلاه سیاه، سعی کنید نظرات واقعی از کاربران حقیقی دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه: مقاله سئو شده چیست؟

 Cloaking

 Cloaking یک تاکتیک زیرکانه SEO کلاه سیاه است. با این روش به کاربر محتوایی نمایش داده می‌شود که موتور جستجو آن را با توضیحات و ویژگی‌های متفاوتی تشخیص داده و تائید کرده است. مثلا ممکن است مخاطب تصویری را مشاهده کند که در پشت پرده‌ی آن تعداد زیادی کد مخفی وجود داشته باشد. شاید از کلمات کلیدی استفاده شود که هیچ ارتباط واضحی با تصویر ندارند اما گوگل بی‌ربط بودن آن‌ها را نمی‌تواند تشخیص دهد. این بدترین روش دریافت ترافیک است، پس اصلا زمان خودتان را برای انجام این کار صرف نکنید.

  Redirecting

منظور از ریدایرکتینگ، ریدایرکت‌های معمولی 301 نیست. وقتی از Redirecting در سئو کلاه سیاه حرف می‌زنیم، در واقع به بخشی اشاره می‌کنیم که موتور جستجو یک مجموعه از محتوا را می‌بیند و شما ناگهانی کاربران را به صفحه کاملا متفاوتی هدایت می‌کنید. در اغلب موارد هم این صفحه هیچ ربطی به موضوع سرچ کاربران شما ندارد و عملا شما وقت مخاطب را تلف کرده‌اید. پس طبیعی است که گوگل اعتبار و ارزش صفحه شما را کاهش دهد.

بیشتر بدانید: ریدایرکت چیست؟

 





:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: