چجوری بفهمیم که رشته مدیریت بازرگانی برای ما مناسبه؟
نوشته شده توسط : نت ویر

 از مدرک مدیریت بازرگانی چه انتظاری باید داشت؟

 

یکی از سوال های اساسی که برای ورود به هر رشته‌ای باید از خودتان بپرسید این هست که وقتی که یک مدرک را گرفتید چه انتظاری از اون مدرک دارید؟ این سوال را میشود به دو صورت پاسخ داد. یک باید ببینیم که وقتی که در طول گرفتن مدرک چه چیزی یاد می‌گیریم. و دو اینکه وقتی مدرک رو گرفتیم چه دستاوردی به دست می آوریم؟

رشته‌ی بازرگانی در دانشگاه، برخلاف تصویری که همه از این رشته دارند، یک رشته تئوری نیست و کاملا عملی و تحقیقاتی هست. یعنی شما برای یادگیری این رشته، تنها نیاز به چند واحد از نظریات این رشته دارید و باقی وابسته به کار و تحقیق خودتان هست.

اصولا وقتی از این رشته  صحبت میشود، در باب یک مدرک عمومی صحبت میشود که بسته به علاقه‌ی شما به عنوان کسی که دارید در این رشته تحصیل می‌کنید، گرایش‌های مختلفی به خودش میگیرد و تخصصی تر می شود.

 

شما میتوانید در مدیریت بازرگانی، تبدیل به یک استراتژیست قوی بشوید و یا میتوانید در مسائل مربوط به امور تجارت بین الملل اطلاعات خودتان را بالا ببرید و در این زمینه فعالیت کنید. چیزی که مهم هست، علاقه شماست و تحقیقات و مطالعاتی که باید انجام بدید.

پیشنهاد ما به شماانواع مدیریت در سازمان ها

 

 

اما اگر توصیه‌ی تیم ماهان تیموری را در این زمینه می‌خواهید باید به شما  بگویم که بهترین راه برای کسب بیشترین بازده از مدرک این رشته، آن هم در  زمانی که دارید درسش را میخوانید این هست که به کار هم مشغول بشوید.

یعنی بجای اینکه فقط کتاب بخوانید و یا کلاس‌های دانشگاه را با یک نمره‌ای پاس کنید، به این فکر باشید که فضای کار را هم تجربه کنید. برای اینکار نیاز نیست حتی به این فکر کنید که حتما یک حقوقی هم داشته باشید، نه. بلکه مهم این هست که به یک سری سازمان‌ها و یا حتی شرکت‌های خصوصی به عنوان کارآموز بروید و کار یاد بگیرید.

اما سوال بعدی‌ای که باید بهش پاسخ بدهیم این هست که بعد از اینکه مدرکمان را از دانشگاه گرفتیم چه اتفاقی میفتد؟ اگر بخواهم راحت به شما  پاسخ بدهم، بعد از گرفتن مدرک، شما پتانسیل این را دارید که از یک کارمند معمولی گرفته تا یک متخصص درجه یک با حقوق بسیار بالا، برای خودتان کار پیدا کنید.

 

 

این دیگر بستگی به این دارد که شما چقدر تجربه کسب کردید و از آن مهم تر بستگی دارد که چقدر رزومه قوی‌ای داشته باشید. اکثر دانشجوهای این رشته در مراکز درجه یک و برندهای معتبر در حال کار هستند، کسانی هستند که مقاله‌های متعددی دارند و در همایش‌های مختلفی شرکت کردند.

پس در یک جمع بندی این را باید به شما بگویم که انتظار شما از این مدرک فقط وابسته به یک چیز هست و اون چیزی نیست جز تلاش شما. هر میزان که تلاش شما بیشتر باشد، هر مقدار که رزومه شما قوی تر باشد، سطح انتظارات شما هم میتواند بالاتر برود.

 

چجوری بفهمیم که رشته مدیریت بازرگانی برای ما مناسبه؟

 

هر چند که هیچ وقت تیم ماهان تیموری در حوزه‌ی مشاوره کاری و اقتصادی وارد نشده و حوزه فعالیتش در زمینه‌ی آموزش می باشد، اما من این سوال را اینجا مطرح کردم، به این دلیل که بعضیا بدون اینکه بدونن ایا علاقه‌ای به این رشته دارند یا نه، فقط برای شهرتی که این رشته دارد، واردش میشوند.

اما اگر دوست دارید بدانید که این رشته بدرد شما میخورد یا نه؟ باید دو تا نکته را بهش توجه کنید. یک اینکه بهش علاقه داشته باشید و علاقه از کجا میاد، از آگاهی. پس اگر میخواید برید و در رشته‌ی مدیریت بازرگانی شروع به تحصیل کنید، باید ببینید که اصلا دوس دارید در فضای مدیریتی باشید و استرس بالای مدیریت رو در کنار مزایای بسیار عالیش تحمل کنید؟

برای اینکه مقداری بیشتر از این رشته سر در بیارید، کافی هست که یک چند باری به یک مشاور سر بزنید و یا در یکی از شرکت‌ها چند روزی با یک مدیر بازرگانی صحبت کنید و شرایط کارش را ببینید و مشاهده کنید که آیا این همان چیزی هست که شما به آن علاقه دارید یا که نه؟

البته مطالعه کردن هم میتواند خیلی به شما کمک کند و میتواند اطلاعات خوبی به شما بدهد. اما دومین نکته این هست که ” شما باید خودتان را آنالیز کنید و ببینید که آیا انرژی فعالیت‌های تحصیلی، تحقیقی و مدیریتی را دارید یا نه؟ “.

مدیریت بازرگانی جیست؟  وقتی ما از این رشته  صحبت می‌کنیم به طور خیلی خلاصه داریم از تجارت، یادگیری زبان انگلیسی، اقتصاد، اصول مدیریت و… صحبت می‌کنیم. فردی که به این رشته  ورود میکند باید خیلی انگیزه و انرژی داشته باشد که از همه لحاظ خودش را قوی کند.

مقاله پیشنهادی ما به شماجدیدترین ایده های پولسازی

 





:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: