مفهوم تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

 

تحلیل بنیادی (Fundamental Analysis)

 

تحلیل‌ بنیادی رویکردی است برای پیش‌بینی وضعیت آینده‌ی بازارهای مالی بر اساس اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه اقتصادی و سیاسی و صنایع جهان. متاسفانه بسیاری از دوره‌هایی که الان در ایران هستن و بورس رو یاد میدن، از روی تحلیل بنیادی به سادگی عبور میکنن و فقط یه سرفصل ساده برای این بخش میگذارن و خیلی هاشونم که اصلا تحلیل بنیادی ندارن.

بنیاد هر صنعت یا تحلیل بنیادی هر سهم، به طور مستقیم به شما میگه که یک شرکت چه رویکردی برای آینده خودش داره؟ الان چه وضعیتی داره؟ چقدر سود ده و یا زیان ده هستش؟ برنامه‌های گذشته‌اش تا به چه حد جواب داده؟ و در یک کلام، شرکت از کجا قراره به کجا برسه؟

پیشنهاد ما به شما: راه اندازی کسب و کار خانگی

 

تحلیل تکنیکال (Technical Analysis)

 

در این تحلیل معمولا بر اساس گذشته بازار سعی می شود وضعیت آینده بازار تحلیل و پیش‌بینی شود. ویژگی یک دوره‌ی آموزش بورس خوب، اینه که تحلیل تکنیکال رو به شما یاد بده. ولی روش آموزش تحلیل تکنیکال، خیلی مهم تر از یاد گرفتن اونه.

اصولا تحلیل تکنیکال، یه سری از قواعد ریاضی رو شامل میشه که در حد ابتدایی همه باید باهاش آشنا باشن. به گونه‌ای که هر کسی که حتی ذره‌ای از علم ریاضی و هندسه و آمار چیزی بلد نیست هم بتونه این قواعد رو یاد بگیره.

صندوق های سرمایه گذاری

 

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در واقع روشی است که افراد می‌توانند به صورت غیرمستقیم در بازار بورس فعالیت کنند. در این روش یک موسسه مالی قانونی به عنوان واسط برای شما به سرمایه‌گذاری مطمئن‌تر می‌پردازد. این روش برای افرادی با ریسک‌پذیری پایین و یا افرادی که وقت کافی برای حضور در بورس ندارند بسیار مناسب است.

یادگیری تحلیل بازار بورس

 

هیچ چیز مانند تحلیل در بازار بورس نمی‌تواند به عنوان راهنما و چراغ راه شما عمل کند. برای اینکه بتوانید در این بازار مالی با وجود نوسانات و تلاطم‌ها دچار ضرر و زیان نشوید باید نقشه راه را به خوبی بدانید.شناخت بازار مالی و آموزش بورس و تحلیل‌ها می‌تواند سرمایه شما را حفظ کند و آن را به سوددهی برساند. به طور کلی دو نوع تحلیل در بازار بورسی داریم.

تحلیل های تکنیکال و تحلیل فاندامنتال.

یک تحلیلگر تکنیکال معتقد است که قیمت تنها چیزی است که او باید بداند. دانستن عوامل تغییرات قیمت مهم نیست در حالی که تحلیلگر فاندامنتال به دلایل تغییرات قیمت به شدت توجه دارد.

در واقع عوامل فاندامنتال برای تحلیلگر تکنیکال در درجه دوم اهمیت قرار دارد. تحلیلگر تکنیکال نیازی ندارد عوامل مختلف را بررسی کند و می تواند هر نوع بازاری را مورد مطالعه قرار دهد.

در تحلیل تکنیکال شما خواهید آموخت که روند نمودار بازار هیچگاه به صورت خط صاف نیست و همیشه یک روند زیگزاگ و با موج‌های پی در پی همراه خواهد بود. اما به طور کلی روند بازار سه نوع دارد:

  • موج‌دار صعودی که کف موج بعدی بالاتر از قبلی است.
  • موج‌دار خنثی: کف موج قبلی و بعدی در یک سطح است.
  • موج‌دار نزولی: کف موج قبلی بالاتر از بعدی است.

 پیشنهاد ما به شما: راه اندازی کسب و کار آنلاین

 





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: