چه طور در کاری که راه اندازی می‌کنیم موفق باشیم؟
نوشته شده توسط : نت ویر

کارآفرینی

 

راه اندازی کسب و کار یکی از راه‌های جذاب درآمدزایی است. اصولاً راه اندازی کسب و کار چالش‌های مختلفی دارد و همین چالش‌هاست که این اتفاق را به اتفاقی جذاب تبدیل کرده است. برای راه اندازی کسب و کار می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

کارهای خدماتی

 

کارهای خدماتی بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را آموزش ببینید و پس از مدتی آن کار را شروع کنید و به درآمدزایی برسید. تفاوتی که کسب و کارهای خدماتی با سایر شغل‌ها دارد این است که کار شما تازه پس از پرزنت کردن و فروش، کار شما شروع می‌شود. در ادامه برخی از شغل‌های خدماتی که می‌توانید آن‌ها را شروع کنید معرفی می‌کنیم.

پیشنهاد ما به شما: کسب درآمد از خانه

فروش محصول

 

دسته دوم کارها که می‌توانید به وسیله آن‌ها درآمدزایی کنید، فروش محصول است. در این قسمت شما باید در ابتدا بستری که قرار است از طریق آن‌ها محصولاتتان را به فروش برسانید انتخاب کنید. اگر سرمایه اولیه مناسبی در اختیار دارید، می‌توانید یک مغازه اجاره کنید و آن را پر از جنس کنید. در غیر این صورت باید به صورت آنلاین کسب و کارتان را راه اندازی کنید. شما می‌توانید از طریق راه اندازی یک پیج اینستاگرام و سایت و تولید محتوای جذاب و کاربردی و تبلیغات، مشتریان زیادی را پیدا کنید و از طریق فروش محصول به آن‌ها درآمدزایی کنید. شما باید تلاش کنید که با راهکارهای خلاقانه هزینه جذب مشتری را کاهش دهید.

در گام بعدی پس از مشخص کردن نوع ارائه محصولات باید به دنبال تأمین کنندگان مناسب بگردید که بتوانید محصولاتتان را از آن‌ها تهییه کنید و به فروش برسانید. پس از مدتی از راه اندازی کسب و کارتان می‌توانید افرادی را برای خودتان استخدام کنید.

کسب و کار تولیدی

 

اگر در حرفه‌ای تخصص کافی را دارید و احساس می‌کنید که می‌توانید محصولی را خلق کنید و آن را روانه بازار کنید، می‌توانید برای خودتان یک کارگاه تولیدی راه اندازی کنید و از طریق آن درآمدزایی کنید.

برای شروع احتیاجی به اجاره کارگاه‌هایی چند صد متری ندارید و می‌توانید از اتاق خانه خودتان شروع کنید. بسیاری از افرادی که امروزه کسب وکارهای بزرگی برای خودشان راه اندازی کرده‌اند در ابتدا از اتاق خانه‌شان شروع کرده‌اند. استیو جابز یکی از این افراد است که از انباری خانه‌اش شروع کرد و توانست امپراطوری اپل را راه اندازی کند.

قبل از این که ذهنتان به این سمت برود که اینجا ایران است باید به شما بگوییم که بسیاری از کسب و کارهای بزرگ، بسیاری از شغل های تولیدی تولیدکنندگان از مراحل بسیار پایینی شروع کرده‌اند. برای مثال آقای یونس ژائله مدیرعامل کارخانه شیرین عسل کارش را با فروش محصولات کارخانه مواد غذایی که در آستانه ورشکستگی بود شروع کرد.

آقای ژائله در زمانی که دانشجو بود محصولات این کارخانه را با پیکانش می فروخت. پس از مدتی ایشان توانستند به یکی از سهامداران همان کارخانه تبدیل شوند.

پیشنهاد ما به شما: راه اندازی کسب و کار آنلاین

چه طور در کاری که راه اندازی می‌کنیم موفق باشیم؟

 

بازارتان را بشناسید

 

شناسایی بازار از مهم ترین وظایفی است که برای راه اندازی کسب و کار باید انجام دهید. تحلیل کردن رقبا و نیاز مشتریان قسمت هایی هستند که باید به طور کامل شناسایی کنید.

کسب و کاری ارزش آفرین خلق کنید

 

کسب و کار شما باید به نحوی باشد که یکی از مشکلات مصرف کنندگان که تا به حال کسی نتوانسته است به خوبی از پس آن بر بیاید،‌ حل کند از این طریق بتواند برای مشتریان ارزش آفرینی کند.

البته مبحث ارزش آفرینی و خدمات مشتری بسیار فراتر از این مباحث است. الزاماً شما نباید مشکلی غیر قابل حل را برای مشتریانتان حل کنید، خدمات پس از فروش به مشتریان، خلق تجربیاتی جدید برای آن‌ها و… همگی جز مباحث ارزش آفرینی به حساب می‌آید.

 





:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: