9 تکنیک حرفه‌ای سئو کلاه سفید
نوشته شده توسط : نت ویر

9 تکنیک حرفه‌ای سئو کلاه سفید

 

دانستن اینکه چه تکنیک‌هایی برای سئو وب‌سایت جواب می‌دهند و چطور از آن‌ها استفاده کنیم که نتیجه‌بخش باشند، نیاز اصلی هر کسب و کار دیجیتالی است.

1. تولید محتوای با کیفیت اولویت اول باشد.

 

محتوا فرمانروای سئو است. هیچ بخشی قوی‌تر از محتوای با کیفیتت ظاهر نمی‌شود و مخاطب را پاگیر نمی‌کند. تاریخچه سئو ثابت کرده است، اهمیت وجود محتوای با کیفیت هر روز بیشتر از دیروز می‌شود. نوشتن یک محتوای خوب و مرتبط کار ساده‌ای نیست، چون گوگل محتوای سایت شما را بر اساس طیف وسیعی از سیگنال‌های مختلف ارزیابی می‌کند. مهمترین سیگنال‌های گوگل عبارتند از:
• طول محتوا
• موضوع محتوا
• چگالی کلمات کلیدی
• لینک‌ها
• عمر یا سن محتوا

بهترین نوع محتوا از نظر الگوریتم White hat SEO ، محتوایی است که طول مفید، موضوع و مطلب مرتبط و همچنین منبع معتبری داشته باشد. اگر می‌خواهید خیلی سریع محتوایی که نوشتید را تجزیه و تحلیل کنید. از ابزار Surfer استفاده کنید.


بیشتر بدانید: اصطلاحات تخصصی سئو


2. برطرف کردن نیاز کاربر

 

گوگل وسواس زیادی روی مطابقت محتوا با نیاز کاربران دارد. اصطلاح ” User intent” یا نیت کاربر، ماموریت اصلی گوگل است. سئو کلاه سفید روی این ماموریت تاکید زیادی دارد. آپدیت‌هایی که کاربران موقع سرچ کردن خود انجام می‌دهند، تاثیر زیادی در رتبه‌بندی گوگل دارد. پس فقط با در نظر گرفتن اینکه مخاطب یا کاربر با چه دلیلی و با چه کلمات و عباراتی محتوای شما را سرچ می‌کند، می‌توانید ترافیک زیادی را دریافت کنید.

هر کاری که انجام می‌دهید، از تولید محتوا گرفته تا طراحی سایت و آپلود تصاویر، باید بر اساس سلیقه و هدف کاربرانی باشد که از طریق موتورهای جستجو به شما دسترسی پیدا می‌کنند.”

3. روی موبایل بیشتر متمرکز شوید

 

اگر تا الآن وب‌سایت خود را برای تطابق با مرورگرهای موبایل آپدیت نکرده‌اید، خیلی از مسیر رشد فاصله دارید. گوگل در سال 2016 برای اولین بار و به صورت علنی اعلام کرد که توجه ویژه‌ای به سرچ‌های موبایل دارد. گوگل از تگ سازگار با موبایل رونمایی کرد و نشان داد که دیگر امکان خواندن محتواها روی موبایل برای کاربران فراهم است. اگر وب‌سایت شما از این غافله جا مانده، نگران نباشید. ایجاد یک وب‌سایت سازگار با موبایل کار خیلی سختی نیست.

گوگل برنامه آموزشی سازگار با موبایل خود را منتشر کرده که می‌توانید با کمک آن بررسی کنید وب‌سایت شما جریمه نشده باشد و بفهمید در کدام قسمت باید تغییرات ایجاد کنید. شاید بگویید طراحی سایت چه ارتباطی با سئو کلاه سفید دارد؟ در واقع این تکنیک یک روش جانبی برای این است که مطمئن شویم وب‌سایت ما با استانداردهای گوگل و الگوریتم اصلی آن مطابقت دارد. از این بابت باید آن را جدی بگیریم.

4. قرارگیری در لیست بیزنس محلی

 

گوگل بارها الگوریتم سرچ محلی خود را آپدیت کرده است تا کاربران خیلی سریعتر به هدف سرچ خود دست پیدا کنند. وقتی کاربران به دنبال خدماتی مانند سرویس‌های خانگی، رستوران‌ها یا مراکز تفریحی هستند، دوست ندارند با نتایجی روبرو شوند که کیلومترها دورتر از موقعیت فعلی آن‌ها است. به عنوان مثال آمار جهانی یک سال گذشته نشان داده که 82 درصد از خریداران گوشی‌های هوشمند، موقع سرچ گزینه‌ی “near me” را انتخاب کرده‌اند.
زمانی که در لیست سرچ‌های محلی قرار می‌گیرید، فرصت‌های تجاری بیشتری کسب می‌کنید. این مورد موفقیت را دست یافتنی‌تر می‌کند.

شما بزرگترین ماهی یک استخر کوچک هستید، پس مخاطب شما را سریعتر صید می‌کند.”


پیشنهاد مطالعه: روش‌های بهبود سئو محلی (Local SEO)


5. تجربه کاربری (UX) اولویت شما باشد.

 

یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سفید که باعث شده است تا ترافیک بیشتری به سمت وب‌سایت‌ها جذب شود، برآورده کردن خواسته‌های کاربر و ارتقا UX است. یادتان باشد که سیگنال‌های گوگل به سرعت سایت‌هایی که تجربیات بد کاربری دارند را از رده خارج می‌کنند. لازم نیست حتما متخصص سئو باشید تا درک کنید که اگر کاربر فورا یک سایت را ترک کند، یعنی نتیجه دلخواه را دریافت نکرده ، پس برای گوگل هم ارزشمند نخواهد بود.

6. بهترین کلمات و عبارات کلیدی را پیدا کنید

 

اگر صحبت‌های یک کارشناس سئو در سال 2009 را با یک کارشناس در سال 2022 در مورد کلمات کلیدی مقایسه کنید، تفاوت بسیار می‌بینید. در واقع در این سال‌ها معنای استفاده صحیح از کلمات کلیدی تغییر کرده است. تکنیک‌های تحقیق در مورد کلمه کلیدی که ما امروزه استفاده می‌کنیم بسیار متفاوت است. کلمات کلیدی زمانی به عنوان ابزار اصلی برای جلب توجه الگوریتم‌های اولیه گوگل بودند.

در گذشته یک مجموعه از کلمات کلیدی انتخاب می‌شد و در هر بخشی از محتوا که ممکن بود، گنجانده می‌شدند. اما روند کار امروز اینطور نیست. گوگل دیگر کلمات کلیدی ساده را نمی‌پسندد. در عوض مجموعه‌ای کامل از سیگنال‌ها را در اطراف عبارات خاص تعبیه می‌کند تا ارزش و اعتبار محتوا را برای کاربر به درستی مشخص کند.

7. روی بازاریابی محتوا تمرکز کنید

 

یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل، بازاریابی محتوا است. سعی کنید به اعتبار، طول عمر و اقتدار محتوای خود اضافه کنید. این استراتژی سئو کلاه سفید، راهکار خوبی برای وبلاگ‌نویسان است و یکی از ترفندهایی است که اغلب افراد مبتدی در حوزه سئو از آن غافل می‌شوند.

شما با این تکنیک قطعات پازل محتوا را کنار هم قرار می‌دهید و محیطی دلنشین برای مخاطب به وجود می‌آورید. محتوای شما جذاب می‌شود و کاربر به مشتری بالقوه وب‌سایت و خدمات شما تبدیل خواهد شد. برای این کار از طریق سوشال مدیا، لینک دادن صفحات دیگر به محتوای شما، انتشار در سایت‌های معتبر یا تحویل مستقیم محتوا با ایمیل به کاربر امکان پذیر است.

8. از Schema Markup استفاده کنید

 

گوگل الگوریتم بسیار قدرتمندی دارد که به عوامل زیادی متکی است. اما یادتان باشد که هر سیستمی خطا هم دارد. یعنی مثل هر کد دیگری ممکن است در درک بعضی اطلاعات خاص و یا حتی محتواهای عادی و واضح هم دچار مشکل شود. نحوه ارائه محتوا بسیار مهم است. Schema Markup روشی برای ساختاردهی داده‌ها در وب‌سایت شما است. با این روش گوگل سرنخ‌های بیشتری در مورد اینکه چه اطلاعاتی ارائه می‌شود و چرا این اطلاعات باید منتشر شوند پیدا می‌کند. این روش فراتر از متا تگ‌های ساده و تگ‌های عنوان است. به عنوان مثال Schema به شما کمک می‌کند تا به Google بگویید پستی که آپلود کردید، در مورد جزئیات دستور پخت یک غذای خاص است و کاربران سریعتر آن را شناسایی کنند.

9. کیفیت لینک‌سازی را ارتقا دهید

 

لینک‌سازی یکی از شکننده‌ترین و حساس‌ترین فرآیندها در جعبه ابزار SEO کلاه سفید است. تا به حال بارها از اهمیت لینک‌ها گفته‌ایم و می‌دانیم که اگر یک وب‌سایت لینک مناسب نداشته باشد هیچ ارزشی برای گوگل ندارد. متاسفانه همین تاکید باعث شده است برخی از کارشناسان ناشی سئو، در امر لینک‌سازی افراط کنند و اصطلاحا از آن ور بوم بیوفتند.
تعهد به دریافت لینک‌های باکیفیت از وب‌سایت‌های واقعی و مرتبط با سایت شما است که لینک‌سازی را در پکیج تکنیک‌ها سئو کلاه سفید قرار می‌دهد.”
لینک‌های مناسب، روند رشد صفحه شما را تسریع می‌کنند. بیشتر این لینک‌ها از محتواها یا منابعی که برای سایت‌های دیگر را مخاطبان آن‌ها ایجاد می‌کنید به سمت وب‌سایت شما می‌آیند.

سئو کلاه سفید تضمین رشد آینده‌ی وب‌سایت شما است

مهمترین دلیلی که برای استفاده از SEO کلاه‌سفید وجود دارد، این است که تنها استراتژی ایمن برای آینده‌ی وب‌سایت ما است و روند کار را کند نمی‌کند. متاسفانه بقیه تکنیک‌های کلاه سیاه فقط و فقط باعث عقبگرد تلاش‌های شما در بلند مدت می‌شوند و هیچ اطمینانی وجود ندارد که گوگل از تخلفات آن‌ها چشم‌پوشی می‌کند یا نه. ما در تیم امین محتوا با ارائه تمامی خدمات سئو کلاه سفید به طور حرفه‌ای در کنار شما خواهیم بود.

 





:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: