آیا جاذبه شخصی داشتن، ذاتی است؟
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا جاذبه شخصی داشتن، ذاتی است؟

 

اگر بخواهیم در یک کلمه جواب بدهیم باید بگوییم :خیر. در واقع یک فرد می‌تواند به‌طور ذاتی مجموعه‌ای از رفتار کاریزماتیک را برای جذب و اثرگذاری داشته باشد.اما این به معنی این نیست که این ویژگی ها کاملاً ذاتی است. شما می‌توانید با انجام کارهایی به یک فرد  جذاب تبدیل شوید.

شاید تا به الآن نمی توانسیتم که به سوال جاذبه شخصی  چیست؟ جواب بدهیم. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید.کار کردن روی زبان بدن یا Body Language است. افراد به‌دقت روی زبان بدنشان توجه دارند.و می‌دانند کجا چه رفتاری را نشان دهند که اثر خود را بگذارند. شما هم می‌توانید با رعایت این نکات تبدیل به یک فرد با شوید.و همه را تحت تأثیر خود قرار دهید.

همچنین بخوانید دربارهتوسعه فردی

 

کاریزما چیست ؟

 

چراکه نه !
شما می‌توانید یک انسان با جاذبه شخصی بالا باشید. فرقی نمی‌کند اگر یک بانوی خانه‌دار هستید.و یا وزیر یا رئیس‌ جمهور یک کشور یا دانشجو یا کارمند ! شما برای اثرگذار بودن نیاز دارید. برای این‌ که به یک انسان جدیدی تبدیل شوید نیاز به شناخت خصوصیات و رفتار کاریزماتیک این افراد دارید.

در ادامه 4 راهکار ارائه کرده‌ایم.تا با استفاده از این راهکارها بتوانید روز به‌ روز ویژگی های مثبت خود را تقویت کنید.و تبدیل به انسان اثرگذاری شوید که دنیا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد:

 

شنونده باشید تا گوینده:

 

برخلاف تصور افراد یک شخصیت مستحکم زیاد صحبت نمی‌کند.اما وقتی صحبت می‌کند سخنان ارزشمندی می‌زند که همه را میخکوب می‌کند. افراد پرحرف، نه جذاب هستند.و نه اثرگذار، بلکه افراد باشخصیت، کم صحبت می‌کنند و سنجیده.

ویژگی‌های یک شنونده‌ی واقعی را در مقاله‌ای به‌طور کامل توضیح خواهم داد.اما تا اینجا بدانید که باید ارتباط چشمی برقرار کنید. تمرکزتان روی فرد مورد نظر باشد. لبخند بزنید.و به‌ طور کلی به صحبت‌هایی که طرف مقابل می‌زند به‌طور کامل توجه کنید.

پیشنهاد ما به شمافواید یادداشت برداری

 

طرف مقابل شما مهم‌ترین انسان روی زمین است:

 

با این نگاه با دیگران ارتباط برقرار کنید.و به آن‌ها توجه کنید که آن‌ها مهم‌ترین انسان روی زمین هستند. شاید بگویید سخت است.اما به‌ مرور و با تمرین به این مهارت دست پیدا خواهید کرد. بیشتر بگذارید دیگران صحبت کنند تا اینکه به توصیف خود بپردازید.

این را به خاطر بسپارید افراد  کاریزماتیک آگاهی بالایی دارند.که این آگاهی را از همین ارتباط‌ موثر و صحبت با انسان‌های مختلف کسب کرده است. زیاد به صحبت کردن از خودتان پافشاری نکنید.و در مقابل طوری رفتار کنید که صحبت‌های طرف مقابل برایتان جذاب و شنیدنی هستند.

 

کمک کردن و یاری‌ رساندن مهم‌ترین خصلت افراد کاریزماتیک است:

 

دیگران برایتان مهم اند.و اگر همین یک اصل را به‌ خوبی رعایت کنید.خواهید دید افراد زیادی را جذب خود کرده‌اید که واقعاً دوستتان دارند.و به صحبت‌های شما گوش می‌دهند. هدف از ارتباطتان کمک و یاری‌رساندن باشد،به‌ دور از فخرفروشی و تظاهر.

یک رفتار صادقانه کاملاً به دل می‌نشیند و نیازی به‌ زحمت زیاد نیست.بنابراین ،مطمئن باشید که اگر در کلام خودتان فخر فروشی و یا تظاهر دیده شود ،دیگر به چشم یک فرد تاثیر گذار به شما نگاه نخواهند کرد.توجه داشته باشید که یک مبحث عاطفی است و شما دقیقا با فخرفروشی خودتان را از چشم افراد می اندازید.

 

تشویق و تکریم را فراموش نکنید:

 

نکات مثبت افراد را شناسایی کنید و به آن‌ها بگویید صادقانه و به‌ دور از اغراق، این کار شما را در ذهن افراد ثبت می‌کند.

توجه داشته باشید که زمانی که تصمیم به  تعریف از ویژگی افراد می کنید ،در این کار اغراق نکنید. زیرا همین امر ،اگر به صورت اغراق آمیز و یا غلو شده باشد دیگر جنبه طبیعی خودش را نخواهد داشت پس در نتیجه آن اثرگذاری لازم را هم نخواهد داشت.

 

شخصیتی با چهره کاریزماتیک چه سودی برای ما دارد؟

 

چهره کاریزماتیک داشتن چیست و یعنی چه ؟ وقتی شما وارد مهمانی می شوید.آیا توجهات به سمت شما جلب می شود.و افراد دوست دارند با شما ارتباط برقرار کنند. این از ویژگی های شخصیت جذاب می باشد.این شخصیت موجب می شود.که افراد به شما اعتماد کنند، موجب پیشرفت و مقبولیت شما در بین افراد می شود.و به شما در رسیدن به اهدافتون کمک می کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: