مدیریت سرمایه گذاری در بازار بورس ایران
نوشته شده توسط : نت ویر

آموزش مدیریت سرمایه در بورس

 

قطعا سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه گذاری به خصوص بازار نیاز به آموزش دارد،در واقع شما می بایست در ابتدا بر روی خودتان سرمایه گذاری کنیدو نکته ای که باید به آن توجه کنید این هست که شما برای پولتان چندین سال تلاش کرده اید و حال می خواهید با دست رنج چندین ساله خودتان به سرمایه گذاری بپردازید ،بنابراین قبل از شروع کار در این فضا حتما آموزش ببینید.اگر میخواهید در  بورس و یا هر بازار مالی دیگه‌ای موفق باشید، باید قبل از هر چیزی بحث مدیریت سرمایه را یاد بگیرید. من در این مقاله، هر آن چیزی که باید در مورد مدیریت سرمایه بدونید را به شما  میگویم:

سرمایه گذاری در بازار بورس ایران

 

یکی از بهترین بازارها برای سرمایه گذاری در بازار‌های مالی، بازار بورس هست. بازار بورس در ایران، چند سالی هستش که روند صعودی دارد و بستر خوبی برای رشد سرمایه فراهم کرده است. اما این اصلا به این معنی نیست که شما هر میزان سرمایه‌ای که توی بازار بیارید، میتوانید چند برابر سود کنید.

یکی از اشتباهاتی که مردم در بازار سرمایه دارند این هست که فکر می‌کنند با هر میزان سرمایه‌ای وارد  بازار بورس بشوند و هر سهمی را خریداری کنند و یا در هر صنعتی سرمایه گذاری کنند، بالاخره به سود میرسند. در حالی که این تفکر کاملا اشتباه است. ما باید مدیریت سرمایه در بورس را همیشه در اولویت داشته باشیم.

بورس، جایی نیست که ما بخواهیم با سرمایه‌ی خودمان قمار کنیم. یا بخواهیم بر اساس احتمال و شانس پیش برویم. یادتان باشد که بورس یک بازار مالی هست و هر بازار مالی از ویژگی‌های علم اقتصاد برخوردار می باشد. راه‌ها و نکته‌های زیادی هست که میتواند ما را به سود کردن در بازار بورس برساند. اما یک چیزی رو نباید از یاد ببرید.

نکته ی مهم برای سرمایه گذاری در بازار بورس

 

آن این نتکه هست که در بازارهای مالی، خصوصا در بورس، ضرر نکردن، خیلی سخت‌تر از سود کردن است. یعنی شما باید به حدی روی مبحث مدیریت سرمایه در بورس کار کنید که اگر وارد یک بازار مالی شدید، تا جایی که ممکنه اول ضرر ندید و بعد به سود کردن فکر کنید.

آموزش مدیریت سرمایه توی ایران، سابقه چندانی ندارد. در حالی که اگه یک سری به بازار فارکس، یا بورس‌های جهانی بزنید، می‌بینید که اولین نکته‌ای که خود کارگزاری‌ها و حتی مدرسین بورس به شما یاد میدهند این هست که مدیریت سرمایه در بورس را رعایت کنید.

خب، حالا که این مطلب اینقدر مهم است، من قصد دارم به شما یک آموزش جامع از مدیریت سرمایه در بورس بدم و به همه‌ی سوالاتتان در این زمینه پاسخ بدهم تا که با خیال راحت تری در بازار بورس فعالیت کنید و موفقیت بیشتری کسب کنید.

 

 

پیشنهاد ما به شمامدیریت کسب و کار 

 

مدیریت سرمایه در بورس چیست؟

 

ببینید وقتی در مورد مدیریت سرمایه حرف میزنیم، به زبان ساده داریم میگوییم که چطوری با سرمایه‌ای که در دستمان هست، برخورد کنیم که بتوانیم به سود بیشتری برسیم و بتوانیم چند برابرش کنیم. حالا مدیریت سرمایه در بورس هم دقیقا همین است.

ما باید بر اساس سرمایه‌ای که داریم یک استراتژی مدیریتی برای خرید و فروش سهم هایمان داشته باشیم تا که سه تا هدف را بهش برسیم. این سه تا هدف، توی بازار بورس این هست که: اول از همه ضرر نکنیم. دوم از بازار جا نمونیم و سوم اینکه سود کنیم.

شاید خیلی‌ها که تازه اومدن تو بورس و سود‌های بورسی را دیدند به این باور رسیده باشند که بورس ضرر ندارد. اما باید به شما بگوییم که بورس هم مثل هر بازار مالی دیگه‌ای ضرر دارد و اگر ما نتوانیم بحث مدیریت سرمایه در بورس را رعایت کنیم، طبیعتا ضرر سنگینی می‌کنیم.

اما نگران نباشید، تکنیک‌هایی هست که جلوی ضرر شما را برای همیشه میگیرد. یعنی وقتی شما اصول مدیریت سرمایه در بورس را یاد بگیرید، دیگر نیاز نیست که نگران ضرر کردن باشید. اصول مدیریت سرمایه در بورس به شما یاد میدهد که بیش از 90 درصد معاملاتتون رو همیشه با سود ببندید.

دومین نکته این هست که ما باید یک جوری مدیریت سرمایه در بورس انجام بدهیم که از بازار جا نمونیم. عمدتا روند بازار‌های مالی، همیشه صعودی هست و اگر نزولی هم داشته باشد، دوباره فازهای صعودی را در پیش دارد. اما این وسط خیلی مهم هست که در صنعتی سرمایه گذاری کنیم که در حال رشد می باشد.

پیشنهاد ما به شمامدیریت چیست

مثال : یه موقع بازار صعودی هست، اما صنایع غذایی رشد خوبی ندارند. یک موقع بازار نزولیه اما می‌بینیم که مثلا صنعت بانکداری، در حال صعود در بازار هست. اگر ما بحث مدیریت سرمایه در بورس را به درستی بلد باشیم. هم توی غذایی‌ها سود می‌کنیم و هم توی بانکداری‌ها.

و مبحث سوم این می باشد که ما جوری مدیریت سرمایه در بورس را انجام بدهیم که همیشه نتیجه‌ی کارمان صعودی باشد. وقتی ما وارد بازار سرمایه میشویم، همیشه باید دیدمان به چند برابر کردن پولمان باشد، اما این زمانی نتیجه میدهد که ما استراتژی مدیریت سرمایه در بورس خودمان را بر اساس تکنیک‌های اصولی مدیریت سرمایه ترتیب بدیم.

 





:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: