انواع کسب و کار خانگی از کجا فعالیت خود را شروع می کنند؟
نوشته شده توسط : نت ویر


دسته بندی شیوه های کسب و کارهای کوچک خانگی پر سود ، از نگاه استاد ماهان تیموری، به چهار دسته تقسیم می شه:

کسب و کارهای اینترنتی
کسب و کارهای تولیدی
کسب و کارهای اشتراکی
کسب و کارهای آموزشی
راه اندازی کسب و کار در منزل در حوزه  شبکه های اجتماعی  

برای راه اندازی کسب و کار در منزل ، اون هم به صورت اینترنتی، هیچ هزینه ای جز خرید بسته های اینترنت نیاز ندارید . شما با مهارت و رزومه ای که از خودتون دارید، می تونید به سایت های کاریابی و یا برون سپاری پروژه برید و بسته به مهارتی که دارید با دیگه کارفرماها و مدیران همکاری کنید و کسب درآمد کنید. برای کسب و کار اینترنتی در منزل، شما به سرمایه ای زیر صد هزار تومان نیاز دارید.

کسب و کار تولیدی و خدماتی چیست؟

 

تولید، یکی از سرفصل های اصلی در بحث کسب و کار در منزل است. این درحالی است که  کسب و کار تولیدی در ایران سابقه ای بسیار طولانی دارد. ولی چند سالی است که راه اندازی کارگاه خانگی پر درامد ، تبدیل به یک موج جدید برای درآمد زایی شده است . بنابراین اگر بخواهیم تعریف ساده از آن داشته باشیم  باید بگوییم هر چیزی که در منزل بتوان  تولید کرد و  با استفاده از یکی از شیوه های فروش، در بازار عرضه کرد .

کسب و کار  جدید خانگی در حوزه تولیدی و خدماتی نیاز به چقدر سرمایه اولیه داره؟

 

پاسخ به این سوال نیاز به یک بررسی دقیق دارد. چرا که کارهای تولیدی، مدل های متفاوتی دارند و هر کدام طبیعتا سرمایه متفاوتی هم نیاز دارند. بعنوان مثال، اگه شما بخواهید تولیدی رب گوجه فرنگی در خانه خود راه اندازی  و یا بخواهید لواشک تولید کنید، یک مقدار هزینه نیاز دارید و اگه بخواهید شستشو و رفوی فرش رو به عنوان کارگاه خانگی پر درامد انتخاب کنید، طبیعتا  میزان سرمایه اولیه بسیار بالا خواهد بود.

راه اندازی کسب و کار خانگی در زمینه ی کارهای تولیدی و خدماتی

 

راه اندازی کسب و کار در منزل به صورت تولیدی و خدماتی در ایران، به شدت طرفدار دارد ،به همین خاطر در ادمه 7 مورد از مشاغل خانگی  پرطرفدار که هم تقاضای بسیار بالایی دارند و هم درآمد بسیار خوب دارند را  به شما معرفی می کنیم .

 تهیه غذا و پخت سبزیجات

اولین شغل پردرآمدی که قصد معرفی  آن را داریم، شغل آشپزی در منزل یا همان تهیه غدا و پخت سبزیجات است. این شغل، یکی از بهترین کسب و کار در منزل برای بانوان است.

همه ی ما می دانیم که یکی از مهارت های بسیار پول ساز در دنیا آشپزی و صنعت رستوران داری است. اما سلیقه ی مردم ما همیشه به سمت و سوی غذاهای خانگی بوده است و غذاهایی که طعم خانگی دارند را بیشتر از غذاهای رستورانی دوست دارند.

برنامه غذایی

از سوی دیگر نیز، بسیاری از خانم ها، خانواده ها، شرکت ها و سایر ارگان ها، برای برنامه ی غذایی خود نمی توانند وقت بگذارند و این موضوع باعث شده است  که یک برنامه غذایی سالم ترتیب بدهند و باز هم بهترین انتخاب برای یک خانواده و یک سازمان این است که از غذاهای خانگی استفاده کند.

چرا که هم قیمت ارزان تری دارند و هم اینکه بسیار سالم هستند. شاید بنیان گذار این سبک از غذاها در ایران برند ” مامان پز ” باشد. این برند از تمامی زنان خانه دار درخواست کرد که روزانه در کنار غذایی که برای فرزندان و خانواده ی خودشان درست می کنند، چند پرس اضافه تر هم برای شرکت های مختلف درست کنند.

 

 راه اندازی مشاغل خانگی موفق

 

از همان روزهای نخست این نوع کسب و کارهای مورد توجه قرار گرفتند که امروزه بیش از صد تهیه ی غذای خانگی و هر کدام با برندهای مختلف در شهرهای مختلف ایجاد شده است، اما هنوز در برابر جمعیت ایران، این شغل جای رشد بسیاری دارد .

مطمئن باشید که اگر در آشپزی مهارت بسیاری دارید، این شغل می تواند شما رو تبدیل به یک ثروتمند خود ساخته کند.

میزان درآمد این شغل

اگه در نظر بگیریم که شما روزی 100 پرس غذا بپزید و هر پرس غذا میانگین60 هزار تومان باشد. شما روزانه به درآمد شش میلیون می رسید که بیش از 80 درصد آن سود خالص شما خواهد بود. با این اوصاف شما در ماه می تونید با تهیه تنها 100 پرس غذا در روز، به درآمد بالغ بر 30 میلیون برسید.

البته اگه شما بتوانید با یکی از شرکت ها یا با چند سازمان قرارداد کاری هم امضا کنید، می تونید تا روزانه 500 پرس غذا تولید کنید و چند نیرو هم کنار دست خود داشته باشید و درآمد بالای صد میلیون در ماه داشته باشید.

همین حالا، آشپزخانه های کوچکی وجود دارند که توسط سه یا چهار خانم خانه دار اداره می شوند و روزانه بیش از سه هزار پرس غذا به دست مردم می رسانند. که در روز چیزی حدود 30 میلیون تومان درآمد نصیب آن ها می کند.

از هر مهارتی می توان ثروت ساخت.

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: