SEO یا PPC؛ روی کدام تمرکز کنیم؟
نوشته شده توسط : نت ویر

SEO در مقابل SEM، چقدر طول می کشد تا نتایج این دو را ببینید؟

 

یکی از تفاوت های اصلی بین SEO و SEM سرعت است.

واقعیت این است که سئو به زمان نیاز دارد. زمانی بسیار زیاد. به خصوص اگر سایت شما جدید است و هنوز بک لینک زیادی ندارد.

در واقع، تجزیه و تحلیل Ahrefs نشان داد که به طور متوسط ​​2 سال طول می کشد تا وب‌ سایت شما در صفحه اول گوگل رتبه بندی شود. و بسیاری از صفحات با رتبه برتر برای اولین بار بیش از 3 سال پیش منتشر شدند.

البته این موضوع، بدان معنا نیست که شما باید انتظار داشته باشید که رتبه آن در گوگل 2 سال طول بکشد. بلکه اگر کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید و بهترین شیوه های سئو را اجرا کنید، می توانید در عرض چند ماه نتایجی چشمگیر در صفحات جستجو مشاهده کنید.

هرکدام چقدر هزینه دارند؟

 

بسیاری از مردم به دلیل «ترافیک وب سایت رایگان» به سمت سئو جذب می شوند. و بله، وقتی شخصی روی سایت شما در نتایج جستجوی ارگانیک کلیک می کند، پولی پرداخت نمی کنید.

اما اشتباه نکنید! سئو رایگان نیست. حتی نزدیک رایگان هم نیست. صفحه ی شماره 1 مکانی عالی برای بودن است. این سایت ها تقریبا هر روز از آن کلمه کلیدی ترافیک دریافت می کنند. و نیازی به انجام هیچ کاری یا پرداخت هزینه برای ورود آن ترافیک ندارند.

اما آنها برای به دست آوردن رتبه اول، هزینه، زمان و تلاش زیادی صرف کردند.

پیشنهاد ما به شما: هزینه سئو

SEO یا PPC؛ روی کدام تمرکز کنیم؟

 

آیا باید 100% تلاش های دیجیتال مارکتینگ خود را روی سئو متمرکز کنید؟ یا باید SEO و PPC را ترکیب کنید و یک کمپین بازاریابی جستجوی کامل راه اندازی کنید

1)          چه زمانی باید روی سئو تمرکز کرد

 

شما بودجه بسیار محدودی دارید: اگر یک استارتاپ یا کسب و کار کوچک با بودجه بازاریابی ناچیز هستید، احتمالاً بخواهید روی سئو تمرکز کنید. ممکن است ماه ها یا سال ها بازگشت سرمایه را در بودجه سئوی خود مشاهده نکنید. اما باز هم منطقی تر از صرف بودجه بازاریابی خود در تبلیغات PPC است که ممکن است فقط برای یک هفته اجرا شود.

2)          شما می توانید برای کلمات کلیدی اطلاعاتی رتبه بندی کنید:

 

کلمات کلیدی اطلاعاتی عباراتی مانند “X چیست” یا “چطور  X” هستند. اگرچه این نوع جستجوها به خوبی تبدیل نمی شوند، اما حجم جستجوی زیادی دارند. بنابراین اگر احساس می‌کنید می ‌توانید محتوای شگفت ‌انگیز را در مورد موضوعاتی که مشتریان در گوگل جستجو می‌کنند بنویسید، سئو بهترین گزینه برای شماست.

3)          شما می توانید صبر کنید:

 

سئو و بازاریابی محتوا برای شروع به کار نیاز به زمان دارد. بنابراین اگر می توانید بازی طولانی را انجام دهید و 6 تا 12 ماه منتظر بمانید تا ترافیک قانونی از جستجوی گوگل شروع شود، به سمت سئو بروید.

چه زمانی باید به طور همزمان به سئو و PPC بپردازید؟

 

اجازه دهید با یک مثال واقعی به این سوال را با متنی از صاحب سایت بک لینک و پاسخ دهم:

” وقتی اولین وب سایتم را راه اندازی کردم، خودم تمام تکنیک های SEM را اجرا می کردم. من در حال نوشتن محتوا و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو (SEO) بودم. و مدیریت حساب Google Ads من (PPC). بنابراین علاوه بر اینکه “بنیانگذار” بودم، “مدیر SEM” نیز بودم.

و چون سعی می کردم خودم SEM سایتم را انجام دهم، SEO و PPC دچار مشکل شدند. مدیریت یک نفر خیلی زیاد بود. اما اگر احساس می کنید کارکنانی برای مدیریت PPC و SEO دارید، آن را دنبال کنید. در غیر این صورت، من یکی یا دیگری را انتخاب می کنم.

 

SEO و SEM استراتژی های بازاریابی با کیفیتی هستند که برای بسیاری از مشاغل، از جمله نمایندگان املاک و مستغلات، مزایایی را ارائه می دهند. تصمیم گیری در مورد استفاده از کدام یک (یا حتی هر دو به طور همزمان) به عهده نماینده است. اگر به دنبال افزایش ارزش وب سایت خود در طول زمان و اجتناب از پرداخت هزینه برای قرار دادن تبلیغات هستید، سئو راه حلی است. اگر می‌خواهید فوراً در صدر SERP ها قرار بگیرید و ترافیک آن را بهبود ببخشید، SEM راهی برای رفتن است.

 پیشنهاد ما به شما: سئو داخلی

 





:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: