فاکتورهای SEO داخلی که باید هر متخصص و مشاور سئو بداند
نوشته شده توسط : نت ویر

 

 URLها به On-page کمک می‌کنند

 

گوگل خیلی واضح بیان کرده است که URLها کمک می‌کنند تا درک بهتری از محتوای یک صفحه داشته باشد. بنابراین باید بلد باشیم که چطور URLهای صفحه را بهینه‌سازی کنیم.
• یک کلمه کلیدی داشته باشید: وجود کلمه کلیدی اصلی در URL به گوگل و کاربران کمک می‌کند تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند.
• فوکوس در سمت چپ: کلمه کلیدی را تا حد امکان در ابتدای URL، یعنی در سمت چپ آن قرار دهید.
• از کلمات درست و واقعی استفاده کنید: تلاش کنید تا کلمات ناواضح و بی‌مفهوم در آدرس اینترنتی صفحه وجود نداشته باشد تا گوگل و کاربر بتوانند فورا از محتوای این آدرس استفاده کنند. کلمات نقش اساسی در On-page SEO دارند.
• آدرس کوتاه و واضح باشد: حالت ایده‌آل این است که URL صفحه کوتاه و برای موتورهای جستجو و کاربران قابل درک باشد. هر چه کوتاه‌تر و قابل درک‌تر باشد، نمایش آن در فهرست سرچ‌ها و صفحه‌ی وب آسان‌تر می‌شود.

” دقت کنید که مخاطب هر چه بیشتر جزئیات فعالیت شما را درک کند، بیشتر به کلیک کردن روی نتیجه و حتی لینک‌های دیگر علاقه‌مند می‌شود.”

• از خط فاصله بین کلمات استفاده کنید: خط فاصله URLها را خواناتر می‌کند. به عنوان مثال اگر صفحه‌ای درباره‌ی خدمات SEO است، از URL ” www.yourcompany.com/SEO-services” استفاده کنید.
• اجتناب از شناسه Ids: تا جایی که ممکن است از درج Ids درURL های سایت اجتناب کنید. چون Idsها مجموعه‌ای از URLها را برای همان صفحه ایجاد می‌کنند و شرایط پیچیده می‌شود. خود گوگل پیشنهاد می‌کند که از First-party cookieها استفاده کنید.

 

برچسب‌های عنوان و توضیحات متا

 

متا تگ‌ها از مهم‌ترین فاکتورهای سئو داخلی هستند. هر صفحه‌ای یک برچسب عنوان دارد و این برچسب در نتایج سرچ در قالب یک عنوان نشان داده می‌شود. توضیحات متا خلاصه‌ای کوتاه از صفحه‌ای است که در زیر عنوان ظاهر می‌شود. هر دوی آن‌ها به کاربران، موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا هدف از محتوای آن صفحه را بهتر و دقیق‌تر درک کنند. برچسب یا تگ عنوان یک فاکتور مستقیم برای رتبه‌بندی سئو در صفحه است ولی توضیحات متا اینطور نیستند.
هم عنوان و هم توضیحات متا نقش مهمی در اینکه مخاطب جذب محتوای شما می‌شود و روی آن کلیک می‌کند یا نه دارند. زمانی که عنوان و متا بهینه می‌شوند، نرخ کلیک (CTR) افزایش پیدا می‌کند. این فرآیند منجر به دریافت ترافیک بیشتر می‌شود.

” توجه داشته باشید که گوگل روش مدیریت برچسب‌های عنوان را در آگوست 2021 آپدیت کرد. پس از این آپدیت، Google عناوین صفحه را بر اساس سایر عناصر موجود در صفحه، مثل سرفصل‌ها بازنویسی می‌کند.”

شاید این تغییرات تاثیر زیادی روی رتبه‌بندی نداشته باشد، اما قطعا اگر به اندازه کافی جذاب و تاثیرگذار نباشد، تاثیر منفی بر روی CTR می‌گذارد. طبق تحقیقات کارشناسان سئو، با این الگوریتم جدید گوگل، CTR تا 37 درصد کاهش یافته است.

هدرها و تاثیر آن‌ها بر SEO

 

استفاده از هدرهای متعددی مانند H1،H2،H3 و … در صفحات وب‌سایت شما از چند جهت سئو را تقویت می‌کند. اول اینکه کربران ساده‌تر مطالب را می‌خوانند چون از خواندن یک صفحه‌ی یکدست خسته می‌شوند. هدرها کمک می‌کنند تا بتوانیم با سرعت کلیات محتواها را بررسی کنیم. پس از این جهت مطمئن هستیم که گوگل هم به هدر علاقه دارد. دوم اینکه همین زیرعنوان‌ها باعث می‌شند گوگل محتوای یک صفحه را خیلی ساده درک کند.

حتما از کلمه کلیدی اصلی محتوا در یک یا دو هدر H1 استفاده کنید.”

کپی رایتینگ در سئو

 

کپی رایتینگ باعث می‌شود On-page SEO صفحه شما تقویت شود. وقتی محتوای با کیفیتی تولید می‌کنید، کاربران بیشتری درگیر صفحه شما می‌شوند. اگر تااثیر کپی رایتینگ را روی SEO و بازاریابی محتوا بدانید، قطعا در این بخش بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنید. کپی‌ رایتینگ یک مهارت است که وبلاگ نویسان ماهر به آن تسلط دارند. مطمئن باشید در مورد این مهارت مهم بعدا به طور تخصصی توضیح می‌دهیم.

لینک‌سازی داخلی

 

لینک‌سازی داخلی به گوگل کمک می‌کند رابطه بین صفحات مختلف سایت را تشخیص دهد. اگر این کار در چارچوب درست انجام شود، عمق و ارزش موضوع مورد بحث شما را تقویت می‌کند.
لینک‌های داخلی برای کاربرها هم جالب و مفید هستند. کمک می‌کنند تا مخاطب موضوعات مرتبط بیشتری از صفحه شما را بخوانند. اگر برای این کار یک استراتژی قوی داشته باشید، مسلما می‌توانید نرخ پرش را کاهش بدهید و معیارهای Google Analytics را بهبود ببخشید.

” در لینک‌سازی داخلی، حتما پیوند را بین صفحات معتبری مانند صفحه اصلی وب‌سایت خود ایجاد کنید تا رشد ترافیک بیشتری کسب کنید.”

تمام اطلاعاتی که تا اینجا گفته شده است، برای آشنایی شما با فرآیند سئو داخلی و رشد ترافیک وب‌سایت از این طریق بود. همیشه در نظر بگیرید که قرار گرفتن در صفحه اول سرچ گوگل، صبر، دقت، مهارت و استراتژی می‌طلبد. برای این که مطمئن باشید فعالیت‌های شما در جهت رشد وب‌سایت است، سعی کنید از کارشناسان و متخصصان سئو کمک بگیرید. زمان ارزشمند است و نباید تجربه‌ی دیگران را تجربه کرد

 





:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: