جرقه آغاز موفقیت برادران محمدی (صاحبان دیجی کالا)
نوشته شده توسط : نت ویر

 

جرقه آغاز موفقیت این دو برادر ( حمید محمدی و سعید محمدی)

 

جرقه ایده شکل گیری کسب و کاری با نام دیجی کالا با تجربه ی تلخ خرید یک کالا:
سعید محمدی و حمید محمدی این‌گونه از شکل‌گیری دیجی کالا می‌گویند:
دوربین دیجیتال تازه آمده بود (شاید دو، سه سال بود) و علاقه به عکاسی دیجیتال ما را به فکر خرید دوربین انداخت، علاقه داشتیم که جدی و حرفه‌ای ‌عکاسی کنیم.
خلاصه تصمیم گرفتیم با هم یک دوربین SLR دیجیتال بخریم، شاید آن زمان بالای یک میلیون تومان قیمت داشت و گران بود.
چون پول پس اندازمان بود و با زحمت به دست آورده بودیم، برایمان خیلی مهم بود که دوربین درستی بخریم.
بنابراین شروع کردیم به بررسی کردن که چه دوربین باید بخریم، با چه تجهیزات و لنزی و… با دوستان و آشنا ها صحبت کردیم، با کسانی که عکاسی می‌کردند صحبت کردیم و البته باید بگویم که عموما هنوز کسی از فضای عکاسی دیجیتال و جزییات آن خیلی مطلع نبود و همه به دوربینهای آنالوگ مسلط بودند.و این کار ما را در رسیدن به اطلاعات مناسب سخت کرده بود.
سال ۸۴ بود، بنابراین به فکر راه دیگری افتادیم و یکی از گزینه‌هایی که این موقع ها همیشه درآستین داشتیم و داریم، استفاده از اینترنت است، کاری که خیلی آن زمان هنوز مرسوم نبود.
تو اینترنت سرچی کردیم و دیدیم یک سایت‌هایی هست مثل دی پری ویو (dpreview.com) که کارشان اصلا همین است؛ راهنمایی و نقد و بررسی کردن محصولاتی که دارای پیچیدگی‌ هستند؛ مثل دوربین، وسایل صوتی و تصویری و…
پس از طریق این سایت‌ها با محصولات مختلف، برندهای متنوع و مقایسه مدل‌‌ها با همدیگر و امکانتشان آشنا شدیم و درنهایت تصمیم نهایی را برای خرید دوربین گرفتیم. آنقدر بررسی کرده بودیم که دیگر برای خودمان هم ماجرا جالب شده بود.
مدل Nikon D7 انتخاب کردیم، در نهایت یک مغازه پیدا کردیم در جمهوری که دوربین را موجود داشت، کلی ذوق داشتیم و خیالمان راحت بود که بالاخره دوربینی را که می‌خواستیم پیدا کرده‌ایم.
دوربین را خریدیم و آمدیم خانه ولی تا جعبه را باز کردیم متوجه شدیم که لنز دوربین را عوض کرده‌اند و لنز ضعیف تری روی آن گذاشته‌اند که نه لرزشگر دست داشت و نه فوکوس خودکار.
به جزیئ‌ترین موضوعات توجه کرده بودیم ولی در نهایت سر لنزی که اهمیتش خیلی زیاد بود سرمان کلاه رفته بود. واقعا برایمان خیلی ناراحت کننده بود،چون اون پول، تمام پس اندازمون بود و پول زیادی برایمان بود .
یعنی نهایت یک تجربه خوشایند بررسی و انتخاب یک محصول دیجیتال به پایان تلخ خرید منتهی شد.
موسس دیجی کالا ، اما از این تجربه تلخ استفاده کردند و به جای اینکه در حسرت پول از دست رفته شان و یا کلاهی که سرشان گذاشته شده بود ،باشند .
سعی کردند که این مشکل را به طور کلی بر طرف کنند.
خرید دوربین تلنگری شد برای تاسیس بزرگترین شبکه خرید و فروش اینترنتی ایران

خرید دوربین تلنگری شد برای تاسیس بزرگترین شبکه خرید و فروش اینترنتی ایران

پیشنهاد ما به شما: کسب و کار موفق

طلوع دیجی کالا

 

دیجی‌کالا بهمن ماه سال ۱۳۸۵ متولد شد.
این دو برادر موفق (حمید محمدی و سعید محمدی)، با در اختیارگرفتن دفتر کار کوچکی در خیابان مفتح که متعلق به برادر آن‌ها بود و استخدام ۵ نیرو، با سرمایه‌ای ۱۰ میلیون تومانی دیجی‌کالا را راه‌اندازی کردند.
دیجی‌کالا با دو تولیدکننده‌ی محتوا، یک مسئول خرید، یک حسابدار و یک پیک برای تحویل کالا کار خود را آغاز کرد.
در دورانی که محتوا معنای امروزی خودش رو پیدا نکرده بود و فضای وب فارسی دچار فقر محتوای غنی بود بنیان گذاران دیجی کالا در فضایی با نام دیجی کالا با تاکید و تمرکز بر روی ارائه محتوای خوب در حیطه گجت‌های دیجیتال، با سرعت رتبه‌های بالای جستجوی گوگل را تصاحب کرده و از این‌ رو در فاصله‌ی چند هفته پس از آغاز فعالیت رسمی خود، اولین فروش را تجربه کرد.
محتوا به اندازه‌ای برای موسس دیجی کالا اهمیت داشت که دیجی‌کالای جوان تنها اقدام به اضافه کردن محصولاتی می‌کرد که محتوایی با کیفیت برای آن تهیه می‌شد.

پیشنهاد ما به شما: راه اندازی کسب و کار





:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: