لینک nofollow چیست و کاربرد آن در سئو چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

لینک nofollow چیست؟

 

برای کاربر عادی وب سایت، لینک های dofollow و nofollow دقیقا یکسان به نظر می رسند. با این حال، لینک ‌های nofollow شامل یک کد کوچک به نام attribute است که به ربات ‌های موتور جستجو اجازه می‌دهد از دنبال کردن لینک مطلع شوند. به نظر می رسد به این شکل است: rel = “nofollow”.

به گفته ی گوگل، لینک ‌های nofollow هیچ رتبه ‌ای را به وب ‌سایتی که پیوند داده می ‌شود، منتقل نمی ‌کند. این بدان معنی است که لینک های nofollow که به وب سایت شما اشاره می کنند مستقیما بر موقعیت سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو تاثیر نمی گذارند. این قضیه به سال 2005 بر می گردد، زمانی که مت کاتس و جیسون شلن، کارمندان معروف گوگل، گزینه nofollow را برای مقابله با هرزنامه های نظرات معرفی کردند. لینک ‌های Nofollow از سودجویی متخصصان سئو کلاه سیاه از لینک‌هایی که در بخش نظرات سایت‌های معتبر استفاده می‌کنند، جلوگیری می‌کند.

درباره ی سئو کلاه سیاه بیشتر بدانید

پیوندهایی از انواع محتوای زیر معمولا پیوندهای نوفالو هستند:

  • نظرات در وبلاگ ها
  • رسانه های اجتماعی
  • انجمن ها
  • بیانیه های مطبوعاتی
  • محتوای حمایت شده
  • ویجت ها

آیا لینک های nofollow ارزشی دارند؟

 

اگرچه پیوندهای نوفالو ممکن است مستقیما رتبه صفحه وب سایت شما را افزایش ندهند، اما همچنان می توانند به چندین روش به ارزش کمک کنند.

1-       لینک های nofollow برای پروفایل بک لینک طبیعی ضروری هستند.

طبیعی است که یک وب سایت ترکیبی از لینک های nofollow و dofollow داشته باشد که به آن اشاره می کنند. در واقع، به روز رسانی پنگوئن گوگل تشخیص داد که داشتن تمام لینک های dofollow برای یک وب سایت مشکوک است. (مخصوصا اگر آن پیوندها همگی متن لنگر یکسانی داشته باشند!) ایجاد نمایه بک لینکی را در نظر بگیرید که طبیعی به نظر می رسد.

نمی دانید الگوریتم پنگوئن چیست؟ اینجا کلیک کنید.

 

2-        لینک های Nofollow می توانند ترافیک را به ارمغان بیاورند و برند را افزایش دهند.

لینک های بسیاری از وب سایت های پربازدید روی nofollow تنظیم شده اند. در حالی که ممکن است مستقیما به رتبه صفحه وب سایت شما کمک نکنند، زمانی که افراد برای بازدید از سایت شما کلیک می کنند، می توانند منبع خوبی برای ترافیک باشند. (بازدیدکنندگانی که از طریق پیوندی از یک وب سایت دیگر به سایت شما می رسند در گوگل آنالیتیکس ،  Referral نام گذاری می شوند.)

3-       لینک های Nofollow می توانند به رشد لینک های dofollow شما کمک کنند.

قرار گرفتن در معرض وب سایت که شما از لینک ها در سایت های محبوب دریافت می کنید، می تواند آگاهی بیشتری را به همراه داشته باشد؛ دقیقا همانطور که زمانی که افراد بیشتری از شما می شنوند، شانس شما برای به دست آوردن لینک های dofollow به طور ارگانیک افزایش می یابد.

چگونه یک لینک Nofollow بسازیم؟

 

فرض کنید یک پست حمایت شده در وبلاگ خود را پذیرفته اید. برای افزودن ویژگی nofollow به پیوندهای داخل مقاله، باید کد را تغییر دهید:

  • در ویرایشگر وبلاگ خود، به نمای HTML بروید تا بتوانید مستقیما کد را ویرایش کنید.
  • لینکی را که می خواهید nofollow کنید پیدا کنید.
  • ویژگی nofollow را اضافه کنید تا به شکل زیر در بیاید:

<a href=”http://www.example.com/” rel=”nofollow”>متن لنگر نمونه</a>

نتیجه گیری

به ‌طور پیش ‌فرض، هر لینکی توسط موتورهای جستجو دنبال می‌ شود تا بتوان آن را فهرست ‌بندی کرد و در محاسبات رتبه‌ بندی به‌عنوان سیگنالی از اعتبار منبع لینک یافته گنجاند. گاهی اوقات، وب ‌سایت ‌ها نشان می ‌دهند که لزوما صفحه لینک داده شده را تایید نمی‌ کنند، و این زمانی است که مقدار nofollow ویژگی rel عملی می‌ شود. گوگل nofollow را به عنوان یک اشاره درک می کند و ما چیز زیادی در مورد نحوه برخورد سایر موتورهای جستجو با این ارزش نمی دانیم، به این معنی که بک لینک های nofollow شده هنوز هم قابل کشف هستند و بر رتبه بندی تاثیر می گذارند.

 





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: