Canonical از اصطلاحات رایج در سئو
نوشته شده توسط : نت ویر

 

تگ  Canonical قطعه کوچکی از کد HTML است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا نسخه اصلی صفحه را از بقیه صفحاتی که بسیار شبیه به آن هستند، تعیین کنند.

در سئو، کاربرد تگ‌های Canonical برای این است که گوگل بداند کدام نسخه از صفحه را می‌خواهید در نتایج جستجو نشان داده شود. علاوه بر آن این مورد از اصطلاحات رایج سئو برای بهبود خزیدن و نمایه‌سازی وبسایت شما کاربرد دارد.

 

CMS از اصطلاحات رایج سئو

 

CMS (سیستم مدیریت محتوا) نرم افزاری است که به ایجاد، مدیریت و اصلاح محتواهای یک وب سایت بدون نیاز به دانستن زبان برنامه نویسی کمک می کند.

در میان معروف‌ترین CMS‌ها می‌توان ورد و جوملا را نام برد.

 

تحلیل رقابتی یا Competitive Analysis از اصطلاحات رایج سئو

 

Competitive Analysis ابزاری مفید برای شناسایی تمامی نقاط قوت و مشکلات سایت‌های رقبا است. این مورد نیز از موارد بسیار مهم در اصطلاحات رایج سئو به شمار می‌رود. به لطف این تجزیه و تحلیل، نه تنها می‌توان از وضعیت وب سایت رقیب، بلکه هر استراتژی که آنها دنبال می‌کنند، مانند استراتژی های خارج از سایت، مطلع شد.

 

نرخ تبدیل یا Conversion rate 

 

نرخ تبدیل از جمله موارد کاربردی در اصطلاحات رایج سئو به شمار می‌آید. نرخ تبدیل درصدی از بازدیدکنندگان منحصر به فرد است که هدف خاصی را تکمیل کرده‌اند. از جمله اهداف ما نه تنها خرید، بلکه اشتراک در خبرنامه، دانلود فایل یا کتاب الکترونیکی، گردآوری فرم و غیره است.

Cookie 

 

کوکی‌ها فایل های متنی حاوی داده‌های کاربر هستند و در دستگاه‌های آنها ذخیره می‌شوند. کوکی‌ها می‌توانند فنی، تحلیلی یا شخص ثالث باشند و برای موارد زیر استفاده می‌شوند:

  • بهبود ناوبری
  • سفارشی کردن اطلاعات کاربر

پیشنهاد ما به شما: سئو مقالات

خزنده یا Crawler 

 

خزنده نام یکی دیگر از اصطلاحات رایج سئو، نرم افزاری است که تمام محتوا و اطلاعات یک وب‌سایت را جمع آوری کرده و در یک پایگاه داده ذخیره می‌کند. اگر سایتی ایندکس شده و به کاربری که جستجوی خاصی را انجام می دهد نشان داده شود، به این معنی است که سایت توسط یک خزنده وب خزیده شده است.

هر موتور جستجو ربات خود را دارد. از معروف ترین آنها می توان به Google bot، Bing bot، Baidu Spider و Yandex Bot اشاره کرد.

ابزارهای تجزیه و تحلیل نیز خزنده های خاص خود را دارند، مانند Screaming Frog یا SEMrush.

 

قدرت دامنه یا Domain Authority 

 

Domain Authority یک سایت معیاری است که اعتبار آن را نشان می دهد. هرچه اعتبار یک سایت بیشتر باشد، موقعیت آن در نتایج موتورهای جستجو بهتر است. اعتبار سایت در میان اصطلاحات رایج سئو جزو موارد بسیار مهم است. اعتبار یک سایت بر اساس موارد زیر محاسبه می شود:

  • سابقه دامنه
  • لینک های ورودی (کیفیت و کمیت)
  • کیفیت محتوای داخل صفحه
  • محبوبیت سایت
  • عملکرد کلی سئو

فایل Robots.txt

 

فایل robots.txt یک فایل متنی است که در زیر پوشه اصلی سایت قرار دارد و از طریق دستورالعمل‌ها نشان می‌دهد که کدام بخش از سایت را می خواهید در دسترس قرار دهید و کدام بخش از سایت را از موتورهای جستجو برای اهداف نمایه سازی حذف می‌کنید. در داخل فایل robots.txt بهتر است مسیر فایل sitemap.xml را وارد کنید.

 

فایل Sitemap.xml

 

sitemap.xml فهرستی از URLهای متعارف یک سایت است که در یک سند XML گنجانده شده است و به موتورهای جستجو در طول نمایه سازی کمک می‌کند. علاوه بر robots.txt، sitemap.xml نیز باید در زیر پوشه اصلی سایت درج شود و باید از برخی قوانین ساده پیروی کند:

نباید بیش از 50000 URL داشته باشد

در وب سایت‌های بزرگ، لازم است نقشه سایت به چندین فایل تقسیم شود که بعدا در فهرست نقشه سایت درج می‌شود.

تگ عنوان

 

تگ های عنوان همانطور که خود کلمه می گوید تگ های سرصفحه هستند. 6 تگ هدر H1) تا(H6 وجود دارد، اما 3 مورد اول مهمترین و پرکاربردترین آن‌ها هستند.

H1 همان عنوان صفحه است. باید منحصر به فرد باشد و برای کلمه کلیدی اصلی بهینه شده باشد. می‌توانیم H2 را به‌عنوان مهم‌ترین عنوان‌های فرعی تصور کنیم و معمولاً باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط باشند. تگ عنوان نیز در میان اصطلاحات رایج سئو از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

Impression از اصطلاحات رایج سئو

 

Impression نشانگر تعداد دفعاتی است که کاربران لینک سایت را در نتایج جستجوهای گوگل صرفا دیده‌اند اما روی آن کلیک نکرده‌اند.

 مقاله پیشنهادی: بک  لینک

URL

 

URL مخفف Uniform Resource Locator، یک منبع وب را به طور منحصر به فرد شناسایی می‌کند. لازم است اقدامات احتیاطی ساده برای تعریف نامگذاری مناسب و بهینه برای هر منبع در سایت انجام شود. قوانین زیر را باید در نظر داشت:

  • URLها باید با کاربر صحبت کنند
  • فقط نویسه های الفبایی باید وجود داشته باشد
  • ترجیحاً URL ها همه با حروف کوچک باشند
  • پارامترها باید به حداقل برسد

 





:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: