سئو کلاه سفید چیست؟| معرفی تکنیک‌های موثر white hat seo
نوشته شده توسط : نت ویر

سئو کلاه سفید چیست؟| معرفی تکنیک‌های موثر white hat seo

 

سال 2022، سال پر تلاطمی برای سئو بوده است. خیلی از آپدیت‌های گوگل و موتورهای جستجوی دیگر در مدت زمان کوتاهی اعمال شدند و صاحبان وب‌سایت‌ها را دچار چالش کردند. درست زمانی که همه با این چالش‌ها سر و کله می‌زدند، کسانی که از سئو کلاه سفید برای رشد صفحات خود استفاده کرده بودند، آرامش خاطر بیشتری داشتند و بدون استرس تغییرات ایجاد شده را روی وب‌سایت اعمال می‌کردند. هدف تیم امین محتوا ایجاد امنیت ذهنی و کاری برای کاربران و سئو آموزان است. پس طبیعی است که بخواهیم در مورد SEO کلاه سفید و تکنیک‌های کاربردی و مفید آن صحبت کنیم.

سئو کلاه سفید چیست؟

 

White hat SEO (سئو کلاه سفید) اصطلاحی است که در مورد تکنیک‌های استاندارد قانونی و مورد پسند موتورهای جستجو گفته می‌شود. اگر اقدامات شما الگوریتم رتبه‌بندی موتورهای جستجو را فریب ندهند، سیستم رتبه‌بندی را تضعیف نکند و یا اینکه اپراتورها را گیج نکند، احتمالا در دسته اقدامات بهینه‌سازی کلاه سفید قرار می‌گیرند.
شاید جالب باشد که بدانید در گذشته خیلی کم از این نوع سئو استقبال می‌شد و اغلب افراد ترفندهایی برای دور زدن و سریع رشد کردن صفحات خود را به کار می‌برند. اما چه چیزی در آپدیت‌های جدید تغییر کرده است که تا این اندازه صاحبان سایت و کارشناسان را به تکاپو انداخته است؟

مقایسه سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

 

اصطلاح کلاه سیاه را با اقتباس از فیلم‌ها و رمان‌های جاسوسی انتخاب کرده‌اند. اصولا شخص کلاه سیاه فردی است که نیت مخربی دارد و با طمع زیادی می‌خواهد دنیا را تسخیر کند. شاید بگویید این تعریف برای سئو کمی افراطی است اما واقعیت این است که تشابه معنای زیادی در این تعریف وجود دارد.

سئو کلاه سیاه، شامل تمامی تکنیک‌هایی است که افراد برای دور زدن الگوریتم‌های گوگل و حتی هک کردن سایت رقیب آن‌ها را به کار می‌برند. این افراد از ابزارها و ترفندهایی مثل Keyword stuffing یا مزرعه لینک برای افزایش سریع رتبه سایت استفاده می‌کنند. تکنیک‌های کلاه سیاه در حال حاضر خیلی زود توسط انواع مختلفی از الگوریتم‌های گوگل شناسایی می‌شوند و اصولا سایت‌هایی که از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنند، افت رتبه پیدا می‌کنند.

یعنی اگر بخواهیم خیلی صادقانه در این مورد صحبت کنیم، باید بگوییم که حتی ممکن است سایت به طور کلی از صفحه رقابت SERP حذف شود و درگیر انواع مختلفی از پنالتی شود. قبلا به طور مفصل در مورد پنالتی‌های گوگل صحبت کرده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با آن‌ها می‌توانید مقاله “پنالتی گوگل چیست؟” را مطالعه کنید.

نقطه مقابل سئو کلاه سفید، همانطور که در ابتدا هم گفتیم، سئو کلاه سفید است. در واقع این نوع سئو باعث می‌شود شما یک سایت با ارزش بالا داشته باشید و به طور متمرکز روی نیازهای بازدیدکنندگان و مخاطبان خود سرمایه‌گذاری کنید. این تکنیک‌ها بر اساس تحلیل‌های درست و دقیق از عملکرد رقبا و الگوریتم‌های گوگل تعیین و اجرا می‌شوند. تمرکز اصلی سایت در این شرایط، فقط و فقط مفید بودن محتوا و محصول برای مخاطب است.

حالا تصور کنید شما محتواهای ارزشمند و درست به مخاطب ارائه داده‌اید. قطعا مخاطب هم برای زحمت و توجه شما ارزش قائل می‌شود و زمان بیشتری را صرف بررسی صفحات و مطالب سایت شما می‌کند. همین مورد باعث می‌شود نرخ پرش سایت کاهش پیدا کند و بتوانید با قدرت بیشتری در رقابت نتایج جستجوی گوگل بدرخشید.

از همه چیز مهمتر، نرخ کلیک و افزایش ارگانیک ترافیک سایت است. زمانی که شما به درستی رتبه‌بندی سایت با کلمات کلیدی را انجام دهید، می‌توانید به راحتی هم ارتباط موثری با مخاطب برقرار کنید و محصول و خدمات خود را به فروش برسانید.

” لینک‌سازی کلاه سفید، پروسه‌ی طولانی‌تری نسبت به ورژن کلاه‌سیاه دارد. به همین دلیل هم بسیاری از افراد به دنبال میانبر زدن هستند. ولی یادتان باشد نمی‌شود در سئو، ره صد ساله را یک شبه طی کرد. اثرات مخرب تکنیک‌های زودبازده سئو، خیلی بیشتر از منافع و سود آن‌ها است.”

 





:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: