الگوریتم mobile first index چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

الگوریتم mobile first index چیست؟چند سال پیش گوگل اعلام کرد که در آینده، صفحات سایت‌ها را تنها بر اساس اطلاعات موجود در نسخه موبایل سایت ارزیابی می‌کند. این بدان معناست که تنها نسخه موبایل یک سایت برای رتبه‌بندی در صفحات نتایج جستجو در نظر گرفته می‌شود.

اولین پیش بینی این ماده به نوامبر 2016 برمی‌گردد، در حالی که در مارس 2018 گوگل به طور رسمی الگوریتم mobile first index را معرفی کرد و به همه صاحبان سایت‌ها توصیه کرد که از این روش پیروی کنند.

 

موتور جستجو چگونه کار می‌کند؟

برای درک بهتر اهداف این الگوریتم، دانستن نحوه عملکرد موتور جستجوی Google لازم است. در اینجا عملکرد بخش‌های مختلف گوگل را شرح داده‌ایم.

 

 خزنده

ربات خزنده موتور جستجو محتوا را از هر گوشه‌ای از اینترنت دانلود و فهرست می‌کند. هدف این نوع ربات‌ها این است که بدانند هر صفحه در شبکه در مورد چه موضوعی است تا بتوانند اطلاعات آن را ارزیابی کنند. خزیدن اصطلاح فنی است که برای اشاره به دسترسی به یک وب‌سایت و ارزیابی داده‌های به‌دست‌آمده از طریق یک برنامه رایانه‌ای استفاده می‌شود. برای درک الگوریتم mobile first index، درک نحوه عملکرد این ربات بسیار مهم است.

یک خزنده وب را می‌توان مانند شخصی در نظر گرفت که با حوصله تمام کتاب‌های موجود در یک کتابخانه درهم و برهم را می‌خواند و آن‌ها را یکی یکی فهرست می‌کند. به این ترتیب، هر کسی که از کتابخانه بازدید می‌کند، می‌تواند به سرعت و به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کند.

 

 فهرست‌کردن مطالب

Google Index اطلاعات تمام صفحات و همچنین منابع، پیوندها و داده‌های درون آن‌ها را ذخیره می‌کند تا فقط موارد مورد نیاز را نشان دهد. این قلب موتور جستجو است؛ بدون این فضای ذخیره‌سازی بزرگ، گوگل نمی‌تواند نتایج را به این سرعت ارائه دهد. برای اطمینان از اینکه موتور جستجو مجبور نباشد برای هر جستجوی جداگانه یک خزنده در وب بفرستد، ایندکس گوگل تمام اطلاعات دریافتی را ذخیره می کند.

عوامل رتبه‌بندی

عوامل رتبه‌بندی، مغز موتور جستجو هستند. این مقرراتی است که باعث می‌شود سایت‌ها در حین جستجوی کاربر به ترتیب منطقی مشخصی ظاهر شوند، برای مثال بر اساس ارتباط و کیفیت محتوا.

اکنون که شیوه عملکرد موتور جستجوی گوگل را متوجه شدیم وقت آن است که به بررسی الگوریتم mobile first index بپردازیم.

 

الگوریتم mobile first index چگونه کار می‌کند؟

این واقعیت که گوگل اکنون از این الگوریتم استفاده می‌کند به این معنی است که فقط نسخه موبایلی سایت برای صفحات نتایج جستجو در نظر گرفته می‌شود. بنابراین حتی اگر تمام اطلاعات ممنوعه برای خزنده موبایل، در نسخه دسکتاپ سایت وجود داشته باشد، در رتبه‌بندی‌ها لحاظ نخواهد شد.

 





:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: