گوگل سرچ کنسول(search console) چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

گوگل سرچ کنسول(search console) چیست؟

 

 

هدف از ارائه این مطلب، بررسی صفر تا صد ابزار گوگل سرچ کنسول است. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه یک موتور جستجو، به عنوان مثال گوگل، یک وب‌سایت را کنکاش می‌کند؟ در اینجا، سرچ کنسول پلتفرمی است که داده‌های مربوط به نحوه تفسیر و ارزیابی وب‌سایت ما توسط گوگل را جمع‌آوری کرده و به ما نشان می دهد.

در این راهنما، ما در مورد اینکه Google Search Console چیست یاد خواهیم گرفت، ویژگی‌های آن را بررسی خواهیم کرد، و نحوه پیکربندی و نحوه استفاده از آن را خواهیم دید. فقط قبل از بررسی این بخش توصیه می‌کنیم که حتما مقاله سئو چیست را بررسی کنید تا بتوانید دیدگاه درست و دقیقی نسبت به عملکرد گوگل سرچ کنسول داشته باشید.

تعریف گوگل سرچ کنسول

 

یکی از بهترین ابزارهای سئو موجود، گوگل سرچ کنسول است. با این وجود، بسیار نادیده گرفته می‌شود و خیلی از افراد متوجه کارایی و اهمیت آن نیستند. سرچ کنسول (که قبلا به عنوان ابزار وب مستر شناخته می‌شد) مجموعه‌ای از ابزارهایی است که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را سازگار با گوگل نگه دارید. اما کاربردهای آن به این مورد محدود نیست و کارهای زیادی انجام می‌دهد.

Google Search Console کاملا رایگان است و هر وب سایتی، صرف نظر از پلتفرمی که روی آن ساخته شده است، می‌تواند از آن استفاده کند. و برای بهترین استفاده از آن، باید آن را به درستی تنظیم کنید، معنی و کاربرد فاکتورهای موجود در آن را درک کنید و بدانید که چگونه از آن‌ها استفاده کنید.

نه‌تنها می‌تواند به شما در تشخیص مشکلات فنی سئو کمک کند، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام صفحات محبوب‌ترین هستند. به علاوه با استفاده از آن شما می‌توانید رتبه صفحات خود را ببینید و ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید.

سرچ کنسول این امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • اطمینان یافتن از اینکه گوگل می‌تواند وب‌سایت شما را پیدا کرده و بخزد.
  • مشاهده اینکه کدام سایت‌ها به وب‌سایت شما لینک دارند.
  • برطرف کردن هرگونه مشکل نمایه‌سازی و درخواست از Google برای ایندکس مجدد محتوای ایندکس نشده یا محتوای به‌روز شده.
  • کسب اطلاعات مهمی در مورد ترافیکی که از جستجوی Google به وب‌سایت شما می‌آید، مانند تعداد دفعات مشاهده سایت در جستجوی Google، میانگین رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو، تعداد کلیک‌ها برروی صفحه و ….
  • دریافت هشدارهایی از Google در صورت مواجهه با هرزنامه یا سایر مشکلات در سایت.
  • بررسی و حل مشکلات مربوط به قابلیت استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه.

چگونه گوگل سرچ کنسول را فعال کنیم؟

برای فعال‌سازی رایگان گوگل سرچ کنسول، باید به صفحه رسمی Google Search Console  متصل شوید و روی Start Now کلیک کنید، دکمه ای که به شما امکان می دهد مراحل ورود به اولین وب سایت خود را در کنسول شروع کنید.

پس از آن باید با جیمیل وارد شوید و آدرس وب سایت را وارد کنید. اکنون باید سایت را تأیید کنید و 4 راه برای انجام آن دارید:

  • می توانید یک رشته کد را در وب سایت وارد کنید.
  • می توانید یک فایل HTML را در سایت آپلود کنید.
  • می توانید از طریق Google Analytics اقدام کنید.
  • می توانید از Google Tag Manager استفاده کنید.

چگونه وب‌سایت‌های دیگر را به گوگل سرچ کنسول اضافه کنیم؟

پس از فعال کردن سرچ کنسول و اتصال اولین وب‌سایت خود، می‌توانید آدرس‌های دیگری را برای ردیابی اضافه کنید. کاری که باید انجام دهید این است که به سمت چپ بالا بروید و روی URL سایت خود کلیک کنید و سپس در بخش اضافه کردن سایت، سایتی را که تمایل دارید اضافه کنید.

تفاوت بین Google Search Console و Google Analytics

 

به ظاهر ممکن است به نظر برسد که این دو ابزار اطلاعات یکسانی را ارائه می‌دهند، اما اینطور نیست:

گوگل آنالیتیکس، کاربران شما را به تفصیل تجزیه و تحلیل می‌کند، یعنی آنچه را که پس از ورود کاربر به سایت اتفاق می افتد، بررسی می‌کند.

از سوی دیگر، گوگل سرچ کنسول، بیشتر بر روی اتفاقات قبلی، روی بدافزارها، خطاها و کلمات کلیدی تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: سرچ کنسول چیست





:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: