ساب دامین و ساب دایرکتوری چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

ساب دامین و ساب دایرکتوری چیست؟

مقایسه ساب‌دامین و ساب دایرکتوری، یکی از داغ‌ترین بحث‌های سال‌های اخیر بین سئوکاران است. هر دوی آن‌ها مزایا و معایبی دارند که باید قبل از پیشبرد پروژه‌های سایت، همه‌ی این عوامل را در نظر داشته باشید.

 در واقع اگر اطلاعات کافی در مورد هر دوی این‌ها نداشته باشید، ممکن است آنالیز اشتباهی در مسیر سئوی خود دریافت انجام دهید. با تمام این تفاسیر تصمیم گرفتیم که این مقایسه را خیلی دقیق در وبلاگ امین محتوا انجام دهیم تا نکات لازم را از دید ما مشاهده کنید. بیایید از معرفی هر مورد شروع کنیم.

بیشتر بدانید: URL چیست؟

ساب دایرکتوری چیست؟

ساب دایرکتوری در واقع یک نوع پسوند است که به دامنه ریشه اضافه می‌شود تا بخش‌های مختلف سایت را از هم مجزا کنند. subdirectory یک نوع زیرشاخه از دامنه اصلی است که مثل یک پسوند در URL دیده می‌شود. به مثال زیر از سایت خود ما یعنی امین محتوا دقت کنید:

 

ما از دایرکتوری برای جدا کردن صفحات وبلاگ در URL استفاده می‌کنیم. با این کار کاربر به راحتی می‌شود که کدام صفحه را مطالعه می‌کند و چطور به این صفحه دسترسی پیدا کرده است. ورژن طولانی‌تری هم برای این بخش از آدرس اینترنتی وجود دارد. مثلا در بخش دوره‌های آموزشی امین محتوا، هر آموزش با یک subdirectory مرتبط مشخص می‌شود. به مثال زیر توجه کنید:

 

وقتی در مورد دایرکتوری صحبت می‌کنیم، در واقع به ساختاری شبیه به عروسک‌های تو در تو چینی اشاره می‌کنیم. این ساختار ظرفیت قرارگیری لایه لایه صفحات یا بهتر است بگوییم فولدرها را در وب‌سایت شما افزایش می‌دهد. عمق این لایه‌ها شاید به صد فولدر هم برسد.

” اینکه ساب دایرکتوری ظرفیت قرارگیری تعداد زیادی لایه در URL را ایجاد می‌کند، به این معنا نیست که برای سئو سایت شما هم مفید است.”

لایه‌های زیاد، عملا برای سئو سایت شما یک کابوس دنباله‌دار است. ما با ساختار URL صفحات خود قرار است باعث بهبود تجربه کاربری بشویم، نه اینکه پیچیدگی و قدرت پوشه‌سازی خود را به رخ کاربر بکشیم. هر چه URL شما طولانی‌تر باشد، کرولرهای گوگل بیشتر سردرگم می‌شوند و صفحات شما را کمتر بررسی می‌کنند. از طرفی هم کاربران شما با یک ساختار طولانی مواجه می‌شوند که نمی‌توانند آن را به خاطر بسپارند یا حتی نمی‌توانند به محتوای بعدی دسترسی درستی داشته باشند.

مسلما در بحث مقایسه ساب‌دامین و ساب دایرکتوری باید در مورد مزیت هر کدام هم صحبت کنیم. بنابراین بخش مفید دایرکتوری برای سئو، در بحث بک‌لینک‌ها مطرح می‌شود.

هر زمان که صفحه شما بک‌لینک دریافت می‌کند، اعتبار دامنه و اتوریتی دامنه اصلی بیشتر می‌شود و خب به این ترتیب پیمایش صفحه هم آسان‌تر می‌شود. البته این زمانی اتفاق می‌افتد که URL صفحه شما کوتاه و ساده باشد.

ساب‌دامین چیست؟

قبلا به طور کامل در مورد ساب‌دامین صحبت کرده‌ایم اما برای اینکه بحث مقایسه بین ساب‌دامین و ساب دایرکتوری را تکمیل کنیم، به معرفی و بررسی مجدد آن نیاز داریم.

Subdomain یکی دیگر از بخش‌های URL صفحات وب است. اگر بخواهیم خیلی سریع و کوتاه آن را توصیف کنیم، باید بگوییم که در آدرس صفحات یک وب‌سایت، نقش پیشوند URL را ایفا می‌کند. اصولا از ساب دامنه‌ها برای اضافه کردن یک بخش مجزا به سایت استفاده می‌کنیم. مثلا اگر بخواهیم یک وبلاگ خارج از سایت را به سایت متصل کنیم، از آدرسی مثل blog.example.com استفاده می‌کنیم.

ویژگی صفحه‌ای که به URL وصل شده است، سیستم مدیریت محتوای مجزا، قالب و ابزارهای آنالیز مستقل است. ساختار یک ساب دامنه کاملا هم سطح است. یعنی شما ساختار تو در تویی مثل ساب دایرکتوری نخواهید داشت.

” ساب‌دامین می‌تواند برای سئو سایت شما بسیار مفید باشد اما برای مدیریت آن به یک تیم اختصاصی نیاز دارید. “

لینک دائمی از یک سایت دیگر، چالش‌های زیادی برای سایت شما ایجاد می‌کند. مثلا زمانی که وبلاگ مجزایی که به سایت خود اضافه کرده‌اید درگیر اسپم‌ها یا پنالتی شود، سایت شما هم درگیر می‌شود.

مسلما ساب دامنه‌ها مزایایی هم دارند که برندهای بزرگی مثل اپل بخش‌های مختلف سایت خود را با کمک آن‌ها سازمان‌دهی کرده‌اند. ما قبلا در مقاله ساب‌دامین چیست و چه تاثیری روی سئو دارد، در مورد این مزایا صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم این نکات را به طور کامل بررسی کنید، چون بحث بسیار مهمی است و نمی‌شود سرسری از آن عبور کنیم.

 





:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: