برای سرمایه گذاری دلار بخریم یا طلا
نوشته شده توسط : نت ویر

دلار بخریم یا طلا ؟!!

 

اگر بخواهیم به خودمان بگوییم که در کجا سرمایه گذاری کنم ، باید به این نکته توجه داشته باشید که ،متاسفانه در طی سه چهار سال اخیر ، کسانی که به اصطلاح دلالان بازار هستند ، پیشنهادی برای بهترین سرمایه گذاری ارائه کرده اند که همه ی آن ها به جز ضرر های میلیونی و میلیاردی برای مردم ، هیچ منفعتی نداشته است .

همه ی ما به یاد داریم که دو سال پیش ، مردم چه صف های طولانی ای رو برای خرید دلار تشکیل می دادند و همه نیز به یاد داریم که در یک شب ، دلار از قیمت 19 هزار تومان ، سقوطی رو تجربه کرد که مردم در خیابان ها منت می کردند که دلارهاشون رو زیر قیمت به دلالان بفروشند و کسانی بودند که دلار 14 هزار تومانی رو به قیمت 8 هزار تومان می فروختند و دوباره بعد از چند ماه دوباره دلالان بازار ، از همان دلار هایی که از مردم خریداری کرده بودند ، بازار گرمی کردند و قیمت رو دوباره بالا بردند .

 

پیشنهاد ما به شماراه اندازی کسب و کار پر درآمد

 

یا بازی طلا که باعث شد بسیاری از مردم حتی خونه هاشون رو بفروشند و به سمت خرید طلا بروند و نوسان های پی در پی باعث شد که سرمایه شون یا درجا بزنه و یا ضررهای سنگینی رو تجربه کنه . بعضی ها پول کمی داشتن و بهترین سرمایه گذاری با 20 میلیون رو خرید دلار می دونستن و بعضیا بهترین سرمایه گذاری با 50 میلیون رو خرید طلا می دونستن و در کل هر کسی یه نظری داشت. 

 اما این وسط یک سوال باقی می ماند ؟ پس ما چطور سرمایه گذاری کنیم ؟ پس چطور بهترین سرمایه گذاری در این اوضاع آشفته انتخاب کنیم و ارزش پول خودمان رو حفظ کنیم؟

پاسخ اینجاست که بهترین راه سرمایه گذاری در ایران ، سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم بر روی تولید کشور است.

 

چرا سرمایه گذاری در بورس ؟!

 

بگذارید از یک جای دیگر جواب به این سوال رو شروع کنم . پیش از اینکه به این سوال جواب بدهیم که چرا بورس بهترین سرمایه گذاری با 100 میلیون در سال 1400 در این اوضاع در ایران است . باید شما رو قانع کنم که چرا دلار ، طلا ، مسکن و خودرو ، بهترین سرمایه گذاری در ایران نیستند .

 

پیشنهاد ما به شماراه اندازی کسب و کار دلاری

 

دلار نخرید !!!

 

ببینید دوستان ، دلار یک ارز در بازار های جهانی است و کشورهای مختلف با این ارز جهانی معاملات خودشون رو انجام میدهند . البته استثنائاتی هم وجود دارد .بعنوان مثال ، کشورهای حوزه ی اتحادیه ی اروپا ، با یورو با یکدیگر معامله می کنند . یا بسیاری از کشورها مثل چین ، بر اساس یوان با یکدیگر معامله می کنند . اما در یک نگاه کلی ، یک ارز که حالا رایج ترین آن هم دلار است ، بهای معامله در بازارهای جهانی است . یعنی شما دلار ، یورو ، پوند و هر ارز دیگر رو پرداخت می کنید و چیزی رو خریداری می کنید  البته شما باید آموزش بازار جهانی را یادبگیرید.

پس ماهیت اقتصادی یک ارز ، این است که در ازای پرداخت آن ، شما به یک کالا دست پیدا می کنید و یا یک قراداد تجاری رو امضا می کنید و یا دستمزد دریافت می کنید .

  • اما حالا به نظرتون وضعیت چطور است؟
  • آیا هنوز دلار ، ماهیت اقتصادی خودش رو حفظ کرده است؟
  • آیا هنوز بهای یک معامله است؟

یقینا خیر . در حال حاضر ، ارز تبدیل به یک نماد سرمایه گذاری و یک کالا شده است که مردم در قبال پرداخت پول کشورشون ، آن رو خریداری می کنند و امید دارند که قیمت دلار رشد کنه و آن ها سود کنند

 .

ماهیت دلار

 

پس دلار ماهیت خودش رو که یک بهای معامله است ، رو از دست داده و تبدیل به یک کالا شده است . خب ، حالا یک سوال می پرسیم.

  • در ایران شما با چه چیزی معامله انجام میدهید؟
  • دلار؟ یا ریال؟ طبیعتا ریال .
  • اگر قیمت دلار افزایش پیدا کنه ، ارزش چه چیزی کم شده است ؟

 





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: