روش های یادگیری سریع زبان انگلیسی
نوشته شده توسط : نت ویر

یادگیری سریع زبان انگلیسی دغدغه بسیاری از افراد است. پس اگر تصمیم به یادگیری انگلیسی گرفته‌اید، انگلیسی رایج‌ترین زبان دوم دنیا است . از این رو به‌ سادگی می‌توانید منابع مفیدی برای یادگیری این زبان، چه کتبی چه شفاهی، پیدا کنید. اما اگر نیاز به یادگیری انگلیسی در سریع‌ترین زمان ممکن دارید، چی؟ در ادامه این مطلب به بررسی چند راهکار خواهیم پرداخت تا از اتلاف وقتتان جلوگیری کنید و در کوتاه‌ترین بازه زمانی به اهداف خود از یادگیری زبان بین‌المللی دنیا دست پیدا کنیدadverb چیست؟

شاید تعجب کرده‌اید که اولین نکته ارتباطی با یادگیری لغات انگلیسی یا دستور زبان و گرامر ندارد. دانستن “چرا” مهمتر از “چگونه” است. قبل از اینکه فکر کنید که چگونه سریع زبان انگلیسی یاد بگیرید، به این فکر کنید که چرا می‌خواهید زبان انگلیسی بیاموزید. همین الان یک قلم و کاغذ به‌دست بگیرید و دلایل خود برای آموزش زبان انگلیسی را یادداشت کنید. از نوشتن دلایل کلی و کلیشه‌ای اجتناب کنید، بلکه به خودتان فکر کنید و اینکه زبان انگلیسی چه فایده‌ای برای شما دارد. نیازی نیست دلایلتان را به کسی بگوییدیادگیری زبان انگلیسی در خانه

مهم نیست که در چه سطحی قرار دارید؛ مبتدی هستید یا شاید تا کنون در کلاس‌های بسیاری شرکت کرده‌اید و یا از کودکی در آموزشگاه‌های بسیاری ثبت نام کرده باشید؛ اما همچنان به نتیجه دلخواه در صحبت کردن به شکل روان نرسیده‌اید. روش‌های بسیاری برای آموزش در منزل وجود دارد که هر کسی باید با توجه به روش مورد علاقه خود پیش برود. آیلتس چیست و چه کاربردی دارد

برای آموزش زبان انگلیسی در خانه، در قدم نخست باید انگیزه بالایی داشته باشيد و با برنامه‌‌ریزی اصولی و دقیق، پیش برويد. باید در ابتدا برای خود به طور مفصل، مزایای آموزش زبان در خانه را يادآور شويد و به آن کاملا پایبند باشيد تا انگیزه لازم، برای ادامه مسیر با قدرت هرچه بیشتر را داشته باشيد و بتوانيد تصمیم قطعی براي آموزش زبان در خانه را بگیريد؛ زیرا که بسیاری از افراد به صورت مقطعی تصمیم می‌گیرند، اما بعد از مدتی به کلی همه چیز را فراموش می‌کنند.

يادگيري باید به صورت پیوسته و مرتب انجام شود؛ سعی کنید مثلا روزانه یک ساعت را به آموزش زبان در خانه اختصاص دهید. همچنین، در فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید، زمان‌های مرده بسیار زیادی پیدا می‌شود که اصلا فکرش را نمی‌کنید که بتوان از آن برای یادگیری زبان انگليسي استفاده کرد. از زمان‌های مرده خود، مانند زمانی که در اتوبوس یا مترو هستید، در این راستا استفاده کنید.

بهترین روش های آموزش زبان در خانه

امروزه، به دلیل مشغله‌های کاری بسيار و نياز مبرم به آموزش زبان انگليسي و تقويت آن براي مهاجرت، ارتقاء شغلي و ساير موارد، بسیاری از افراد تمایل دارند که انگلیسی را بدون حضور در کلاس، یاد بگیرند.

در ادامه، به کارآمد‌ترين روش‌ها و استراتژی های یادگيري زبان انگلیسی در خانه مي‌پردازيم:

  • ابتدا مشخص کنيد هدف از آموزش زبان انگليسي چيست
  • زبان انگلیسی را صبح زود و شب‌ قبل خواب بخوانید
  • کتاب داستان انگليسي مطالعه کنيد
  • ترانه های انگلیسی گوش کنید
  • شخصي را پيدا کنيد که بتوانيد باهم انگليسي صحبت کنيد
  • با خودتان انگليسي صحبت کنيد وحتي به انگليسي فکر کنيد
  • در معرض شنیدن زبان انگليسي قرار بگيريد
  • از سايت‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید

ü هدف از آموزش زبان انگليسي را ابتدای کارتان مشخص کنید!

اگر از ابتدا براي خود هدفي تعيين کنيد، انگيزه و اراده بيشتري براي ادامه آموزش خواهيد داشت، همچنين، با داشتن هدف مشخص، در زمان کمتري پيشرفت خواهيد کرد. از نمونه اهدافي که مي‌توان نام برد: مهاجرت یا تحصیل، سفر به کشورهای دیگر، رسيدن به نمره مدنظر در تافل و یا آیلتس، توانایی دیدن فیلم‌های زبان اصلی بدون زیرنویس، توانایی گفتگو با پارتنر انگلیسی زبان و … .

ü زبان انگلیسی را صبح زود و شب‌ قبل از خواب بخوانید!

این را بدانید که مهم نیست که روز خود را چقدر شلوغ شروع کرده‌اید، یکی از پر‌اهمیت‌ترین مسائل در یادگیری زبان انگلیسی پیوسته بودن یادگیری است، این پیوستگی باعث می‌شود انگیزه شما برای یادگیری بیشتر شود و اگر صبح‌ها و بعنوان اولین کار روزانه شما قرار بگیرد، به ذهن شما یاد‌آوری می‌شود که یادگیری زبان انگلیسی اهمیت بالایی دارد. یادگیری در صبح باعث می‌شود مطالبی را که شب قبل آموخته‌اید، تکرار و تقویت شود که این امر احتمال یادآوری مطالب را در آینده افزایش می‌دهد.

ü کتاب داستان انگلیسی مطالعه کنید!

کتاب داستان‌های بسیاری در بازار و در اینترنت به صورت آنلاین وجود دارد که شما با توجه به سطح دانش خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. خواندن کتاب داستان انگلیسی کمک قابل توجهی در جهت تقویت خواندن و گرامر انگلیسی به شما خواهد کرد و همچنين، با دامنه لغات جدیدی آشنا می‌شوید. یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای یادگیری لغات و افزایش دایره لغات، خواندن کتاب داستان است؛ فقط باید دقت داشته باشید کتاب‌هايي را انتخاب کنید که مورد علاقه و با سطح زبان شما تناسب داشته باشد.

ü ترانه‌های انگلیسی گوش دهید!

این روش به شما این امکان را می‌دهد با اصطلاحات و عبارات مفیدی که در ترانه‌ها وجود دارد، آشنا شوید؛ ضمن اینکه آموزش با موسیقی و ریتم، فرآیند آموزش زبان انگلیسی را ساده‌تر و قابل يادآوري‌تر خواهد کرد.

ü شخصی را پیدا کنید که بتوانید با هم انگلیسی صحبت کنید!

برای یادگیری هر چه بیشتر و مفید‌تر آموزش زبان انگلیسی در خانه، بهتر است دوستی پیدا کنید که با شما انگلیسی صحبت کند؛ زیرا که با صحبت کردن با یک شخص دیگر، این امکان براي شما فراهم مي‌شود که مجبور به صحبت در موقعیت‌های مختلف شوید و به صورت کاربردي زبان انگلیسی را به راحتی فرا بگیريد. برای پیدا کردن یک دوست با زبان انگلیسی فقط کافیست در گوگل English Exchange را سرچ کنید، تا برای شما سایت‌های مرتبط را معرفی نماید.

ü با خودتان انگلیسی صحبت کنید و حتی به انگلیسی فکر کنید!

در تنهايي با خود انگلیسی صحبت کنید و سعی کنید جملات متعددی در مورد موضوعات مختلف بسازید. این روش کمک بزرگی در افزایش تمرکز و روان صحبت کردن شما خواهد کرد. حتی به انگلیسی فکر کنید؛ یعنی زمانی که به مطلبی فکر می‌کنید، سعی کنید در ذهن خود همان جملات را به انگلیسی تکرار کنید؛ در اين روش، به دلیل اینکه شما تمام کلمات را نمی‌دانید، باعث می‌شود تا کلمات جديد دیگری را یاد بگیرید. این روش کمک بزرگی به اسپیکینگ شما خواهد کرد. اين کار در ابتدا شاید برای شما کمي سخت باشد؛ اما به تدریج برایتان راحت‌تر می‌شود واعتماد به‌نفس‌تان در صحبت کردن بالا می‌رود.

ü در معرض شنیدن زبان انگلیسی قرار بگیرید!

شاید از اینکه به شما گفته شود در معرض شنیدن زبان انگلیسی قرار بگیرید، برایتان سوال پیش بیاید که این عمل چه اهمیتی دارد؛ اما وقتی به نحوه آموزش یک کودک از بدو یادگیری زبان مادری توجه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که می‌بیند و می‌شنود و بعد از آن، کم کم حرف می‌زند. شما با گوش دادن اخبار انگلیسی، فیلم به زبان انگلیسی، حتی کارتون انگلیسی مي‌توانيد به طور قابل قبولی زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید. تماشای کارتون را بسیار جدی بگیرید؛ شاید کمی عجیب باشد، اما یکی از موثر‌ترین راه‌های آموزش زبان در خانه و بدون کلاس آموزشي ديدن کارتون انگليسي می‌باشد. فیلم یا کارتون مورد علاقه خود را بارها ببینید و جملاتی را که متوجه نمی‌شوید، فیلم را متوقف کنید و دوباره همان قسمت را تماشا کنید. کلمات جدید در فیلم را یادداشت کنید و تمام کلمات جدید را بخوبی یاد ‌بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: