چرا SEO کلاه سفید اهمیت دارد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

چرا SEO کلاه سفید اهمیت دارد؟

 

ما دو نوع تکنیک سئو داریم که با کمک آن‌ها می‌توانیم رتبه‌ی صفحات وب‌سایت خودمان را تغییر دهیم. این دو تکنیک همانطور که گفتیم عبارتند از سئو کلاه سیاه و کلاه سفید. در گذشته تکنیک‌های کلاه سیاه منجر به افزایش ترافیک وب‌سایت می‌شدند. یعنی اگر دانش و مهارت کافی برای استفاده از این تکنیک‌ها داشتید، خیلی سریع رتبه‌ی شما ارتقا پیدا می‌کرد. سئو کلاه سفید اما سرعت رشد کمتری داشت و استانداردهای مخفی زیادی برای افزایش سرعت این نوع سئو در نظر گرفته شده بود. اخیرا موجی از فناوری و آپدیت در موتورهای جستجو ایجاد شده که شفافیت عملکرد و الگوریتم آن‌ها را بیشتر کرده است. به همین دلیل بهینه‌سازی به روش کلاه سفید خیلی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. تقریبا واضح است که موتورهای جستجو به دنبال چیزی هستند و کدام استراتژی‌ها مطابق با استانداردهای سئو است.

 

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ما را به استفاده از استراتژی‌های بهینه‌سازی کلاه سفید تشویق می‌کنند. اما یادتان باشد که پیروی از قوانین تنها لازمه‌ی رشد وب‌سایت شما نیست. داشتن تداوم و استراتژی انعطاف‌پذیر برگ برنده‌ی سئو وب‌سایت شما است.

نکات و تکنیک‌هایی در سئو کلاه سفید وجود دارد ک برای برخی وب‌سایت‌ها موثرتر و برای برخی اثرگذاری کمتری دارند. ما در ادامه به بررسی 4 استراتژی و تکنیک SEO کلاه سفید می‌پردازیم که رشد صفحات شما را تضمین می‌کنند.

4 تکنیک حرفه‌ای سئو کلاه سفید

 

دانستن اینکه چه تکنیک‌هایی برای سئو وب‌سایت جواب می‌دهند و چطور از آن‌ها استفاده کنیم که نتیجه‌بخش باشند، نیاز اصلی هر کسب و کار دیجیتالی است.

1. تولید محتوای با کیفیت اولویت اول باشد.

 

محتوا فرمانروای سئو است. هیچ بخشی قوی‌تر از محتوای با کیفیتت ظاهر نمی‌شود و مخاطب را پاگیر نمی‌کند. تاریخچه سئو ثابت کرده است، اهمیت وجود محتوای با کیفیت هر روز بیشتر از دیروز می‌شود. نوشتن یک محتوای خوب و مرتبط کار ساده‌ای نیست، چون گوگل محتوای سایت شما را بر اساس طیف وسیعی از سیگنال‌های مختلف ارزیابی می‌کند. مهمترین سیگنال‌های گوگل عبارتند از:
• طول محتوا
• موضوع محتوا
• چگالی کلمات کلیدی
• لینک‌ها
• عمر یا سن محتوا

بهترین نوع محتوا از نظر الگوریتم White hat SEO ، محتوایی است که طول مفید، موضوع و مطلب مرتبط و همچنین منبع معتبری داشته باشد. اگر می‌خواهید خیلی سریع محتوایی که نوشتید را تجزیه و تحلیل کنید. از ابزار Surfer استفاده کنید.


بیشتر بدانید: اصطلاحات تخصصی سئو


2. برطرف کردن نیاز کاربر

 

گوگل وسواس زیادی روی مطابقت محتوا با نیاز کاربران دارد. اصطلاح ” User intent” یا نیت کاربر، ماموریت اصلی گوگل است. سئو کلاه سفید روی این ماموریت تاکید زیادی دارد. آپدیت‌هایی که کاربران موقع سرچ کردن خود انجام می‌دهند، تاثیر زیادی در رتبه‌بندی گوگل دارد. پس فقط با در نظر گرفتن اینکه مخاطب یا کاربر با چه دلیلی و با چه کلمات و عباراتی محتوای شما را سرچ می‌کند، می‌توانید ترافیک زیادی را دریافت کنید.

” هر کاری که انجام می‌دهید، از تولید محتوا گرفته تا طراحی سایت و آپلود تصاویر، باید بر اساس سلیقه و هدف کاربرانی باشد که از طریق موتورهای جستجو به شما دسترسی پیدا می‌کنند.”

3. روی موبایل بیشتر متمرکز شوید

 

اگر تا الآن وب‌سایت خود را برای تطابق با مرورگرهای موبایل آپدیت نکرده‌اید، خیلی از مسیر رشد فاصله دارید. گوگل در سال 2016 برای اولین بار و به صورت علنی اعلام کرد که توجه ویژه‌ای به سرچ‌های موبایل دارد. گوگل از تگ سازگار با موبایل رونمایی کرد و نشان داد که دیگر امکان خواندن محتواها روی موبایل برای کاربران فراهم است. اگر وب‌سایت شما از این غافله جا مانده، نگران نباشید. ایجاد یک وب‌سایت سازگار با موبایل کار خیلی سختی نیست.

گوگل برنامه آموزشی سازگار با موبایل خود را منتشر کرده که می‌توانید با کمک آن بررسی کنید وب‌سایت شما جریمه نشده باشد و بفهمید در کدام قسمت باید تغییرات ایجاد کنید. شاید بگویید طراحی سایت چه ارتباطی با سئو کلاه سفید دارد؟ در واقع این تکنیک یک روش جانبی برای این است که مطمئن شویم وب‌سایت ما با استانداردهای گوگل و الگوریتم اصلی آن مطابقت دارد. از این بابت باید آن را جدی بگیریم.

4. قرارگیری در لیست بیزنس محلی

 

گوگل بارها الگوریتم سرچ محلی خود را آپدیت کرده است تا کاربران خیلی سریعتر به هدف سرچ خود دست پیدا کنند. وقتی کاربران به دنبال خدماتی مانند سرویس‌های خانگی، رستوران‌ها یا مراکز تفریحی هستند، دوست ندارند با نتایجی روبرو شوند که کیلومترها دورتر از موقعیت فعلی آن‌ها است. به عنوان مثال آمار جهانی یک سال گذشته نشان داده که 82 درصد از خریداران گوشی‌های هوشمند، موقع سرچ گزینه‌ی “near me” را انتخاب کرده‌اند.
زمانی که در لیست سرچ‌های محلی قرار می‌گیرید، فرصت‌های تجاری بیشتری کسب می‌کنید. این مورد موفقیت را دست یافتنی‌تر می‌کند.

” شما بزرگترین ماهی یک استخر کوچک هستید، پس مخاطب شما را سریعتر صید می‌کند.”


پیشنهاد مطالعه: روش‌های بهبود سئو محلی (Local SEO)


 





:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: