برای داشتن یک URL خوب چه کارهایی لازم است؟
نوشته شده توسط : نت ویر

برای داشتن یک URL خوب چه کارهایی لازم است؟

 

همانطور که بارها اشاره کردیم، برای داشتن یک SEO موفق‌ لازم است به ساختار URL صفحات‌ هم توجه کرد. درست است که آدرس صفحه جزئی به نظر می‌رسد، اما حاوی اطلاعات بسیار ارزشمندی است که دید گوگل پنهان نمی‌ماند.

در ادامه با مهم‌ترین مواردی آشنا می‌شوید که رعایت آنها در ساختار URL جایگاه شما در گوگل را بهبود می‌دهد.

1- ساختار URL باید برای همه‌ خوانا باشد

 

 موتورهای جستجو و کاربران باید بتوانند ساختار URL شما را تشخیص دهند. موتورهای جستجو برای آنکه بتوانند محتوای صفحه‌ی شما را تشخیص دهند، کلمات داخل URL را بررسی می‌کنند. دقیقا به همین خاطر است که نباید از URLهای داینامیک استفاده کنید. برای آنکه هدف محتوای خودتان را مشخص کنید تنها راهی که دارید سفارشی کردن آدرس صفحه است.

2- محتوای صفحات مختلف وب‌سایت‌تان را سازماندهی کنید

 

نحوه‌ی نگارش URL اطلاعات زیادی در مورد اهمیت آن منتقل می‌کند. در حقیقت موتورهای جستجو محتوای موجود در پوشه‌ی اصلی را به عنوان محتوای برتر در نظر گرفته و اولویت بالاتری را به آن اختصاص می‌دهند. به همین خاطر بهتر است اطلاعات سایت‌تان را دسته بندی و اهمیت آن را با استفاده از URLهای درست برای گوگل مشخص کنید.

3- محتواهای تکراری را کانونی‌سازی کنید

 

گاهی اوقات دو یا چند صفحه‌ی مختلف، همگی یک محتوا را ارائه می‌دهند. بهترین راه برای جلوگیری از چنین اتفاقی کانونی‌سازی کردن محتوا یا Canonicalize است.

فراموش نکنید محتوای تکراری تا زمانی باعث پنالتی سایت نمی‌شود که در ابعاد کوچک اتفاق بیفتد. زمانی که سایت شما بطور مکرر محتوای تکراری تولید کند به احتمال زیاد علاوه بر از دست دادن جایگاه‌تان از طرف گوگل تنبیه می‌شوید. محتواهای تکراری سیگنال‌های گمراه کننده‌ای را برای گوگل ارسال خواهند کرد و این مسئله باعث اختلال در ارسال ترافیک به سایت می‌شود.

4- از حروف بزرگ استفاده نکنید

 

همانطور که قبلا هم گفتیم یک URL خوب با حروف انگلیسی کوچک نوشته می‌شود. حروف بزرگ نه تنها درک سخت‌تری دارند بلکه ممکن است موتورهای جستجو و خوانندگان را گیج کنند.

5- یک فاوآیکون اضافه کنید

 

اینکار تاثیر مستقیمی روی سئو سایت شما ندارد، اما فاوآیکون‌ها مزایای زیادی برایتان به همراه می‌آورند. ایجاد این نماد کوچک در کنار URL سایت شما علاوه به کمک برای شناخت بهتر برند شما کمک می‌کند.

جمع بندی

اهمیت ساختار URL برای سئو مسئله‌ی بحث برانگیزی است که نظرات متعددی در مورد آن وجود دارد. با همه‌ی اینوجود یک چیز مسلم است و آن هم اینکه داشتن URLهای مرتب و شاخص اعتبار بیزنس شما را بالا می‌برد و همین مسئله روی موفقیت سئو و بهبود رتبه‌ی سایت شما تاثیر دارد.

ایجاد یک URL مناسب وقت زیادی نمی‌گیرد. اگر به موتورهای جستجو و مهمتر از آن کاربران خود اهمیت می‌دهید، از تاثیر URL روی سئو غافل نشوید و مطمئن باشید از این استراتژی نتیجه خواهید گرفت.

 





:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: