مهم‌ترین ابزارهای لینک سازی در سئو خارجی
نوشته شده توسط : نت ویر

زمانی که از تصاویر جذاب و منحصر به فرد در وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، افراد بیشتری تمایل به بررسی و حتی اشتراک‌گذاری محتواهای شما را خواهند داشت. بنابراین لینک‌های با کیفیت از سایر سایت‌ها دریافت می‌کنید و SEO خارجی شما تقویت می‌شود.

” مردم کمتر به محتواهای متن محور علاقه نشان می‌دهند. پس ساده‌ترین راه برای بالا بردن کیفیت سئوی صفحه، اینفوگرافیک است.”

از ترکیب رنگ‌ها، نمودارها، آیکون‌ها و جدول‌ها در کنار اطلاعات محتوا کمک بگیرید و آن را جذاب‌تر کنید. می‌توانید ابزارهایی مانند Canva به راحتی اینفوگرافیک انجام دهید و کیفیت عملکرد اینفوگرافیک خود را اندازه‌گیری کنید.


پیشنهاد مطالعه: قیمت سئو چطور تعیین میشود؟


روی کلمات کلیدی محتوای خود تمرکز کنید

اصلا نیاز به یادآوری نیست و همه‌ی ما می‌دانیم که تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی چقدر مهم است. اما اگر کلمات کلیدی درستی انتخاب نکنید، لینک‌های اشتباه را از سایت‌های دیگر جذب می‌کنید.

” اینکه لینک‌های صفحه با موضوع و کلمات کلیدی مرتبط باشد، عامل اصلی تقویت SEO وب‌سایت شما است.”

کلمه کلیدی اصلی 40 درصد از سئوی داخلی را تشکیل می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک داشته باشید باید کلمات کلیدی مرتبط با موضوع و تخصص خود انتخاب کنید. این کلمات باید به سوالات ذهنی کاربران و مخاطبین شما نزدیک باشد.

سایت خود را از جریمه‌ها و یا اصطلاحا پنالتی‌های گوگل نجات دهید

بک‌لینک‌ها واقعا مهم و تاثیرگذار هستند. اما ممکن است نتیجه‌ی عکس هم داشته باشد. همیشه سعی کنید سایت خود را از جریمه‌های گوگل دور کنید. حتما بک‌لینک‌ها را برای سئو خارجی خود تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص شود کدام لینک مفید و کدام لینک خطرناک است.

با وب‌سایت‌های دیگر مشارکت و تعامل داشته باشید

Guest blogging موثرترین راه برای تولید بک‌لینک‌های do follow باکیفیت است. بهترین روش برای بهبود SEO خارجی بدون دریافت امتیاز منفی است.
تعامل با سایت‌های دیگر چه دستاوردهایی دارد؟
1. باعث افزایش اعتبار شما می‌شود
2. ترافیک ارجاعی بیشتری خواهید داشت
3. در ساخت لینک کمک می‌کند
4. موقع نوشتن پست برای سایت‌های دیگر، زیاد سایت خود را تبلیغ نکنید و ارجاع ندهید.
5. محتوای عالی به عنوان مهمان آماده کنید و بهترین خود را به نمایش بگذارید.

  لینک‌های شکسته یا اصلاحا Broken linkها را شناسایی کنید.

شناسایی لینک شکسته یکی دیگر از تکنیک‌های شگفت‌انگیز سئو خارجی است که تقریبا همه می‌توانند آن را انجام دهند. برای این کار شما باید وبلاگ‌های دیگر را بررسی کنید و لینک‌های خراب یا اصطلاحا شکسته را انتخاب کنید. این لینک‌ها در واقع لینک‌هایی هستند که به هیچ منبع معتبری وصل نمی‌شوند.

بعد از اینکه لیست این لینک‌ها را آماده کردید، از طریق یک ایمیل به صاحب وب‌سایت ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید که لینک شکسته را با لینک جدید و سالم از سایت شما جایگزین کند. این فرآیند شاید زمان‌بر باشد ولی کاملا ارزش سرمایه‌گذاری و صرف زمان را دارد.

مهم‌ترین ابزارهای لینک سازی در سئو خارجی

همانطور که تا اینجای بحث توضیح داده شد، لینک‌سازی در SEO خارجی سایت بحث بسیار مهمی است. به همین دلیل هم لازم دیدیم تعدادی از ابزارهای لینک‌سازی معتبر و کاربردی را در این بخش به شما معرفی کنیم.

ابزارهای مختلفی برای لینک سازی در سئو وجود دارند که هم رایگان و هم پولی هستند و یا در یک حوزه خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابزارهایی مثل Majestic، Ahrefs، Moz Link Explorer و SEMrush با تجزیه و تحلیل کامل پروفایل صفحه بک لینک شما، اطلاعات کاملی را (از تعداد کانکشن‏ها گرفته تا کیفیت انکر تکست) در اختیار شما قرار می‌دهند. ابزار Moz از برخی معیارهای تخصصی برای تجزیه و تحلیل لینک سازی سایت شما استفاده می‌کند، برخی از این معیارها عبارتند از Majestic’s Trust Flow و Citation Flow یا Domain Authority و Page Authority.

در ابزارهای پولی گزینه های رایگان هم وجود دارند که به شما در تجزیه و تحلیل‏های لینک‌سازی کمک می‌کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید با ابزارهای تخصصی‌تر، نتایج فعالیت‌های لینک سازی خود را تحلیل کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید از Google Search Console برای حذف بک لینک از سراچه‌های غیرقابل اعتماد استفاده کنید. همچنین ابزار Google Alert به شما کمک می‌کند در زمان منشن برند خود در یک صفحه، راحت‌تر فرصت‌های دریافت بک‌لینک را پیدا کنید.

به طور کلی بک لینک‌های باکیفیت بالا:

  • دامنه و صفحه معتبری دارند.
  • گوگل به آن‌ها اعتماد دارد.
  • منبع آن‌ها از دامنه های مختلف است.
  • در کانتکست صفحه، طبیعی هستند.
  • از انکر تکست (anchor text) به درستی استفاده کرده‌اند.
  • در جای مهمی از صفحه قرار دارند (مثلاً در ابتدای محتوا).
  • از سراچه‌های مرتبط با حوزه شما هستند.

شما باید در زمان برنامه ریزی استراتژیک لینک‌سازی و دریافت بک‌لینک‌ها به ویژگی‌های اصلی فوق توجه کنید.

سئو خارجی بحث تخصصی و گسترده‌ای است که در آینده آن را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد. سوالات خود در مورد هر یک از موارد گفته شده را در بخش نظرات برای ما بنویسید تا در سریعترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهیم.

مقاله مرتبطسئو چیست 

 





:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: