دلایل اهمیت سئو SEO چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

دلایل اهمیت سئو SEO چیست؟

بیش از صد دلیل مختلف برای ساخته شدن یک وب‌سایت و اهمیت سئو وجود دارد و شما باید دلیل اصلی خودتان را پیدا کنید اما برای شما 7 تا از اصلی ترین و  دلایل اهمیت سئو و بهینه سازی سایت را جمع آوری کردیم. وقتی دلیل محکمی برای انجام هر کاری داشته باشید، با استراتژی و هدفمند اقدامات لازم را انجام می‌دهید. از بعد تخصصی، کارشناسان و متخصصین سئو این اهداف را به خوبی درک کرده‌اند و می‌توانند به شما و سایت شما کمک کنند تا سریع‌تر به هدف خود برسید. همیشه به یاد داشته باشید که سئو یک راه پایدار و اساسی برای بازاریابی وب‌سایت است. شما اطلاعات سایت خود را برای بدست آوردن مخاطب هدف بهینه‌سازی می‌کنید. به همین خاطر است که اهمیت سئو به عنوان یکی از مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ از سایر روش ها بیشتر است.

بسیاری از برندها و بیزنس‌ها می‌دانند و یا دست کم فکر می‌کنند که می‌دانند برای فعالیت در بخش‌های دیجیتالی کسب و کار خود به SEO نیاز دارند. مسلما بهینه‌سازی قابلیت سرچ و دید کلی یک وب‌سایت را بهبود می‌بخشد. اما جالب است بدانید که این فرآیند ارزش‌های واقعی دیگری نیز ارائه می‌دهد. در ادامه بررسی می‌کنیم که چرا بهینه‌سازی موتورهای جستجو در این سال‌ها رونق گرفته است و چرا اهمیت سئو روز به روز بیشتر میشود.

جستجوی ارگانیک بیشترین ترافیک را برای وب‌سایت به وجود می‌آورد.

سرچ ارگانیک (organic search) بخش بزرگی از عملکرد وب‌سایت‌ها است و در نهایت باعث ایجاد تعامل بین فروشندگان، متخصصان و خریداران می‌شود. گوگل نسبت به دیگر موتورهای جستجو مانند Yahoo ، Bing، Baidu، Yandex و Duck Duck Go بیشترین سهم از بازار جستجو را در اختیار دارد. ولی همه‌ی آن‌ها به دیده شدن وب‌سایت شما کمک می‌کنند. منطقی است که نسبت به عملکرد گوگل، بیشتر به استراتژی‌های آن توجه داشته باشید و فرآیند فهرست‌سازی آن را به عنوان مرجع عملکرد خود در نظر بگیرید.
گوگل پربازدیدترین وب‌سایت جهان است و بیش از 1 میلیارد کاربر از سیستم Gmail آن استفاده می‌کنند. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ است و حداقل 2 میلیارد نفر در ماه به آن دسترسی دارند. همه‌ی ما حداقل یکبار در روز برای دریافت اطلاعات از گوگل استفاده می‌کنیم.

SEO باعث ایجاد اعتبار و اعتماد می‌شود

هر کارشناس و متخصص سئو تلاش می‌کند تا به عنوان تکمیل کننده‌ی کار طراح سایت، یک محیط با شرایط استاندارد و قوی و محتواهای هدفمند بسازد. محیطی که با کسب اعتبار و اعتماد کاربران به راحتی قابل دسترس باشد.
عناصر زیادی برای قدرتمند شدن سایت شما در برابر رقبا وجود دارد که باید از هر کدام به خوبی استفاده کنید تا در صفحه‌ی اول و رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرید. این عناصر عبارتند از:
• Natural Links لینک های طبیعی
• رفتار مثبت کاربران
• سیگنال‌های یادگیری ماشینی Learning machine
• بهینه‌سازی عناصر و محتوای On-page

این عناصر برای تمامی وب‌سایت‌ها و حوزه‌های فعالیت تحت وب ضروری است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اعتبارسازی بین گوگل و مخاطب هدف، یک شبه انجام نمی‌شود و باید صبور باشید.. به همین خاطر است که اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال و توسعه سایت بسیار زیاد است.
تثبیت یک برند به عنوان مرجع، به صبر، تلاش و تعهد نیاز دارد. همچنین باید در راستای این هدف یک محصول یا خدمات با کیفیت را به کاربران و مشتریان ارائه دهید تا به شما اعتماد کنند.

سئو SEO بهترین راه برای درک خواسته و صدای مشتری است.

سئو به ما می‌گوید مشتریان و کاربران علاقه‌مند به چه موضوعاتی هستند و به چه جزئیاتی به عنوان مصرف‌کننده نیاز دارند و از همین طریق ما میتوانیم اقدام به تدوین استراتژی کنیم و مسیر رو پیش ببریم و در ادامه به اهمیت سئو در مراحل بالاتر پی ببریم.
فرمت‌ها و داده‌های SEO سیگنال‌های واضحی از هدف و رفتار کاربران به ما ارائه می‌دهند. برای دریافت این اطلاعات می‌توانید از سه طریق اقدام کنید:
• Query data ها را جستجو کنید.
• نتایج جتسجو SERP را تجزیه و تحلیل کنید.
• دیتاها را آنالیز کنید و از Insights هوش مصنوعی کمک بگیرید.

سئوی خوب، به معنای بهتر بودن تجربه‌ی کاربری است.

بدانید و آگاه باشید که ” تجربه‌ی کاربران، اولویت شماره‌ی یک تمام جبهه‌های بازاریابی است و اهمیت سئو به تجربه کاربری جزو مهم ترین ترین اولویت هاست.”

همه می‌خواهند به صورت ارگانیک رتبه‌ی بهتر و بالاتری داشته باشند. همه می‌خواهند وب‌سایت آن‌ها بیشتر از رقبا دیده شود. با این حال تعداد کمی می‌دانند که بهینه‌سازی تجربیات کاربران بخش بزرگی از مسیر رسیدن به این هدف است.
گوگل به خوبی می‌داند که چطور تجربه کاربری مثبت یا نامناسب را تفسیر کند. حتی امتیاز ویژه‌ای به تجربه کاربری مثبت می‌دهد و شرایط را برای موفقیت وب‌سایت شما هموار می‌کند. تمامی بازاریابان باید تمرکز خود را روی همین تجربه مشتری بگذارند و مدام تعهد خود را به گوگل یادآوری کنند.
کاربران به وضوح می‌دانند که چه چیزی را می‌خواهند و اگر سایت شما پاسخ درست به نیاز آن‌ها ندهد، مشکلات مختلفی سر راه وب‌سایت شما قرار می‌گیرد و عملکرد رشد آن آسیب می‌بیند. گوگل در حال حاضر به یک موتور پاسخگویی تبدیل شده و داده‌های مرتبط با سرچ را در SERPs نشان می‌دهد. هدف از سئو این است که اطلاعات مورد نظر کاربران را با کلیک کمتر، سرعت بیشتر و آسان‌تر ارائه دهید.

به وسیله سئو محلی Local SEO تعامل، ترافیک و مبادلات را افزایش می‌دهد.

با افزایش استفاده از داده‌ها و ترافیک در مرورگرهای تلفن‌های همراه، اهمیت سئو محلی Local SEO بیشتر شده است و به بخش اساسی موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط تبدیل شده است. هدف Local SEO این است که شما برای یک محدوده‌ی خاص جغرافیایی در اولویت لیست گوگل قرار بگیرید. به عنوان مثال، اگر خدمات بیزنس شما در حوزه‌ی تعمیرات سیستم‌های گرمایشی در شهر خرم‌آباد است، کاربران منطقه‌ی خرم‌آباد و نزدیکترین موقعیت‌های جغرافیایی به آن خدمات شما را سریعتر و در بالای لیست سرچ‌های خود می‌بینند. در واقع به شما کمک می‌کند تا در سطح محلی برندسازی کرده و اعتبار کسب کنید.
کارشناسان سئو با کمک نقل قول‌های محلی، بک لینک‌ها و فهرست‌های منطقه‌ای مرتبط با لوکیشن و حوزه تجاری یک برند، وب‌سایت و محتوای آن را بهینه‌سازی می‌کنند به همین خاطر است که اهمیت سئو محلی یا لوکال سئو در سال های اخیر رو به افزایش میباشد.

SEO  بر چرخه‌ی فروش تاثیرگذار است.

افراد زیادی روزانه تحقیقات خود را برای خرید محصول یا استفاده از خدمات، در فضای وب انجام می‌دهند و سئو به عنوان یک عنصر حیاتی محسوب می‌شود. استفاده از تاکتیک‌های SEO برای انتقال پیام‌های خود به کاربران باعث می‌شود تا معاملات خوب، افزایش فروش و خدمات نوآورانه داشته باشید و مشتریان شما بیشتر به شما اعتماد کنند. 89% از خریداران قبل از انجام خریدهای بزرگ خود تحقیقات آنلاین انجام می‌دهند.

 SEO نسبتا ارزان و بسیار مقرون‌به صرفه است.

شما برای انجام سئوی مناسب به دانش متخصصان نیاز دارید و باید برای آن هزینه کنید. اما هزینه‌ای که صرف می‌کنید در برابر بازدهی سایت بسیار ناچیز است و اثر بلند مدت هر محتوا و استراتژی را تا مدت‌ها تجربه می‌کنید.
سئو چالش‌های خود را دارد، اما فرصت‌هایی که به ارمغان می‌آورد به موفقیت آینده‌ی کسب و کارها کمک می‌کند. در حال حاضر اگر برنامه‌ای برای حضور فعال در فضای وب و رشد برند خود در آینده دارید، بهترین روش SEO است. در بخش‌های دیگر به بررسی انواع سئو، تکنیک‌های آن و همچنین تاثیر کلمات کلیدی بر رتبه‌بندی گوگل خواهید پرداخت.

 





:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: