فرمت های تصویر رایجی که گوگل آن را نمی پذیرد
نوشته شده توسط : نت ویر

تصاویر خام

 

فرمت تصویر خام حاوی داده های پردازش نشده ای است که توسط دوربین دیجیتال یا حسگر اسکنر گرفته شده است. به طور معمول، تصاویر -برای رنگ، تعادل رنگ سفید، نوردهی و غیره – پردازش می شوند و سپس به فرمت دیگری (مانند JPEG یا TIFF) تبدیل و فشرده می شوند. تصاویر خام داده ‌های پردازش ‌نشده و پردازش‌ شده را در دو فایل جداگانه ذخیره می‌ کنند، بنابراین تصویری با بالاترین کیفیت ممکن برای شما باقی می‌ ماند که می ‌توانید با یک برنامه ویرایش عکس مانند فتوشاپ آن را به‌طور غیر مخرب ویرایش کنید. ده ها و صد ها فرمت خام وجود دارد، اما برخی از فرمت های معمولی عبارتند از:

CRW (Canon)

NEF (Nikon)

DNG (Adobe)

پیشنهاد ما به شما: خدمات سئو

 

شما باید از تصاویر خام زمانی استفاده کنید که…

 

شما در حال عکاسی و ویرایش عکس هستید. مطمئن شوید که دوربین شما روی RAW تنظیم شده است تا بتوانید همه کاره ترین عکس را بگیرید. سپس، از یک برنامه ویرایش عکس سازگار برای تنظیم تصویر خود استفاده کنید.

نباید از تصاویر خام استفاده کنید زمانی که…

شما با گرافیک وب کار می کنید. RAW برای ویرایش عکس ساخته شده است. هنگامی که آماده ارائه عکس های خود برای وب هستید، آنها را به JPEG تبدیل کنید.

شما آماده چاپ عکس های خود هستید. بسیاری از چاپگرها فرمت های خام را نمی پذیرند، بنابراین ابتدا به JPEG یا TIFF تبدیل کنید.

پیشنهاد ما به شما: هزینه سئو

 

PSD

 

PSD یک فرمت تصویر لایه لایه اختصاصی است که مخفف Photoshop Document است. این ها فایل ‌های طرح اصلی هستند که در فتوشاپ ایجاد شده ‌اند و با چندین لایه و تنظیمات تصویر کاملا قابل ویرایش هستند. PSD ها در درجه اول برای ایجاد و ویرایش تصاویر شطرنجی استفاده می شوند، اما این فرمت منحصر به فرد می تواند حاوی لایه های بُرداری نیز باشد، که آن را برای تعدادی از پروژه های مختلف بسیار انعطاف پذیر می کند. یک PSD را می توان به هر تعداد فرمت فایل تصویری، از جمله تمام فرمت های شطرنجی ذکر شده در بالا، صادر کرد.

زمانی که باید از PSD استفاده کنید…

  • زمان روتوش عکس ها فرا رسیده است. آیا نیاز به تصحیح رنگی عکس دارید؟ یا یک لایه متن اضافه کنید؟ PSD = عکس.
  • شما باید آثار هنری را برای دیجیتال یا چاپ ویرایش کنید. این می تواند یک عکس، نقاشی، طراحی یا هر چیز دیگری باشد. فتوشاپ ابزار مناسبی برای اطمینان از قرار گرفتن هر خط، سایه و بافت در جای خود است.
  • شما تصاویر دیجیتالی را برای وب می‌خواهید مانند تصاویر رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات بنر، سرصفحه‌های ایمیل، ویدئوها و غیره. ایجاد این تصاویر در فتوشاپ اطمینان حاصل می‌کند که اندازه مناسب و بهینه‌سازی شده برای وب هستند.
  • شما باید یک وب سایت یا ماکت برنامه ایجاد کنید. لایه ها جابجایی عناصر رابط کاربری را آسان می کنند.
  • شما می خواهید با انیمیشن و ویدیو کار کنید. فتوشاپ برش کلیپ های ویدیویی ساده و اضافه کردن گرافیک، فیلتر، متن، انیمیشن و موارد دیگر را آسان می کند.

وقتی که نباید از PSD استفاده نکنید…

  • شما باید یک عکس را به صورت آنلاین ارسال کنید یا یک پیش نمایش برای مشتری ارسال کنید. وب سازگار با فرمت JPEG است. ابتدا تبدیل کنید تا مطمئن شوید که مخاطب شما می تواند تصویر شما را ببیند (و بنابراین دانلود آن چند دقیقه طول نمی کشد)
  • شما آماده چاپ عکس های خود هستید. بسیاری از چاپگرها فرمت PSD را نمی پذیرند، بنابراین ابتدا به JPEG یا TIFF تبدیل کنید.

ممکن است به این مقالات نیز علاقمند باشید:

کلمات کلیدی آدمخوار و تاثیر شگفت انگیز حذف آن ها از وب سایتتان

11 ویژگی منحصر به فرد cloudflare 

 





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: