نکاتی مهم درباره چگالی کلمات کلیدی
نوشته شده توسط : نت ویر

نکاتی مهم درباره چگالی کلمات کلیدی که باید بدانید

 

چگالی کلمات کلیدی یک اصطلاح پرکاربرد در سئو است. اما این مفهوم به چه معناست؟ تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی خاص در متن یک صفحه وب یا مقاله ظاهر می‌شود. چگالی کلمه کلیدی می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر موقعیت یک محتوا در وب داشته باشد.

هرگز اولین قدم درباره چگالی کلمات کلیدی را فراموش نکنید: تحقیق در مورد کلمات کلیدی

اگر هدف شما این است که گوگل صفحات وب شما را در صفحه اول به کاربر نشان دهد، باید زمان و توجه لازم را به تحقیق در مورد کلمات کلیدی که قرار است در سایت خود وارد کنید اختصاص دهید.  به عبارت دیگر برای اینکه چگالی کلمات کلیدی در صفحات سایت شما اندازه‌ای متناسب و صحیح باشد، اولین قدم این است که در مورد کلمات کلیدی تحقیق انجام دهید.

 

هنگامی که کلمات کلیدی را انتخاب کردید، باید آنها را در محتوای خود (هم در متا تگ ها و هم در متن) با توجه به تراکمی که باید در متن ظاهر شوند درج کنید، تا هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران شما جالب توجه باشد.

اما در نظر داشته باشید که تنها چگالی کلمه کلیدی برای بهینه‌سازی سایت شما کافی نیست. موتورهای جستجو امروزه بسیار باهوش‌تر از آن چیزی هستند که ما فکر می‌کنیم و استفاده از آن روش‌های اولیه سئو کارساز نخواهد بود. پیوندی که با انکر تکست خوب به وب‌سایت شما اشاره می‌کند، می‌تواند بیشتر از صفحه‌ای با چگالی کلمات کلیدی عالی برای شما مفید باشد. بیشتر بر تولید محتوای باکیفیت، با ساختار صفحه مناسب تمرکز کنید و با به کارگیری یک استراتژی لینک سازی خوب، می‌توانید جایگاه بهتری در موتورهای جستجو پیدا کنید!

 

روش محاسبه چگالی کلمات کلیدی

 

چگالی کلمات کلیدی غالبا به صورت درصد اندازه‌گیری می‌شود. بیایید ببینیم چگونه باید تراکم کلمات کلیدی در متن را محاسبه کنیم. برای محاسبه چگالی کلمات کلیدی 3 روش داریم که در زیر هرکدام را با ذکر مثال توضیح داده‌ایم.

روش 1 – قانون 3٪ چگالی کلمات کلیدی

برخی از کارشناسان استدلال می کنند که چگالی کلمه کلیدی باید حدود 3٪ باشد. با این حال، این درصد کمی اغراق آمیز به نظر می‌رسد. اجازه دهید با یک مثال این مفهوم را روشن‌تر کنیم:

اگر یک متن 1000 کلمه ای بنویسیم و تراکم کلمه کلیدی را 3% برای یک کلمه کلیدی خاص در نظر بگیریم، یعنی آن کلمه کلیدی30 بار در متن حضور خواهد داشت!

روش 2 – قانون 5٪ چگالی کلمات کلیدی

دیدگاه دیگری استدلال می کند که تراکم کلمه کلیدی باید حدود 5٪ باشد که حتی بدتر از قانون 3٪ است!

اگر یک متن 1000 کلمه ای بنویسیم و قانون 5 درصد را در نظر بگیریم، در متن همان کلمه کلیدی 50 بار تکرار می شود!

روش 3 – فرمول جادویی چگالی کلمات کلیدی

در گذشته، برای تسهیل کار سئو، شخصی مناسب می‌دانست که یک فرمول ریاضی برای محاسبه چگالی کلمه کلیدی ایجاد کند.

x 100     (تعداد کل کلمات متن/ تعداد کلمات کلیدی)

اگر مانند مثال بالا، متنی 1000 کلمه ای بنویسیم و کلمه کلیدی را 20 بار وارد کنیم، چگالی کلمه کلیدی 2 درصد خواهد بود. برخی معتقدند که 2٪ محدودیتی است که نباید از آن تجاوز کرد.

Keyword Stuffing در مورد چگالی کلمات کلیدی به چه معناست؟

 

تصور کنید محتوای وب ایجاد کنید و چندین کلمه کلیدی متفاوت را وارد کنید. گوگل نمی‌تواند بفهمد در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید و محتوا را جریمه می‌کند. کاربران شما نیز متوجه نمی‌شوند که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید و آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا نمی‌کنند، در نتیجه به احتمال زیاد بلافاصله صفحه را ترک خواهند کرد.

اگر برعکس، یک کلمه کلیدی را به تعداد زیادی در متن وارد کنید؛ یعنی اصطلاحا Keyword Stuffing انجام دهید، گوگل شما را جریمه خواهد کرد. این عمل که بخشی از سئو کلاه سیاه است و از نظر گوگل سزاوار جریمه است.

 

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند هرچه چگالی کلمات کلیدی در متن یک صفحه وب بیشتر باشد اعتبار آن صفحه بیشتر خواهد بود. این استراتژی چند سال پیش جواب داد، اما امروز دیگر موفق نیست. برعکس استفاده اجباری از یک کلمه کلیدی در متن باعث می‌شود که محتوا تقریباً غیرقابل خواندن باشد و این می‌تواند اعتبار شما را کاهش دهد، بازدیدکنندگان شما را آزار دهد و در نهایت باعث شود افراد صفحه شما را ترک کنند و دیگر هرگز نخواهند از سایت شما بازدید کنند.

مقاله مرتبط: پنالتی گوگل

 

به عبارت دیگر اگر می خواهید محتوای خود را برای موتورهای جستجو قابل مشاهده کنید، به جای تراکم کلمات کلیدی، باید تجربه کاربر را در نظر بگیرید.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: