در سال 1400 چه اتفاقی برای بازار مالی میفتد
نوشته شده توسط : نت ویر

پیش بینی اقتصادی ۱۴۰۰

 

پیش بینی اقتصادی  ۱۴۰۰  یکی از موضوعات مهمی است که خیلی از افراد دوست دارند در مورد آن اطلاعاتی کافی کسب کنند. شاید همین مسئله ذهن شما را نیز درگیر خود کرده است  و می خواهید بدانید در سال 1400 ممکن است چه اتفاقاتی برای کشور بیفتد زیرا نگران دارایی های خود هستید.

این نگرانی واقعاً به جا و درست است زیرا در شرایطی به سر می بریم که با بحران های زیادی دست و پنجه نرم می کنیم . به همین خاطر قصد داریم در این مقاله در مورد سرنوشت طلا ، ارز، ملک و بازار بورس صحبت کنیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید  در شرایطی که ممکن است رخ دهد ، بهترین تصمیمات را بگیرید.

همان طور که می دانید در این سال، برجام بحث بسیار داغی است که برای ما ایرانی ها بسیار حیاتی است ،  زیرا  سرنوشت کشور ما به دست چنین موضوعات مهمی رقم می خورد . به همین خاطر قصد داریم در مورد پیش بینی اقتصادی ۱۴۰۰ صحبت کنیم و موارد فوق را کمی موشکافانه تر مورد تحلیل قرار دهیم.

برنده بازی

 

افرادی که می دانند درسال جدید باید در چه بازاری سرمایه خودشان را سرمایه گذاری کنند همان برنده های بازار هستند. به عبارتی کسانی که می دانند در چه زمانی باید در بورس، طلا، ارز،‌ارز دیجیتال یا مسکن سرمایه گذاری کنند، برنده هستند.
در غیر این صورت اگر بخواهید بنا بر حس درونی پولتان را سرمایه گذای کنید، بازنده خواهید بود. یکی از عاقلانه ترین کارها این است که در اوایل سال پیش بینی اقتصادی سال ۱۴۰۰ را انجام دهید تا فرصت های بیتشری برای سرمایه گذاری داشته باشید.  یکی از ضرورت های پیش بینی اقتصادی سال ۱۴۰۰ این است که سال جدید قرار نیست مانند سال گذشته باشد.

پیشنهاد ما به شماجدیدترین ایده های پولساز

سال ۱۳۹۹ به دلیل تحریم های ظالمانه‌ای که علیه ایران وجود داشت و به طبع آن محدودیت های ارزی که داشتیم، تورم واقعی و انتظارات تورمی،‌ روند رو به رشدی به خود گرفت و این باعث شد که خیلی از بازار ها با رشدهای عجیب وغریبی مواجه شوند. اما نکته ای که در سال ۱۴۰۰ وجود دارد این است که زمزمه هایی مبنی بر برگشت به مذاکرات و کم رنگ تر شدن تحریم ها و کم تر شدن فشارهای اقتصادی علیه کشورمان ایران وجود دارد.

 این باعث می شود تا حدودی منابع ارزی ما آزاد بشود و صادرات نفت افزایش پیدا کند. بنابراین محدودیت هایی که درسال ۱۳۹۹ داشتیم دیگر در سال ۱۴۰۰ وجود نداشته باشه  و این موضوع باعث می شود که انتظارات تورمی و تورم واقعی روند نزولی به خود بگیرد.

شاید فرصت هایی که در سال ۹۹ وجود داشت و نوسان هایی که در سال 99 وجود داشت،‌ دیگر وجود نداشته باشد. ما در چشم انداز بهار ۱۴۰۰ سعی کردیم که از زوایی مختلف از متغییرهای اقتصادی، یک چشم اندازی رو از این بازارها ترسیم و تحلیل بکنیم.

رشد اقتصادی در حال مثبت شدن است. بعد از سه سال رشد منفی. روند نرخ بهره تا حدودی ممکن است اصلاح بشود. انتظارهای تورمی در حال کاهش هست.

پیشنهاد ما به شما : مدیریت کسب و کار

 

ما در سبد سرمایه گذاریمان چه چیزهایی باید بخریم؟

 

در صورتی که سناریو برجام اتفاق بیفتد، به نظر می رسد ما روند نزولی انتظارات تورمی را خواهیم داشت و به طبع آن ما شاهد کاهش نرخ ارز خواهیم بود.
وقتی که نرخ ارز یا همان دلار کاهش پیدا می کند، در بازار طلا هم مقداری کاهش را خواهیم داشت. در نتیجه این امکان وجود دارد که بازار برای مدتی وارد رکود شود. بازار مسکن امکان دارد که بامشکل نقدشوندگی رو به رو شود و در نتیجه برای مدتی وارد رکود شود.

برخی از گروه های بورسی که تحت فشارهای تحریمی بودند، در صادر کردن و در نقد کردن پولشان مشکل داشتند و به طور کلی زیر بار فشار بودند. دوباره سرپا می شوند و می توانند رشد کنند. برعکس یک سری از نمادهای دیگر بورسی که به دلیل افزایش بی اندازه در سال ۹۹ رشد کرده بودند در سال ۱۴۰۰  دچار تهدید می شوند.

 





:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: