چرا گوگل تصمیم گرفت از الگوریتم mobile first index استفاده کند؟
نوشته شده توسط : نت ویر

چرا گوگل تصمیم گرفت از الگوریتم mobile first

index استفاده کند؟

 

پاسخ این سؤال واضح است: زیرا جستجوهای بیشتر و بیشتری توسط دستگاه‌های تلفن هوشمند انجام می‌شود.

با این حال، بسیاری از سایت‌ها به دلایل فضا یا زمان بارگذاری، محتوای مشابه نسخه دسکتاپ را در نسخه موبایل ارائه نمی‌دهند. این بدان معناست که برخی از سایت‌ها با وجود نداشتن اطلاعات مورد نیاز، خود را در جستجوی موبایل قرار می‌دهند.

با انتقال ایندکس از دسکتاپ به موبایل، گوگل هشدار می‌دهد که سایت تنها در صورتی خود را در جستجوی موبایل قرار دهد که اطلاعات درخواستی واقعا در دسترس باشد.

پیشنهاد ما به شما: سئو چیست؟

 

چگونه می‌توانیم سایت خود را با الگوریتم mobile first

index تطبیق دهیم؟

 

در این قسمت به شما آموزش می‌دهیم که چگونه نسخه موبایلی سایت خود را بسازید و از الگوریتم mobile first index پیروی کنید تا در رتبه‌بندی موتور جستجوی گوگل، سایت شما لحاظ شود.

ریسپانسیو بودن وب‌سایت

 

به کمک طراحی ریسپانسیو، URL و کدهای  html برای دسکتاپ و موبایل یکسان خواهد بود و محتوای صفحه به طور خودکار از طریق CSS با اندازه صفحه نمایش دسکتاپ و موبایل تطبیق داده می‌شود. در حال حاضر این تنظیمات ترجیحی توسط گوگل است؛ به همین جهت سندی را به طور خاص برای توضیح اصول ریسپانسیو بودن وب‌سایت ایجاد کرده است.

 

URLهای مختلف برای دسکتاپ و موبایل

 

استفاده از URL های مختلف برای محتویات صفحه دسکتاپ و موبایل به خودی خود برای گوگل مشکلی ایجاد نمی‌کند تا زمانی که بتواند آن‌ها را تشخیص دهد. گوگل همچنین اطلاعات مفیدی در مورد URLهای مختلف برای این موضوع در پلتفرم Google Developers خود ارائه می‌دهد.

مقاله مرتبط: سئو تکنیکال چیست؟

 

Dynamic Serving

 

Dynamic Serving امکانی دیگر برای ارائه محتواهای مختلف در یک URL واحد بدون در نظر گرفتن نوع دستگاه است. این یک کار فنی زمان‌بر است، اما در مورد سیستم‌های داخلی پیچیده می‌تواند بهترین انتخاب باشد. در مورد Dynamic Serving نیز، گوگل مطالب آموزنده‌ای را ارئه کرده است.

 

 

چگونه بفهمیم که سایتمان از الگوریتم mobile

first index استفاده می‌کند؟

 

برای این کار باید از گوگل سرچ کنسول استفاده کنید. گوگل یک اعلان در بخش مربوطه برای شما در این خصوص ارسال می‌کند.

 

جمع‌بندی

 

به پایان مقاله الگوریتم mobile first index رسیدیم و اکنون اهمیت آن را می‌دانیم. چند سال پیش، ترافیک تلفن همراه از ترافیک دسکتاپ در سراسر جهان پیشی گرفت و گوگل به ما اطلاع داد که تغییراتی را در نحوه فهرست‌بندی صفحات ایجاد خواهد کرد.  گوگل از 26 مارس 2018 شروع به انتشار فهرست جدید تلفن همراه کرد.

اگر سایت شما هنوز آماده نشده است، هنوز زمان برای کار روی آن وجود دارد. روی mobile friendly و ریسپانسیو بودن وب‌سایت خود تمرکز کنید، سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید و در هر کاری که در سایت خود انجام می‌دهید، موبایل را در اولویت قرار دهید.

پیشنهاد ما به شما: سئو داخلی





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: