روش های رفع ارور سرچ کنسول
نوشته شده توسط : نت ویر

ارورهای سرچ کنسول و روش‌های رفع آن‌ها

 

در این مقاله می‌خواهیم درباره خطاهای سرچ کنسول و راه‌حل آن‌ها صحبت کنیم. یکی از ابزارهای بسیار مفید گوگل، سرچ کنسول است. کاربرد آن نظارت بر ترافیک وب‌سایت و شناسایی مسائلی است که ممکن است به سئو سایت شما آسیب برساند. اما در کنار تمام قابلیت‌هایی که این ابزار دارد، ممکن است خطاهایی نیز در آن رخ دهد که ضروی است آن‌ها را بشناسید و روش رفع آن‌ها را یاد بگیرید.

یادگیری روش‌های رفع خطای سرچ کنسول به شما کمک می‌کند مشکلات را در زمان وقوع آن‌ها شناسایی کرده و به سرعت آن‌ها را اصلاح کنید. رفع نکردن مشکلات می‌تواند منجر به عدم نمایش وب‌سایت‌ها در SERPها شود، بنابراین درک چگونگی رفع آن‌ها برای همه بازاریابان امری ضروری است.

گوگل سرچ کنسول چیست؟

 

قبل از بررسی خطاهای سرچ کنسول بگذارید تعریفی از این ابزار ارائه دهیم. گوگل سرچ کنسول ابزاری فوق‌العاده کاربردی و رایگان است که توسط گوگل ارائه شده است و به عنوان یک ابزار عیب‌یاب عمل می‌کند. مشکلات را شناسایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا هر مشکلی را که ممکن است برای خزنده‌هایی که سعی در فهرست کردن وب‌سایت شما دارند حل کنید.

بیشتر بخوانید: گوگل سرچ کنسول چیست؟

نه تنها به عنوان یک ابزار عیب‌یابی کار می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند ببینید چه صفحاتی در سایت شما عملکرد خوبی دارند و چه صفحاتی توسط Google نادیده گرفته می‌شوند. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا از کارهای لازم را برای کمک به عملکرد وب و تولید محتوای خود آگاه شوید.

در سرچ کنسول، می‌توانید از بخشی به نام Search Discover استفاده کنید که فهرستی جامع از تمام صفحات وب‌سایت شما را که Google سعی در خزیدن و فهرست‌بندی آن‌ها داشته است، به شما ارائه می‌دهد. علاوه بر این، منعکس کننده هر مشکلی است که می‌توانید به سرعت آن را حل کنید.

خطاهای سرچ کنسول

 

1. ایندکس نشدن صفحات از خطاهای سرچ کنسول

ممکن است گوگل صفحات خاصی را در وب‌سایت شما ایندکس نکند که می‌تواند برای تلاش های سئوی شما بسیار خطرناک باشد. اگر گوگل صفحات شما را ایندکس نمی‌کند، شما باید برای رفع این مشکل فورا اقدام کنید زیرا این صفحات مستقیما بر فرصت‌های شما در نتایج جستجوی ارگانیک تأثیر می‌گذارند.

مشکلات خزیدن در صفحات

مشکلات خزیدن می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد و گاهی اوقات گوگل جزئیات خاصی را در مورد علت این اتفاق ارائه نمی‌کند، اگر این اتفاق بیفتد، استفاده از قسمت بررسی URL در سرچ کنسول می‌تواند برای رفع این مورد از خطاهای سرچ کنسول به شما کمک کرده و عملکرد سایت شما را بهبود دهد.

مسدود شدن صفحات توسط Robots.Txt

گاهی اوقات وقتی صفحه‌ای را برای فهرست‌بندی ارسال می‌کنید، امکان دارد توسط robots.txt مسدود شود. برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید صفحات خود را با آزمایشگر robots.txt آزمایش کنید تا مطمئن شوید که با این مشکل مواجه نخواهید شد.

برای اطمینان از اینکه صفحه شما خزیده می‌شود، خط کدی را که از ایندکس شدن جلوگیری می‌کند پیدا کنید و آن را از فایل robots.txt حذف کنید.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، پلاگین‌های وردپرس گاهی صفحاتی را به فایل نقشه سایت شما می‌فرستند که نباید در آنجا وجود داشته باشند، بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق آن را به طور مرتب بررسی کنید.

“نکته اصلی: مطمئن شوید که نقشه سایت وردپرس شما با درج صفحات مهمی مانند صفحه اصلی، صفحه «درباره ما» و سایر صفحات شامل محتوای با کیفیت بهینه شده است.”

2. ارور 404 از خطاهای سرچ کنسول

 

همه ما قطعا با این ارور مواجه شده‌ایم، خطاهای 404 به این معنی است که ربات‌های گوگل در یافتن صفحات مشکل دارند. این یکی از خطاهای سرچ کنسول است که می‌تواند به دلایل بی شماری باشد، گاهی اوقات صفحه، دیگر در مکانی که ربات به آن دسترسی دارد وجود ندارد یا گاهی اوقات صفحه اکنون خالی است.

یکی از رایج ترین ارورهای سرچ کنسول ، ارور 404 است که با تغییر وب‌سایت‌ها اتفاق می‌افتد. درک این خطاها و نحوه رفع آن‌ها می تواند به ظاهر وب سایت شما کمک کند.

یک Soft 404 از URL ارسال شده

گاهی اوقات هنگام ارسال یک صفحه برای ایندکس، سرور آنچه را که به عنوان خطای Soft 404 شناخته می‌شود، برمی‌گرداند. این‌ها صفحاتی هستند که به نظر می‌رسد توسط Google شکسته شده‌اند اما پاسخ 404 Not Found را نشان نمی‌دهند.

این‌ها می‌تواند ناشی از این باشد که صفحه‌ای با یک دسته‌بندی خاص هیچ محتوای مرتبطی با آن دسته‌بندی نداشته باشد یا اینکه شما در وب‌سایت خود صفحات و محتواهایی تولید می‌کنید که نباید وجود داشته باشند. یا باید این صفحات را به صفحات 404 مناسب تبدیل کنید یا آن‌ها را به مکان جدید ریدایرکت کنید. را‌حل دیگری که وجود دارد، اضافه کردن محتوا به این صفحات است.

Not Found 404

یکی دیگر از مشکلات مربوط به خطای 404 این است که امکان دارد یک URL غیرموجود برای ایندکس ارسال شود. این می‌تواند مشکلات متعددی ایجاد کند. این مورد از خطاهای سرچ کنسول در صورت فراموش کردن حذف یک صفحه از نقشه سایت خود پس از پاک کردن آن از وب‌سایت رخ می‌دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، به طور مرتب فایل نقشه سایت خود را بررسی کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 1158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: