بازار کار و درآمد رشته مدیریت بازرگانی
نوشته شده توسط : نت ویر

بازار کار رشته‌ی مدیریت بازرگانی

 

این رشته  در ایران یک رشته‌ی نوپا و جوانی می باشد و می شود گفت که در همین دهه اخیر با توجه به اینکه دانشگاه و مراکز زیادی دارند نیروهای این رشته  تربیت میکنند، اما باز هم نیروی متخصص کمی در این حوزه وجود دارد و این تقاضا را در شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات بسیار افزایش داده.است

من اگر بخواهم یک جمله قطعی به شما بگویم و خیالتان را از این رشته و بازار کارش راحت کنم، باید به شما بگویم که اگر در یک دانشگاه خوب درس بخوانید، اگر یک رزومه قوی داشته باشید و اگر بتوانید برای خودتون یک تجربه‌ای هم دست و پا کنید، صد در صد بدون شک یک کار عالی در انتظار شماست.

اما اگر به هر دلیلی فکر می‌کنید که پتانسیل تان کمترهست و در یک حد متوسط تری این شرایط را دارید، نگران نباشید. اگر شما یک سری به آگهی‌های استخدامی در ادارات و سازمان‌های مختلف بزنید، می‌بینید که به تعداد شهرها و سازمان‌های کشور و همه‌ی شعبه هایشان نیاز به کارمند وجود دارد و میتوانید بدون شک یک پوزیشن کاری برای خودتون دست و پا کنید.

پیشنهاد ما به شما: انواع مدیریت

لازمه موفقیت در این رشته 

 

لازمه موفقیت در رشته مدیریت بازرگانی، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و تعامل برقرار کردن با دیگران است؛ چرا که بازرگانی سازمان برای موفقیت، باید اطلاعات مناسب و کاملی  از محیط کسب و کار و به خصوص مشتریان داشته باشد تا بتواند به وسیله آن تحلیل مناسب و جامعی داشته باشد.

برای این امر نیاز به یک تیم‌سازی دقیق است و البته دارا بودن مهارت‌های رهبری نیز می‌توانند سبب موفقیت بیشتر  شما شوند. همچنین، دانش آموخته  این رشته ، باید به مسائل اقتصادی علاقه‌مند باشد، خلاقیت و توانایی حل مسئله داشته باشد و هر مسئله‌ای را از جنبه‌های گوناگون مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.

برای موفقیت بیشتر دانشجوی این رشته باید بتواند خوب تحلیل و ارزیابی کند و بتواند بینش دقیقی از اتفاقات داشته باشد، کمی پیش‌بینی بلد باشد و بتواند با اطلاعاتی که از محیط اقتصادی داخلی و خارجی به دست می‌آورد بهترین پیشنهادات را ارائه کند. به عنوان مثال، تاثیر تغییرات نرخ ارز، تغییرات جمعیت، قوانین و مقرراتی که دولت و مجلس تصویب می‌کند را به خوبی درک و اثری که روی کسب و کارها دارند را بررسی کرده و قبل از سایر رقبا راهکارهای خود را ارائه کند.

پیشنهاد ما به شما: کار آفرین موفق

 

درآمد مدیر بازرگانی

 

جهت وارد شدن به این رشته  لطفاً اولویت را مباحث مالی قرار نداده و فقط به بازار کار آن اکتفا نکنید، چراکه اگر این رشته با روحیات، علایق، انتظارات شما هماهنگی نداشته باشد نمی‌توانید در آن به موفقیت و درآمد مناسب و قابل قبولی برسید. بنابراین از درآمد خود در این رشته قطعا رضایت نخواهید داشت.

موفقیت در این رشته نیازمند مطالعه زیاد، تحقیق و بررسی، تفکر و برنامه‌ریزی، داشتن هوش بالا، توانایی در دیدن فرصت‌ها، توانایی حل مسئله، توانایی برنامه‌ریزی، انجام کار تیمی، هدف‌گذاری، مذاکره حرفه‌ای، توانایی انتخاب شایسته نیروی انسانی و به کارگیری صحیح آن‌ها است.

وقتی تقاضا در یک شغلی زیاد باشد، طبیعتا در آمد هم بالاتر می رود. اما برای مدیریت بازرگانی و درآمد این رشته طبق تحقیقاتی که تیم ماهان تیموری انجام داده، نمیشه نرخ معینی روشن کرد. این بسته به انتخاب شما داره.

اگر شما در یک اداره دولتی مشغول به کار بشید، طبیعتا یک درآمد محدود دارید ولی این درآمد ثابت هم به مراتب از خیلی از ردیف‌های شغلی دیگه بالاتر است. پس این برتری را دارید که اگر وارد یک شرکت دولتی هم شدید به مراتب درآمدتان از میانگین جامعه بالاتر باشد.

ولی از یک طرف دیگه اگر بخواهیم بررسی کنیم باید به شما بگویم که شما میتوانید در برندهای معتبر کار کنید و در آمد‌های میلیونی داشته باشید. چون اگر به ردیف‌های شغلی در برند‌های معتبر نگاه کنید، درآمد یک مدیر بازرگانی، با در آمد مدیران ارشد یکی هست و این یعنی درآمد چند ده میلیونی.





:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: