نوشته شده توسط : نت ویر

در مقایسه با کودکان، درمان ارتودنسی بزرگسالان دشواری ها و مشکلات بیشتری دارد. در این مقاله با درمان های ارتودنسی بزرگسالان و تفاوت آن با ارتودنسی کودکان بیشتر آشنا خواهید شد.

ارتودنسی بزرگسالان با ارتودنسی در کودکان تفاوت های زیادی دارد

به طور معمول کودکان بیشتر از هر قشر دیگری تحت درمان های ارتودنسی قرار می‌گیرند. به همین دلیل شاید اغلب افراد فکر می‌کنند ارتودنسی تنها مخصوص کودکان است. هر چند که این تصور تا حدودی درست است، اما بزرگسالان نیز به درمان های مختلف ارتودنسی نیاز دارند. با این تفاوت که نوع مشکلات آن ها و شیوه درمانشان متفاوت از کودکان است. ادامه مقاله را بخوانید با با کلیدی ترین تفاوت های ارتودنسی کودکان و بزرگسالان بیشتر آشنا شوید.

امکان اصلاح بایت در ارتودنسی بزرگسالان

ارتودنتیست ها برای درمان شرایط نامناسب دندان ها مثل مال اکلوژن یا عدم تناسب بایت، بیماران خود را تشویق به انجام درمان های ارتودنسی میکنند. انجام درمان های ارتودنسی در کودکان تقریبا ما را به هر دو هدف نزدیک میکند. اما این قضیه در خصوص برخی از بزرگسالان صادق نیست. برای مثال در برخی از بزرگسالان، مشکل اوربایت بسیار شدید و عمیق است. به طوری که برای عقب کشیدن فک و دندان ها، فضای محدودی وجود دارد. درمان اوربایت شدید در این بزرگسالان نیازمند کشیدن چند دندان خلفی است.

مشکلات کشیدن دندان

برخی از بزرگسالان به دلیل مشکلات دهان و دندانی که در گذشته تجربه کرده اند، مجبور به کشیدن یا از دست دادن ۱ یا چند دندان خود شده اند. در بعضی موارد متخصص ارتودنسی برای حل مشکلات دندان های این افراد، به مشکل بر میخورد. زیرا جای خالی دندان های کشیده شده میتواند برای تغییر موقعیت و جابجای دندان های نامرتب دشواری ایجاد کند. در این مواقع احتمالا نیاز باشد که با همکاری متخصص ایمپلنت در فضاهای خالی دندان ها، ایمپلنت یا حتی پروتز استخوانی کاشته شود تا ارتودنتیست درمان های لازم را انجام دهد.

اتصال دستگاه ها در ارتودنسی بزرگسالان

بریس های ارتودنسی که برای کودکان بکار می‌روند تنوع زیادی دارند و معمولا از ارتودنسی ثابت بیشتر برای کودکان استفاده می‌شود. اما بزرگسالان چندان تمایلی به این بریس ها ندارند. بنابراین برای بزرگسالان از ارتودنسی نامرئی، لینگوال و سایر دستگاه هایی که دیده نمیشوند استفاده می‌شود

تاثیر عوامل دیگر بر درمان ارتودنسی بزرگسالان

بزرگسالان با توجه به سن بالایشان و برخی تصورات دیگر ممکن است تمایل کمتری به درمان داشته باشند. عوامل زیر در انتخاب نوع درمان ارتودنسی در افراد بزرگسال دخالت دارند:

  • نوع انتظارات آن ها از روند درمان: آن ها انتظار دارند که طی یک دوره زمانی کوتاه تحت درمان قرار بگیرند و خیلی زود به نتایج دلخواه خود برسند. این درحالی است که حصول نتیجه در خصوص بزرگسالان کمی زمانبرتر است.
  • ابراز نگرانی از بابت تغییر ظاهر با دستگاه های ارتودنسی: بیشتر بزرگسالان دوست ندارند از ارتودنسی ثابت استفاده کنند. بنابراین اغلب دوست دارند به جای استفاده از سیمکشی های ناخوشایند و قابل توجه، رو به ارتودنسی نامرئی یا اینویزلاین بیاورند. (ارتودنسی متحرک)




:: بازدید از این مطلب : 1072
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: