راه اندازی کسب و کار موفق چگونه است
نوشته شده توسط : نت ویر

چه طور در کاری که راه اندازی می‌کنیم موفق باشیم؟

 

بازارتان را بشناسید

 

شناسایی بازار از مهم ترین وظایفی است که برای راه اندازی کسب و کار باید انجام دهید. تحلیل کردن رقبا و نیاز مشتریان قسمت هایی هستند که باید به طور کامل شناسایی کنید.

کسب و کاری ارزش آفرین خلق کنید

 

کسب و کار شما باید به نحوی باشد که یکی از مشکلات مصرف کنندگان که تا به حال کسی نتوانسته است به خوبی از پس آن بر بیاید،‌ حل کند از این طریق بتواند برای مشتریان ارزش آفرینی کند.

البته مبحث ارزش آفرینی و خدمات مشتری بسیار فراتر از این مباحث است. الزاماً شما نباید مشکلی غیر قابل حل را برای مشتریانتان حل کنید، خدمات پس از فروش به مشتریان، خلق تجربیاتی جدید برای آن‌ها و… همگی جز مباحث ارزش آفرینی به حساب می‌آید.

مقاله مرتبط :کسب درآمد از خانه 

فرصت طلب باشید

 

در گام بعدی شما باید کسب و کاری بسازید که به دنبال فرصت‌های جدید باشد. در این صورت است که روز به روز درآمدزایی شما افزایش پیدا می‌کند.

 عبور از شرایط ابهام

 

عموماً کسب و کارهای استارتاپی به صورت مداوم با شرایط سرشار از ابهام رو به رو می‌شوند و باید تصمیم‌های مهمی بگیرند. این احتمال وجود دارد که شما نیز با چنین شرایطی رو به رو شوید. اما درست در زمانی که بتوانید تصمیمات درستی بگیرید و از این شرایط عبور کنید، می‌توانید درآمدزایی بیشتر و شرایط کاری بهتری را تجربه کنید.

 

خلاق بودن رمز پیشرو بودن

 

در واقع خلاق بودن یکی از معیارهایی است که باعث می‌شود یک کسب و کار نسبت به سایر کسب و کارها، پیشی بگیرد. برای آنکه بتوانید خلاقیتتان را در هر کاری افزایش دهید، باید تلاش کنید که علمتان را در آن زمینه افزایش دهید و به روز کنید. زمانی که شما دانشتان را در یک حوزه بالا می‌برید، می‌توانید میان مسائل مختلف ارتباط برقرار کنید و از دل این ارتباط به راهکارها و ایده‌های جدید برسید.

برنامه ریزی و طراحی استراتژی

 

تقریباً هر کسب و کاری برای پیشرفت و درآمدزایی بیشتر نیاز به استراتژی و برنامه دارد. شما باید در ابتدا چشم انداز و هدف نهایی کسب و کارتان را مشخص کنید و با توجه به آن‌ها اقداماتی را تعریف کنید. سپس مشخص کنید که برای انجام شدن این اقدامات چه پیش نیازهایی وجود دارد. در نهایت برای محقق کردن هرکدام از آن پیش نیازها برنامه ریزی کنید.

 مقاله مرتبط: کسب و کار آنلاین

تعریف KPI

 

شما باید برای قسمت‌هایی مختلف کسب و کاری که راه اندازی کرده‌اید KPI مشخص کنید. KPI یعنی تعریف شاخص کلیدی عملکرد است. در واقع منظور از KPI این است که شما برای بررسی عملکرد قسمت‌های مختلف کسب و کار یکسری معیار در نظر می‌گیرید. اگر این عملکردتان کم‌تر از معیارهای مشخص شده بود، باید نگاهی به عملکردتان بیاندازید و راهکارهایی را برای افزایش عملکردتان مشخص کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: