تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت و تعریف آن
نوشته شده توسط : نت ویر

بررسی تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت | چرا اثر منفی دارد؟

 

هدف از ارائه این مطلب بررسی تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت است. امروزه ما با یک مشکل خاص برای سئو مواجه هستیم. به عبارت ساده‌تر، محتوایی که در صفحات مختلف وب، در یک سایت یا در سایت‌های مختلف یکسان یا تا حد زیادی مشابه تکرار می‌شود، درگیر پنالتی گوگل خواهد شد.

این عمل عموماً نتیجه بهینه‌سازی ضعیف یا تنبلی نویسنده محتوا است و می‌تواند باعث بدتر شدن رتبه صفحات و به طور کلی مشکل در موقعیت‌یابی این محتوا شود. در این مقاله همه چیزهایی که باید در مورد این نوع محتوا، نحوه تشخیص آن و چگونگی حل این مشکل بدانید را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت و تعریف آن

 

قبل از بررسی تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت ابتدا به تعریف آن می‌پردازیم. اگر بخواهیم تعریفی دقیق ارائه کنیم، این محتوا که در انگلیسی به آن Duplicate Content می‌گویند، محتوایی است که به عنوان یک کپی یکسان یا بسیار مشابه در یک وب‌سایت واحد یا در چندین دامنه ظاهر می‌شود. بنابراین هر محتوایی که در بیش از یک آدرس وب یافت می‌شود، محتوای کپی شده یا تکراری به شمار می‌آید. این عمل می‌تواند منجر به پیامد جدی برای سئو سایت شود.

“همچنین در نظر داشته باشید که بخش‌هایی از متن که به زبان‌های دیگر باشد، محتوایی تکراری در نظر گرفته نمی‌شوند. علاوه بر آن نقل‌قول‌ها (حتی کل پاراگراف‌ها) به عنوان یک خطا شناسایی نمی‌شوند.”

پیشنهاد ما به شما: کلمات کلیدی

تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت و دلیل اشتباه بودن استفاده از این نوع محتوا

 

در حالی که محتوایی که تکراری باشد از نظر فنی جریمه به همراه ندارد، هنوز هم گاهی اوقات می‌تواند بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارد. وقتی چندین محتوای به طور قابل توجهی مشابه در بیش از یک موقعیت در اینترنت وجود داشته باشد، گوگل برای تصمیم گیری اینکه کدام نسخه برای آن جستجوی خاص بیشتر مرتبط است به مشکل می‌خورد.
به طور کلی Duplicate Content مشکلی است که باید به فکر راه‌حل برای آن باشیم زیرا هیچ‌گونه ارزشی در زمینه تجربه کاربر در صفحات سایت که باید نقطه کانونی هر محتوای منتشر شده باشد، ارائه نمی‌دهد. بیایید با مثالی تاثیر این نوع محتوا روی سئو سایت را شفاف‌تر کنیم: با تصور کردن خود در جایگاه یک کاربر، آیا به طور مرتب از سایتی بازدید می‌کنیم که دارای مقالات غیر اصلی و محتوای کپی شده است یا مایل هستیم منبع اصلی این اطلاعات را مستقیما بخوانیم؟

علاوه بر مشکلات در جستجوی ارگانیک، محتوای تکراری همچنین می‌تواند نقض‌کننده خط ‌مشی‌های Google AdSense Publisher باشد و این می‌تواند از استفاده از Google Ads در سایت‌هایی با محتوای کپی یا تکراری جلوگیری کند. صفحاتی که محتوای دیگران را با تغییرات جزئی از طریق بازنویسی دستی آن یا جایگزینی برخی اصطلاحات با مترادف‌های ساده کپی می‌کنند، هیچ ارزش اساسی را به کاربر ارائه نمی‌دهند.

تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت در بخش خارجی سایت

 

محتوای تکراری خارجی، حالتی است که یک قطعه کامل از محتوا یا بخشی از آن (مانند یک پاراگراف) در چندین سایت تکرار شود.
این خطا می‌تواند ناشی از یک سری عوامل باشد؛ به عنوان مثال در شرکت های تجارت الکترونیکی که برگه های محصول ارائه شده توسط سازنده اصلی یک کالا را برای فروش به صورت تکراری و بدون تغییر منتشر می‌کنند، زیاد است. اما گاهی اوقات می تواند به صورت عمدی و یک تکنیک دستکاری برای کنترل رتبه‌بندی موتورهای جستجو یا کسب ترافیک بیشتر باشد.


احتمالی که گوگل متوجه آن می‌شود و سعی می‌کند آن را مجازات کند (با جریمه کردن رتبه سایت‌های درگیر یا حتی حذف سایت‌ها از ایندکس). زیرا روش‌های فریبنده مانند این می‌تواند باعث تجربه کاربری نامطلوب شود. این به نوعی یکی از موارد منفی در تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت است.
علاوه بر این، این نوع محتوا باعث شرمساری ربات گوگل نیز می‌شود؛ چراکه کاربران در مواجهه با محتوای یکسان در URL های مختلف، در ابتدا نمی‌توانند بفهمند که منبع اصلی کدام است و در نتیجه مجبور می‌شوند برای اولویت‌بندی عواملی مانند تاریخ نمایه سازی، اعتبار سایت و غیره را بررسی کنند.

پیشنهاد ما به شما: سئو مقالات





:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: